A
thomas33 thomas33 skrev:
En sådan tvist kommer enbart att göda advokatbyråerna och göra dig fattigare och energilös!
Att anse sig ha rätt är en sak, men att få rätt i en domstol något helt annat.
Thomas tycker du verkligen efter du läser min hemsida att programmet va saklig?! Märker du inte hur lugnt är det i detta forum nu jämfört med hur det va innan. Det känns som hälften jobbar för TV 4 som är med.
 
A Adnanhodhod skrev:
Thomas tycker du verkligen efter du läser min hemsida att programmet va saklig?! Märker du inte hur lugnt är det i detta forum nu jämfört med hur det va innan. Det känns som hälften jobbar för TV 4 som är med.
Jag har inte läst allt och det är enbart din upplevelse av händelsen. Du tycker att du gjort helt rätt och att dina byggare eventuellt byggt fel, medan programmet Fuskbyggarna har en annan åsikt. Eftersom du nu skrivit förmodligen allt du har att säga, har också motparten vid en ev rättegång tillgång till det. Det innebär att redan nu kan de göra sig bättre förberedda och motbevisa dig. Därmed en större uppförsbacke för dig att försöka få rätt.
TV-program blir knappast sakliga och opartiska inför alla.
 
A
Problemet är att dem inte svara på mina frågor om dem förklara till mig varför ni sa så och i verkligheten är det så ,bevisa att jag har fuskat för att jag ska hålla tyst. jag har svarat på deras lögner och skicka vidare frågor till dem och till besiktningsmannen, Kvalitetsansvarig, och byggföretaget som har medverkat i programmet och ingen som svara på mina frågor och varför ska ni fuska själva och klaga oss små entreprenörer på fusk, hade jag inte varit en stark person och litat på vad jag har gjort hade jag inte gått vidare så långt.
 
A
Du sa
Det innebär att redan nu kan de göra sig bättre förberedda och motbevisa dig.
om dem gör det och motbevisa det då blir jag nöjd och ber om ursäkt och dra mig tillbaka
 
A Adnanhodhod skrev:
Du sa
Det innebär att redan nu kan de göra sig bättre förberedda och motbevisa dig.
om dem gör det och motbevisa det då blir jag nöjd och ber om ursäkt och dra mig tillbaka
Men tyvärr har det då kostat dig en massa energi och pengar.
 
A
thomas33 thomas33 skrev:
Men tyvärr har det då kostat dig en massa energi och pengar.
Det stämmer det har dem redan gjort men att leva med en orättvis smäll är värst. Jag är från Egypten där korruption i media och hela systemet är helt vansinnigt. Det synd att media här ska också blir korruptat. Jag har byggt i 30 år här i Sverige med 100 tal nöjda kunder. Det är mot mina principer att fuska och sen kommer en skådis ,lossas kan mer än mig och anklaga mig för fusk , det gör verkligen ont. Om dem hade rätt kom fram med bevis och inte lura svenska folket som inte vana med en korrupt media. jag lovar att dra mig tillbaka och ber om ursäkt och betala för om dem svara på mina frågor eller bevisa sin sak.
 
Redigerat:
H
K Kyleman skrev:
Detta fall visar risken med "falsk" totalentreprenad dvs man skriver två kontrakt med två olika företag!

Att tänka på vid husköp, speciellt för oerfarna köpare: Endast ett kontrakt med endast en leverantör av både hussats och entreprenad resulterar i endast en part ansvarig för projektet.
När man ska bygga är det viktigt att sätta sig in i vad de olika entreprenaderna innebär.
Man ser gång på gång att man inte har tagit sig den tiden.
 
A
Vi har byggt hur många hus som helst på samma sätt , men det är absolut bättre att husleverantörer gör ett avtal med både leverans och entreprenad och husleverantör som ska vara vårt kund
 
T
A Adnanhodhod skrev:
Thomas tycker du verkligen efter du läser min hemsida att programmet va saklig?! Märker du inte hur lugnt är det i detta forum nu jämfört med hur det va innan. Det känns som hälften jobbar för TV 4 som är med.
Jag tror den stora skillnaden i engagemang från då och nu främst beror på att du bara fortsätter tjata om samma sak, ditt resonemang är som barnens gamla bilbana; runt runt.


Allt som tas upp i programmet som fel är ju faktiskt fel. Att sen skylla på att det var dina byggare som byggde fel och att du inte fuskat är ju bara konstigt.


Din strategi i att driva detta ärende framgångsrikt är för mig oklar. Eventuellt går den ut på att trötta ut samtliga, motparter som framtida kunder, genom att envist fortsätta din litania ”...dem inte svara på mina frågor om dem förklara till mig varför ni sa så och i verkligheten är det så”.


Jag ser inte dig som ett offer i ämnet, tvärtom så är det ju ditt arbete, eller avsaknad av arbete, från första början som skapat den här situation. Så vill du ha engagemang i frågan så är mitt tips att komma med nåt nytt, annars kan du lägga tiden på nåt mer värdefullt, som din familj eller annat långsiktigt viktigt.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 9 till
  • Laddar…
A
Det är ditt åsikt du får tror som du vill och jag tror som jagVill . Detta är mitt problem jag har löst hälften med att stoppa programmet och hälften kvar
 
A Adnanhodhod skrev:
Det är ditt åsikt du får tror som du vill och jag tror som jagVill . Detta är mitt problem jag har löst hälften med att stoppa programmet och hälften kvar
Likväl kan man fortfarande söka till programmet:
https://www.tv4.se/fuskbyggarna#
Har du blivit lurad av oärliga hantverkare? Så här gör du för att söka till nästa säsong av Fuskbyggarna.
Har du betalt hantverkare för jobb de inte utfört eller har de förstört ditt hem? Fuskbyggarna söker nya fall till nästa säsong. Så här gör du för att söka till Fuskbyggarna.
Skicka ett mejl till Fuskbyggarna@nordiskfilmtv.com och skriv ”Ansökan” i ämnesraden. Svara också gärna på samtliga punkter här under och skicka med i mejlet.

1. Namn, telefonnummer och adress.
2. Namn på hantverkaren/företaget du anlitat.
3. Beskrivning av dig och din familj.
4. Beskrivning av det som skulle göras i ditt hem.
5. Redogörelse för vad som har hänt med ditt bygge.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
T
På samma vis kan man ju anlita Dalila Holding, http://dalilaholding.se/om-oss/, för bygge. Känns som en evighetsloop av framtida byggfel och utredande program
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Det kanske hade känts bättre för dig Adnan om programmet hetat "Felbyggarna"?
 
  • Gilla
  • Haha
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Anledningen till att iallafall jag, trots vissa sympatier för dig, ledsnat på denna tråd, är att du smiter genom att säga att "fuskbyggarna" är värre än du. Därför skall vi istället kritisera "Anders", istället för att dig! Häpnadsväckande otaktiskt resonemang. Dessutom vet jag som (före detta) rörläggare att kunden ger blanka tusan i om du kallar dåligt hantverk för "fusk" eller "fel".
Som tidigare föreslagits: -Gå inte i strid med TV4! Hur rätt du än har, kommer du att förlora. Inte bara rättsprocessen, utan även alla pengar du har och inte har. För när du kommer in i rättssalen med ditt juridiska ombud, sitter TV4 med fem jurister. Jurister, vars arvoden du med all sannolikhet kommer att få betala!

En sak till. När du, som så många andra, skriver "dem" istället för "de" eller "dom", blir det väldigt tungläst. Så vet du inte säkert? Skriv "dom".

https://sprakutvecklarna.wordpress.com/2015/02/16/de-dem-dom-vad-ska-det-vara/comment-page-1/

Staffan
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
A
thomas33 thomas33 skrev:
Likväl kan man fortfarande söka till programmet:
[länk]
Har du blivit lurad av oärliga hantverkare? Så här gör du för att söka till nästa säsong av Fuskbyggarna.
Har du betalt hantverkare för jobb de inte utfört eller har de förstört ditt hem? Fuskbyggarna söker nya fall till nästa säsong. Så här gör du för att söka till Fuskbyggarna.
Skicka ett mejl till Fuskbyggarna@nordiskfilmtv.com och skriv ”Ansökan” i ämnesraden. Svara också gärna på samtliga punkter här under och skicka med i mejlet.

1. Namn, telefonnummer och adress.
2. Namn på hantverkaren/företaget du anlitat.
3. Beskrivning av dig och din familj.
4. Beskrivning av det som skulle göras i ditt hem.
5. Redogörelse för vad som har hänt med ditt bygge.
 
  • Skärmbild av ett e-postmeddelande från redaktionen som svarar på en ansökan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.