MaxHugo
KristinaRT KristinaRT skrev:
Påfyllning av stekrampsvaccination kanske vore en bra idé?
Hon är undersköterska så hon har full koll på de :D

• Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
Påfyllning av stekrampsvaccination kanske vore en bra idé?
Jag trampade rätt illa på en rostig spik som låg ute i skogen för några år sedan. Tänkte att det där med en ny stelkrampsspruta är nog vettigt. Åkte till vårdcentralen och fick en tid, väl inne hos sköterskan utspelades följande dialog;
SSK - Hade du gjort lumpen hade du inte behövt ta en ny spruta för då hade du redan haft en påfyllning.
Jag - Ja det hade ju varit bra men nu har jag inte gjort lumpen, vet inte om tjejer fick göra lumpen på min tid.
S - Nej men hade du gjort lumpen hade du redan haft!
J - Jaa.. men nu har jag ju inte det?
S - Nej men OM du gjort lumpen hade du inte behövt denna sprutan!
J - ... jaha...
S - Så du skulle ha gjort lumpen! Väldigt dumt att du inte gjort det!

Sen fortsatte hon upprepa flera gånger till att jag borde ha gjort lumpen för då hade jag inte behövt få denna sprutan. Där hade man velat lägga in ett GAAAHHHH! :rolleyes:

• Haha
  • Wow
  • Gilla
BSOD och 8 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Jag trampade rätt illa på en rostig spik som låg ute i skogen för några år sedan. Tänkte att det där med en ny stelkrampsspruta är nog vettigt. Åkte till vårdcentralen och fick en tid, väl inne hos sköterskan utspelades följande dialog;
SSK - Hade du gjort lumpen hade du inte behövt ta en ny spruta för då hade du redan haft en påfyllning.
Jag - Ja det hade ju varit bra men nu har jag inte gjort lumpen, vet inte om tjejer fick göra lumpen på min tid.
J - ... jaha...

Sen fortsatte hon upprepa flera gånger till att jag borde ha gjort lumpen för då hade jag inte behövt få denna sprutan. Där hade man velat lägga in ett GAAAHHHH! :rolleyes:
Överlevde hon?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Överlevde hon?
Men hon hade ju ändå haft sprutan fixad om hon gjort lumpen. Faktiskt.

• Haha
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
J - ... jaha...

Jag fick en påfyllning för sisådär 30 år sedan pga ett råttbett och en påfyllning i söndags pga cykelhandbromsolyckan. Typiskt att jag inte gjort lumpen, då hade jag ju sluppit dem :crysmile:

Eller inte, vi är väldigt frikostiga med stelkrampsvaccinationer efter ”olyckor”. Hellre en för mycket än en för lite…..

MathiasS MathiasS skrev:
Men hon hade ju ändå haft sprutan fixad om hon gjort lumpen. Faktiskt.
:cool:

Eller inte, vi är väldigt frikostiga med stelkrampsvaccinationer efter ”olyckor”. Hellre en för mycket än en för lite…..
Inte på vårdcentraler i Trollhättan tydligen, får väl lista mig nere i Skåne nästa gång jag trampar på något dumt. :oops:

• Haha
KristinaRT
  • Laddar…
J - ... jaha...

Från säker källa sägs det dessutom att det inte ges per automatik i lumpen sedan rätt lång tid tillbaka. Nu hade ju den SSK inte lyssnat på det örat ändå. Men i alla fall… :crysmile:

Redigerat:
  • Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men om du tagit bilen direkt vore du väl framme på kortare tid än SJs väntetid?
Mycket möjligt, men jag hade tänkt att slippa ta bilen.

Köpt en begagnad crossmoppe åt tonåringen i familjen å ser idag att framgaffel har fått sig en smäll så den är sne... gaaaahhhh så jävla less.... måste nog ringa säljaren.....

tommib
GAAAAAAHHHHHH!

Recievern paj. När man försöker starta den så slås den på, för att raskt stängas av igen just som den ska slå på högtalarna. Blinkar rött. Det betyder tydligen att förstärkardelen är kass, manualens rekommendation är att lämna in den till närmaste "service agent". Nu är det fråga om en ca 10 år gammal Denon AVR 2312ci så den lär de knappast serva. Helvete. Allt är kopplat via den till TVn och det går inte att göra på något annat sätt eftersom hela upplägget bygger på att det går en HDMI-kabel från skåpet där allt står till TVn, inget finns där framme.

Ok, lösningsorienterad som man är kollar man naturligtvis upp alternativ. Åka och köpa en ny reciever? Jajjemensan. Snabb sökning visar att det finns en Denon AVR X1700H på närmaste HiFiklubben och till ett högst rimligt pris. Den har tyvärr inte ingång för IR-blaster direkt så jag får väl hänga ett sånt där fult IR-öga framför då. Jaja.... Åker iväg och köper den. Två väldigt gnälliga barn med eftersom frun är borta på scoutläger med det tredje. Klockan är 18 när vi är klara, hmm.... "Middag på IKEA, vad säger ni om det barn?" Tar ett varv där med barnen när vi ändå är där. Det är tålamodsprövande men vi tar oss därifrån helskinnade och utan att ha höjt rösten till nivåer som orsakar orosanmälan.

Kommer hem till en skur av frågor om vi kan spela MarioKart nu. Nej, pappa måste installera den där först, kanske imorgon. Nu sover vi (ni alltså, pappa ska installera....).

Ok, kopplar ihop allt, det funkar fint. Förutom min Logitech Harmony fjärr förstås, men det var väntat även om jag hade en liten förhoppning om att IR-koderna skulle vara samma. Får programmera om den imorgon. Funderar på om jag samtidigt äntligen ska byta från min gamla pålitliga Harmony 650 till Harmony Hub+Companion som jag haft i säkert fem år utan att orka installera eftersom den andra fungerar så bra. Dessutom har Companionfjärren för få snabbknappar, kanske skulle köpa en bättre? Upptäcker då att Logitech inte längre tänker bygga Harmonyfjärrar sedan förra året.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!

De var de enda som byggde rimliga multifjärrar som inte kräver att man anlitar en installatör som normalt sysslar med konferensanläggningar (och ärligt talat fungerar alla de där systemen skit ändå). Vad gör man nu?

Ja, jag har googlat. Ja, jag har hittat SofaBaton. Nej, den ser inte ut att kunna ersätta min trogna Harmony.

• Ledsen
Kramla och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
GAAAAAAHHHHHH!

Recievern paj. När man försöker starta den så slås den på, för att raskt stängas av igen just som den ska slå på högtalarna. Blinkar rött. Det betyder tydligen att förstärkardelen är kass, manualens rekommendation är att lämna in den till närmaste "service agent".
Ehh...tja...öppna och titta efter så att det inte sitter en kass konding nånstans runt krafteriet...?

Med de förutsättningarna tror jag ”sova” kan tänkas vara en rätt god idé. Man ska inte lösa alla sina problem på en dag, du ska ju ha något att göra imorgon (idag) också.

tommib
Jo, det ska jag nog göra vad det lider. Öppna och titta alltså, @tveksamt hann in med ett inlägg om något han kallar "sova" också. Men tiden finns inte riktigt för att mecka runt med detta och jag gissar att till och med min fru kommer tycka att det bara måste funka när barnen ska spela Wii eller titta på Chromecast. Hon kommer nog tycka det när hon provat att slå på allt manuellt några gånger och sedan hitta rätt fjärr för att justera ljudvolymen...

• Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Hade du inget hål du kunde gräva lite i? :cool:;)

• Haha
pjgb
  • Laddar…
När man köper en ny robot för över 4000 och det första jag behöver göra är att felsöka varför den inte moppen blir blöt. Jävla kineser.

*Robotdammsugare

Redigerat:
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.