Elkludde skrev:
jVarför sattes det inte en Täckbricka direkt i stället för kletemojset,eller är det entyp tommslang till dränering ? I all välmening

Grattis till nyförvävet
Sätter dit det i efterhand så där det ju faktiskt tätat kring slangen + blir tätt runt täckbrickan = winwin!
 
nino skrev:
Fixturen är för lång, så mattan kan aldrig täta runt skyddsröret
Jag menar efter vi kapat fixturen, om det går. Rekommendation?
 
det är jäkligt svårt att kapa fixturen när den är på plats, väldigt lätt att man skadar ytterröret och då ska det bytas...

ett järnsågblad som man försiktigt sågar med en liten bit och sen provar man att vrida /vicka så kan plasten spricka sönder.

Enklast är att plocka ner skivan och ta lös fixturen och dra ur slangen och kapa bort utsticket, i ditt fall när mattan är på plats är kanske inget alternativ...

Teoretiskt sett så kan vatten ta sig mellan fixturen och ytterröret och på så vis orsaka skada, om det verkligen händer vet jag inte. Man borde ju kunna täta med silicon efter kaklet är satt?
 
Tur att vi hann klart, dottern är magsjuk....skönt med dusch/badkar inne i huset då.
 
MikkoK skrev:
[bild]
Så...nu återstår lite finlir i form av taklister (hålkäl), dörr- och fönsterfoder.
Fråga - ska jag ta vanlig latexfog runt fönsterfodret eller skulle ni köra på silikon? Jag ska alltså kapa till och skruva dit MDF-skivor invändigt i fönstret i bilden.
 
Skulle säga latexfog, av bra kvalitet (som klarar rätt stora procentuella förändringar). Silikon går inte att måla.
 
Japp, kör på latexfog och målar över med våtrumsfärg.
 
Sådär ja, MDF på plats. Häftgrunda ikväll och våtrumsfärg till helgen.
Koppla in spottarna i tak + fönster i helgen också, sen är det bara de förbannade jävla helvetes hålkälslisterna kvar...

PS: Det ser bra mycket värre ut på bilden nedan än vad det egentligen ser ut som IRL...

fogat.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
huggan skrev:
Ska ni riva upp golvet så flytta rören, ska ni inte det låt dom vara kvar. Det är min rekommendation.

Säkert vatten säger att inga genomföringar upp genom golv utom avlopp så du vet. Men sen får ni heller inte skarva rören i golvet eller väggen om ni drar om dom enligt säkert vatten, så hur ni än gör får ni nog göra avsteg från reglerna.
Såg nyligen ett badrum där vattenrören till badkaret kommer upp genom betonggolvet vid väggen. Vid en renovering som troligen gjorts på 70-talet har man ca 40 cm över golvet kopplat på rörbitar som dragits in i väggen och ut till blandar anslutningar på väggen....
 
Bebis anlänt, en "liten" tösabit på 4420 gram och 52 cm som heter Elsa :)
 
  • Gilla
whork och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.