...väntar på svar fortfarande och försöker samtidigt lägga ihop en kalkyl på det hela.

En fråga till er - att flytspackla ett badrum på 5,5 kvm kostar i runda slängar...?
Va fasen ska jag räkna med? 5000kr? 10 000kr? Läst nånstans på en kostnad a' 500kr / kvm (spackel + arbete) men det lät billigt?

Vi ska för övrigt åka och kolla golv + väggar idag och de ska givetvis få lämna pris på spackling + montering av nya våtrumsmattor- och tapeter.

Och imorgon kommer röris för att kika på...rören och på att montera väck elementet (ska lägga elgolvvärme istället).

Hur mycket flytspackel måste man lägga över elgolvvärme?
 
Redigerat:
Räkna 20:- per kvm och mm i flytspackelkostnad. Tar ca 2 timmar plus reseersättning.
 
Frågan är ju bara hur tjockt jag behöver lägga över värmekabeln...
 
Redigerat:
Du hann ändra, går åt 2kg per mm 20 kg ligger runt 200:-
 
Japp :)
Men då stämmer ju ca 500kr / kvm om man räknar på 10mm tjockt.
10 x 20 = 200 kr / kvm x 5,5 = 1100 kr + arbete 2x500 kr = 1000 kr och resor.
 
Spännande lösning att bara regla upp en ny vägg sådär inne i duschen! :) Hur var tätningen mellan golv och vägg gjord? Badrumsmattan gick ju upp på väggen på den gamla väggen innanför den nya...
 
Nån sorts fiberremsa.
 
  • Gilla
tlundberg
  • Laddar…
Sådär ja, nu är det bara småplock kvar som skall demonteras, röris är hemma just nu och plockar bort elementet, byter golvbrunn och pluggar rörändarna till duschblandaren och handfatet.
Sen ger jag mig på att byta golvspån + anlägga golvvärme, sen kommer firman och flytspacklar + monterar matta och tapeter.

Bakom rörens fördelning har jag påbörjat att såga upp i innerväggen som förberedelse för inspektionsluckan som jag ska ha på andra sidan.

Kan nog bli bra det här!

20140125_155712 (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
...och så satte jag fogsvansen i en vattenledning. Fan.
 
Stackare :( Hur allvarligt blev det?
 
MikkoK skrev:
...och så satte jag fogsvansen i en vattenledning. Fan.
Aj som f""n då Hur gick det med sågen ? !
 
Ingen katastrof alls, röris kom på fem minuters varsel och jag hann stänga av vattnet på runt 2,5 sekund (typ ;) )
Sprang fortare än Bolt till huvudkranen vill jag lova.

Anledningen till det hela är att jag skulle såga bort det sista halvblöta golvspånet utmed innerväggen och jag visste hela tiden att "här måste jag vara skitförsiktig för här går ett rör". Sen slog jag åter på musiken i hörselskydden och fortsatte att såga och såga och såga och tänkte "va fan, va trögt det går".

Snittet jag gjorde i golvspånet i gult, snittet i vattenledningen inringat.

Åtgärdas imorgon, idag är det bara urkopplat (kallvattnet till gästtoalettens handfat).

20140129_210557.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hoppas du åtgärdar genom att dra ett nytt rör!
 
Ja, hur annars?
 
Skarva... Inte lämpligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.