injonil skrev:
Skarva... Inte lämpligt.
Inte ens med en klämkoppling? Krypgrund så skulle det mot all förmodan i sådana fall börja läcka så läcker det ner i krypgrunden.

Bara undrar alltså.

Slog mig nu att jag helt enkelt kan placera denna eventuella skarv inne i min låda med inspektionslucka med skvallerrör till duschen. Blir nog enklare / billigare än att försöka dra nytt rör till gästtoan.

Case closed!

Klämkoppling är den sämsta fogning jag känner till. Du gör som du vill men ett försäkringsbolag skulle inte täcka en skada som beror på läckande fog, vill du ta risken själv är det upp till dig! Beskriv till nästa ägare vid eventuell försäljning hur du löst problemet också.

Det är väl inte så mycket att beskriva. Kommer ju synas i inspektionsluckan... Eventuell köpare kan ju kolla själv!

Inte om skarven skulle vara placerad på det ursprungliga stället.

injonil skrev:
Inte om skarven skulle vara placerad på det ursprungliga stället.
Såklart. Men du läste väl mitt inlägg #47...?

Ska försöka lägga upp röret rätt ikväll och fota.

Fixat upp röret försiktigt och lätt, men såg också att vattenresterna från just detta fimpade rör runnit ut, utmed asfaltsboarden under isoleringen. Happy times! Så nu är det öppet under duschen, ner till torpargrunden.

Hi f***ng five.

Tur att hantverkarna kommer imorgon respektive nästa vecka, för glad amatör som jag är så har jag nu insett mina brister.

Vi vill se bilder! :)

Då får du chansen att städa bort allt organiskt material från grunden i alla fall. Det är bra!

Skadeglada eller? :)

Här en bild från igår med en lite gul linje där jag tänker mig skarva (inne i min kommande låda med lucka).
Öppen planlösning neråt så att säga...förhoppningsvis får jag igen hålet ikväll redan. Det var heller inte mycket som hade blivit blött, mest isoleringen som tur var.

Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänk på var du sätter skruvarna till golvspånet när det är dags sedan :D

Och glöm inte att regla upp korrekt runt golvbrunns-plattan!

MikkoK skrev:
Skadeglada eller? :)
Hehe, nejdå, det är bara mycket lättare att diskutera vidare om man vet hur det ser ut!

Har du möjlighet att komma in i grunden och krypa där nere utifrån (eller från någon lucka inne i huset)?

Har du inte det skulle jag passa på att gå ner där nu och kolla hur det ser ut överallt samt att städa undan så mycket skräp som möjligt.

Krypgrund med ca 70 cm höjd med lucka, så jag var nere igår. Rent och städat under och ingen mer fukt!
Nu är röris klar också, bild kommer...

injonil skrev:
Tänk på var du sätter skruvarna till golvspånet när det är dags sedan :D

Och glöm inte att regla upp korrekt runt golvbrunns-plattan!
Ska tänka på det ;)
Snickare kommer imorrn!

One small step for a man...

Skärmavbild 2014-01-31 kl. 15.51.18.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MikkoK skrev:
Krypgrund med ca 70 cm höjd med lucka, så jag var nere igår. Rent och städat under och ingen mer fukt!
Bra! Ger ju bra möjligheter att hålla koll på läget i framtiden också! :) Verkar ju ha löst sig rätt bra till slut det här lilla missödet i alla fall :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.