F
A Adnanhodhod skrev:
Jag vill inte rädda nåt , jag har bevisat att det är de som Är fuskare och inte jag . Vad har de för bevis mot mig ?!! Eller vad har ni för bevis att jag har fuskat !! Kom fram med det i så fall.Programmet finns inte i år och nästa år och för gott förhoppningsvis.Vad ni tror det upp till er,
Inom kort sanningen kommer ut i media i samband med min stämningsansökan och det får domaren avgöra.
Lycka till. Det har presenterats 100-tals gånger att det finns regler att förhålla sig till från branchorganisationer och ditt svar på det är att du tycker att ditt sätt att göra det var bra nog. Det går nog inte att komma längre i frågan men jag tror att vi alla ser fram emot din kommande process och hoppas att du rapporterar om det här. Ett förslag där är att inte tycka så förbannat mycket utan visa på att det följer reglerna. Och kan du inte det så hoppas jag för din egen del att du sväljer stoltheten och inte ekonomiskt skadar dig själv mer med en tröstlös process. Jag betvivlar inte att då känner dig rövgökad men ibland kanske man bara får släppa det och gå vidare.

• Gilla
AndersOhrt och 6 till
  • Laddar…
Bäste Adde, tycker du inte att det är dags att lägga ner dessa diskussioner nu?
Risken är annars att du mer och mer framstår som en rättshaverist,
och troligen sjunker ditt rykte ännu mer då bland presumtiva kunder.

Så lägg ner dessa oändliga diskussioner och gå åter till ditt riktiga jobb i stället!

Har du förresten sett att din gamle "vän" Anders Ö. kommer på TV4 kl. 21:00 i kväll?
Du tänker väl inte missa det programmet :giggle:

• Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
A
F fsn skrev:
Lycka till. Det har presenterats 100-tals gånger att det finns regler att förhålla sig till från branchorganisationer och ditt svar på det är att du tycker att ditt sätt att göra det var bra nog. Det går nog inte att komma längre i frågan men jag tror att vi alla ser fram emot din kommande process och hoppas att du rapporterar om det här. Ett förslag där är att inte tycka så förbannat mycket utan visa på att det följer reglerna. Och kan du inte det så hoppas jag för din egen del att du sväljer stoltheten och inte ekonomiskt skadar dig själv mer med en tröstlös process. Jag betvivlar inte att då känner dig rövgökad men ibland kanske man bara får släppa det och gå vidare.
Needas Needas skrev:
Jag har följt tråden sporadiskt ett tag och det som slår mig är Adnans totala oförmåga att se och ta ansvar för sina egna tillkortakommanden!
Om det finns ett regelverk och standardförfarande så ska man förhålla sig till detta och om situationen kräver så kan man göra avvikelser ifrån ovan. Om man avviker ifrån regelverk på grund av okunskap, ovilja att följa standard av snålhet eller av tidsbrist så bör det kallas att fuska.
@Adnanhodhod: Ju mer du försöker att bortförklara, rationalisera och skylla ifrån dig dina tillkortakommanden så kommer framtida potentiella kunder dra öronen åt sig och välja någon mer ödmjuk entreprenör.
Hela denna cirkusen låter i mina öron mer som att det handlar om "heder" och inte byggnadsteknik eller juridiskt ansvarstagande.
En vis man sade följande till mig en gång: "Man kan inte rädda arslet och ansiktet på samma gång"
F fsn skrev:
Detta blir min sista svar på forum .Tack fsn för rådet , jag går vidare men min strid mot TV4 slutar inte an.jag förstår vad du menar men svårt att släppa det. jag känner mig väldigt nöjed med resultatet i mitt liv i alla fronter .Stoppat programmet ,Avslöja programmet fula metoder, mår bättre,mer tid för familjen, går bättre för företaget, och inte blir blåst av kunder. Sen 2017
Nu stänger jag detta forum för gott och tack till alla som tror på mig och dem som inte tror på mig . Alla får ha sin åsikt med all respekt .

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
A
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Bäste Adde, tycker du inte att det är dags att lägga ner dessa diskussioner nu?
Risken är annars att du mer och mer framstår som en rättshaverist,
och troligen sjunker ditt rykte ännu mer då bland presumtiva kunder.
Så lägg ner dessa oändliga diskussioner och gå åter till ditt riktiga jobb i stället!

Har du förresten sett att din gamle "vän" Anders Ö. kommer på TV4 kl. 21:00 i kväll?
Du tänker väl inte missa det programmet :giggle:
Jo han får göra annat nu men inte fuskbyggarnas
Jag lägger av nu hej då

A Adnanhodhod skrev:
Jag vill inte rädda nåt , jag har bevisat att det är de som Är fuskare och inte jag . Vad har de för bevis mot mig ?!! Eller vad har ni för bevis att jag har fuskat !! Kom fram med det i så fall.Programmet finns inte i år och nästa år och för gott förhoppningsvis.Vad ni tror det upp till er,
Inom kort sanningen kommer ut i media i samband med min stämningsansökan och det får domaren avgöra.
A Adnanhodhod skrev:
Jo han får göra annat nu men inte fuskbyggarnas
Jag lägger av nu hej då
Han kommer nog starta ett nytt program "felbyggarna"

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Eller vad har ni för bevis att jag har fuskat !!
Behövs inget bevis. Att titta på bilderna över rördragningen i kopplingsskåpet säger allt. Här kan man säga att en bild säger mer än tusen ord.... Nu har du säkert inte gjort detta men det hjälper inte dig då du ändå var ansvarig för det som gjordes oavsett om du var inblandad i det som gjordes eller inte eftersom ”gubbarna” eller underentreprenörerna jobbade under ditt överseende då det var ditt företag som gjorde jobbet/anlitade underentreprenörerna. Att sedan sälja företaget och skylla på köparna är också dåliga ursäkter/undanflykter.

Min svärfar gick ofta förbi när du byggde om ditt hus samt byggde huset nedanför. Att höra hans berättelser samt se dessa byggen säger också en del. Har tyvärr inga bilder men de hade varit fina att visa...

• Gilla
2 loud och 2 till
  • Laddar…
A
Redaktionen Redaktionen skrev:
I kvällens avsnitt av Fuskbyggarna får vi möta Ronny och Malin som ville bygga ett nyckelfärdigt hus på den nyinköpta tomten på Tjörn. De råkar i klorna på Adnan ”Adde” Hodhod, en byggentreprenör de anlitar på rekommendation av Rörvikshus. Av detta kan vi dra minst tre lärdomar.
Till Redaktionen på Byggahus.se
Fuskbyggarnas program har jag stoppat genom att avslöja hur en hycklare som Anders Öfvergård har själv fuskat , fabricerat med Johan Jarnell och ett helt team jobbat med att Själva fuska , och lura hela svenska folket, deras arbetsgivare TV4, samt ni på byggahus.se. Nu programmet som bevis på deras klantiga fusk i produktion blev nedlagt i andra året i rad och för gott förhoppningsvis.
Inom kort kommer en stämningsansökan till Göteborgstingsrätt mot programmet och den hycklare Anders Öfvergård .Ni på byggahus.se redaktion blev lika lurat av Fuskbyggarnas programs gänget med den hycklare Anders öfvergård och Kompaniet. Ni skrev en heldel felaktiga information om mig som jag har bevisat på min hemsida [länk] att detta är bluff och inte stämmer med verkligheten.Den hycklare Anders öfvergård har hjälpt Ronny Johansson och Malin att lura mig på 200000kr för att dem i sin tur ska tjäna en massa pengar genom att tillsammans bluffa och fabricera en program som sändas i TV.Därför ber jag er med en rättelse i Byggahus.se . Om ni håller med Den hycklare Anders Öfvergård ber gärna honom att nån gång våga svara på mina frågor som finns på hemsidan och bevisa att han har rätt.
Du kan läsa artikeln här: Fuskbyggarna: Adnan ”Adde” Hodhod fuskbygger Rörvikshus
Till Redaktionen på Byggahus.se
Fuskbyggarnas program har jag stoppat genom att avslöja hur en hycklare som Anders Öfvergård har själv fuskat , fabricerat med Johan Jarnell och ett helt team jobbat med att Själva fuska , och lura hela svenska folket, deras arbetsgivare TV4, samt ni på byggahus.se. Nu programmet som bevis på deras klantiga fusk i produktion blev nedlagt i andra året i rad och för gott förhoppningsvis.
Inom kort kommer en stämningsansökan till Göteborgstingsrätt mot programmet och den hycklare Anders Öfvergård .Ni på byggahus.se redaktion blev lika lurat av Fuskbyggarnas programs gänget med den hycklare Anders öfvergård och Kompaniet. Ni skrev en heldel felaktiga information om mig som jag har bevisat på min hemsida https://adnan-adde-hodhod.se/ att detta är bluff och inte stämmer med verkligheten.Den hycklare Anders öfvergård har hjälpt Ronny Johansson och Malin att lura mig på 200000kr för att dem i sin tur ska tjäna en massa pengar genom att tillsammans bluffa och fabricera en program som sändas i TV.Därför ber jag er med en rättelse i Byggahus.se . Om ni håller med Den hycklare Anders Öfvergård ber gärna honom att nån gång våga svara på mina frågor som finns på hemsidan och bevisa att han har rätt.

• Haha
2 loud
  • Laddar…
H
å herregud du orkar än ja.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
R roli skrev:
Behövs inget bevis. Att titta på bilderna över rördragningen i kopplingsskåpet säger allt. Här kan man säga att en bild säger mer än tusen ord.... Nu har du säkert inte gjort detta men det hjälper inte dig då du ändå var ansvarig för det som gjordes oavsett om du var inblandad i det som gjordes eller inte eftersom ”gubbarna” eller underentreprenörerna jobbade under ditt överseende då det var ditt företag som gjorde jobbet/anlitade underentreprenörerna. Att sedan sälja företaget och skylla på köparna är också dåliga ursäkter/undanflykter.

Min svärfar gick ofta förbi när du byggde om ditt hus samt byggde huset nedanför. Att höra hans berättelser samt se dessa byggen säger också en del. Har tyvärr inga bilder men de hade varit fina att visa...
Jag har inte tänkte och svara längra men eftersom din släkt är granne så svara jag.Med den inställning får vi hänga all bolag i Sverige som deras anställda kladda lite färg eller göra något misstag.Du pratar om mitt hus som folk tills idag står framför den och berömma den för att ingen kan bygga en sånt hus nu längre.

• Haha
2 loud
  • Laddar…
A
H Hallerudsbo skrev:
å herregud du orkar än ja.
Rättvisan måste fram, nedläggning av programmet är bara början.

• Haha
2 loud
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Jag har inte tänkte och svara längra men eftersom din släkt är granne så svara jag.Med den inställning får vi hänga all bolag i Sverige som deras anställda kladda lite färg eller göra något misstag.Du pratar om mitt hus som folk tills idag står framför den och berömma den för att ingen kan bygga en sånt hus nu längre.
Jag har svårt att läsa och förstå dina inlägg.

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Rättvisan måste fram, nedläggning av programmet är bara början.
Rättvisan för de kunder som fått fuskbyggen tänker du inte på?

• Gilla
stefancrs och 3 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Du pratar om mitt hus som folk tills idag står framför den och berömma den för att ingen kan bygga en sånt hus nu längre.
Kan bygga...??? Tror ingen vill ha sådana hus... Det är ju inte ytan som är det viktigaste utan vad som inte syns!

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
Staffans2000
A Adnanhodhod skrev:
Du pratar om mitt hus som folk tills idag står framför den och berömma den för att ingen kan bygga en sånt hus nu längre.
Hejsan!

Vad är det för fantastiskt hus du byggt. Jag blir nyfiken. Har du bilder du kan lägga upp?

Staffan

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
H
:crysmile::crysmile:
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hejsan!

Vad är det för fantastiskt hus du byggt. Jag blir nyfiken. Har du bilder du kan lägga upp?

Staffan
finns på tv med det fantastiska huset.
Är ju med i ett program på tv 4. :crysmile::crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.