1 048 144 läst · 10 735 svar
1048k läst
10,7k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAHHHH!!!!
Åker och storhandlar för ca 3,5tusen, vid självscanningskassan åker jag givetvis på avstämning ja ja tänker jag det går väl snabbt. -kassörskan ”nej idag räcker det inte med 10 varor” vadå svarar jag? -nej idag ska vi gå igenom allt säger hon glatt!
GAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!
Åker och storhandlar för ca 3,5tusen, vid självscanningskassan åker jag givetvis på avstämning ja ja tänker jag det går väl snabbt. -kassörskan ”nej idag räcker det inte med 10 varor” vadå svarar jag? -nej idag ska vi gå igenom allt säger hon glatt!
GAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!
Funkade det bra med Bring? Tidsmässigt och själva leveransen? Ska beställa en tv från Samsung så lite undrande!!Nyfniken skrev:
Just en sådan incident en fredag eftermiddag med två griniga barn och två föräldrar gjorde att vi slutade med självscanning…Kramla skrev:
Stod inför samma dilemma förra veckan… kontrollanten sa då: - Du har så många varor så jag gör bara en delavstämning istället.Kramla skrev:
Smidigt!
Jag tackade och var nöjd. Så lite flex i systemet verkar det finnas om det finns vilja.
Just därför självskannar inte jag.Kramla skrev:
Men om man inte självscannar, måste man inte lägga ALLA varor på bandet i kassan VARJE gång då? jag har aldrig riktigt förstått de som är vansinniga när de får avstämning... Jag har sett ganska många...
Inte så konstigt, de har ju gått in i butiken och valt självskanningsmetoden för att spara tid. Om de då inte gör det, blir de förstås besvikna.I Ingenjör Jesper skrev:
Sedan kan det förstås finnas en och annan fuskare, som blir arga för att de blir påkomna vid en avstämning.
Jo i princip är det så, och kassapersonalen sköter allt jobb, väger, scannar, knappar in manuellt då streckkoden är otydlig osv, detta ingår alltså i priset på varan och man behöver inte utbrista GAAAAAAHH för att varorna i bland måste scannas och vägas ytterligare en ggn. för de som väljer att sköta kasörsjobbet åt handlarn utan att få lön.I Ingenjör Jesper skrev:
Jag bara väntar på helavstämning vid stängningsdags med full kundvagn ;-/F fribygg skrev:Jo i princip är det så, och kassapersonalen sköter allt jobb, väger, scannar, knappar in manuellt då streckkoden är otydlig osv, detta ingår alltså i priset på varan och man behöver inte utbrista GAAAAAAHH för att varorna i bland måste scannas och vägas ytterligare en ggn. för de som väljer att sköta kasörsjobbet åt handlarn utan att få lön.
Jag brukar t.ex väga grönsaker löst stoppa 4-5 olika i grönsakspåsen och sätta alla tillhörande etiketter på påsen.
Undrar vad de tycker om det?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 592 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 592 inlägg
Tack, men överraskningen när jag fick självscanningen underkänd pga att jag scannat samma artikel 10ggr trots att det var tå två av varje (typ extrapris på 5 frysta pajer pch jag blandade) gör att jag inte vill provocera... nuvarande sättet kan jag glatt motivera med miljöhänsyn...richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 592 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 592 inlägg