Ok fast jag är säker på att det funkar som utfört.

Leverans idag, ännu ett ljus i tunneln :)

wc.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
blackadder skrev:
Är inte hela tanken med reglarna för plattan att det inte ska finnas någon kant för golvspånet som inte har stöd under sig?
Låter rimligt. Det blir egentligen inte brunnen som är felmonterad utan golvspånet.
 
O
2st toaletter?
Ska ni skita i kapp? :p
 
Odjuret skrev:
2st toaletter?
Ska ni skita i kapp? :p
Badrum + gästtoa som skall renoveras separat :)
 
T
MikkoK skrev:
Varför förhöjning 12mm? Jag ska ju bara flytspackla och lägga matta.
Jaha, hade missat att du skulle ha plastmatta:x
 
Elektrikern har dragit slang och förberett för vägguttag + diverse belysning och fräst ner givaren till golvvärmen...och jag har reglat klart för handdukstorken. Ska regla klart imorgon och sen få på gipset.
Ska även montera en ledspot i mitten av fönstret.

Framsteg!

Skärmavbild 2014-02-03 kl. 21.10.25.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild 2014-02-03 kl. 21.11.41.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Röris klar för dagen, framsteg!
Nästa steg - regla klart och gipsa. :)

Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
[SUP]försök att få dit en regel för duschblandaren, handfat, och till andra grejer som ska skruvas fast[/SUP]
 
Ja allt är ju inte färdigreglat!
 
Regla klart + gipsa ikväll. Prima golvet i helgen. Installera värmekabeln måndag. Flytspackla tisdag.
Tror ni tidplanen håller? :)
 
Kolla om primern kan ligga så länge innan spacklet.
 
Förhöjningsringen har man väl för att flytspacklet skall hålla 12mm på tunnaste stället? Dvs vid golvbrunnen för att det inte skall spricka. Rätta mig om jag har fel.
 
johel572 skrev:
Förhöjningsringen har man väl för att flytspacklet skall hålla 12mm på tunnaste stället? Dvs vid golvbrunnen för att det inte skall spricka. Rätta mig om jag har fel.
Mattläggaren, som skall flytspackla på tisdag, sa i alla fall att man INTE ska höja ringen mer än vad vi gjort vid besöket idag. Vi har lagt 6mm-brickor under och ovankant ligger kanske 2-3 mm över golvspånet just nu.

Värt att tillägga (återigen) är kanske att vi ska ha våtrumsmatta + tapet - inte kakel och klinkers.
 
ja73 skrev:
Kolla om primern kan ligga så länge innan spacklet.
Om jag lägger på primer söndag och sedan låter det vara till tisdag - är det nån fara med det menar du?
Eftersom vi ska lägga elgolvvärmen måndag har jag inte mycket val...
 
Jag har bara hört om kortaste tid mellan primer och spackling, aldrig längsta. Bör inte vara ngt problem så länge ytan inte skitas ned.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.