MikkoK skrev:
One small step for a man...

[bild]
Varför är prisolröret skarvat? Var det för kort eller? ;)
 
tlundberg skrev:
Bra! Ger ju bra möjligheter att hålla koll på läget i framtiden också! :) Verkar ju ha löst sig rätt bra till slut det här lilla missödet i alla fall :)
Japp.
Lovar att uppdatera imorgon med bilder före och efter också.
Börjar se ljuset i tunneln snart...dock var det nära att sambon blev inlagd idag igen pga för tidig födsel...en vecka till, sen behöver vi inte flänga iväg till Jkpg. Håll tummarna!
 
  • Gilla
tlundberg
  • Laddar…
MikkoK skrev:
One small step for a man...

[bild]
Kommer den skarven verkligen hamna i din låda, över färdig golnivå? Jag undrar, eftersom det ser ut som om skarven bara ligger ca 5 cm över golvregeln, men på den ska väl sedan golvspån, flytspackel, tätskikt och ytskikt?
 
Om skarven hamnar för lågt ner så kanske man får ersätta skarvröret mellan prisolröret som går iväg och fördelaren med ett längre rör med två 90 graders böjar. Då kan man det skarvade röret rakt upp istället för snett som nu.
 
Japp, blir för lågt så ska be röris dra om det i veckan som kommer.
Lagt i ny isolering + ny asfaltsboard under huset + fått golvspånet monterat idag = framsteg!
 
Ett par bilder...imorrn kommer röris och drar om skarven + nya ledningar till kommande duschblandaren. Kanske elektrikern också kommer och drar lite...får se.
Som ni ser så hamnar skarven lite för lågt ner i förhållande till kommande inspektionsbox med flytspackel och skvallerrör.

Skärmavbild 2014-02-02 kl. 19.11.54.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och här ser ni reglingen av golvbrunnen (som nån frågade efter tidigare):

Skärmavbild 2014-02-02 kl. 19.10.53.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Reglingen är inte gjord enligt monteringsanvisningarna vad jag kan se. Alldeles för klena reglar dessutom.
 
T
...och glöm inte förhöjningsring (12mm) om golvspånet redan är lagt annars eftersom inte förhöjningsklossarna på 12 mm inte användes som till synes på bilden........
 
Varför förhöjning 12mm? Jag ska ju bara flytspackla och lägga matta.
 
injonil skrev:
Reglingen är inte gjord enligt monteringsanvisningarna vad jag kan se. Alldeles för klena reglar dessutom.
Inte enligt mon anv? Kanske, jag monterade den inte. Du menar att regeln på tvären är för klen ? Vad skulle kunna hända enligt dig?
 
O
Jag vet inte huruvida reglarna är för klena... det känns inte som det spontant, men jag gissar bara ut i det blå...

Tanken med att höja brunnen är nog det att spackel kommer att bygga på några mm och sedan matta...
Bra jobbat!
Det är bra att du dokumenterar allt med bilder dels för att vi vill se massa bilder... Sedan så har du om det skulle bli några problem...
Men om det blir avsteg från branschreglerna så var noga med att dokumentera det så finns det den dagen du kanske säljer huset....
 
Reglarna är stumma till tusen, håller utan att svikta för mig med mina stadiga +90 kg :)

Brunnen är höjd 6 mm och elgolvvärmen som vi skall lägga (dock inte i närheten av golvbrunnen) är 4 mm. + Flytspackel på detta så vi utgick från ca 10 mm flytspackel och sedan i fall ner mot brunnen. Vi får se vad mattläggaren säger.
 
O
Du verkar ha tänkt på det mesta!!
När det gäller reglarna så egentligen det jag funderar på är om den befintliga golvregeln är för smal för GB men jag har ingen som helst aning....


En annan sak!
Jag håller tummarna för att Ert kommande barn inte har så bråttom ut i världen.... (hade man vetat vad som väntat hade man nog stannat kvar:p)

Men även om barnet får bråttom för att se världen så oroa Er inte för att det är för tidigt... Det är bara en månad förtidigt.... ingen fara alls.... Min fru föddes i V26 och klarade sig alldeles utmärkt! (det skulle väl vara hennes smak.... hon valde ju mig:D) detta var för 27år sedan... tänk vad allt har förändrats sedan dess!
 
Inte speciellt orolig för kommande barn faktiskt, men det är ju lite olyckligt att det är just nu, mitt i renoveringen... :)
 
Är inte hela tanken med reglarna för plattan att det inte ska finnas någon kant för golvspånet som inte har stöd under sig?
 
  • Gilla
Ömannen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.