Mikkok, okej 189kr var saftigt! Har själv slutat handla på Beijer då varje gång jag skall betala tror jag de driver med mig.

Elkluddes länk funkar med en rörbit pp 50 i bussning, såvida det är ett 75 rör.

mvh
 
Kanske OT, men ...
Har nog inte vart in på Beijer i Skellefteå på ett par år nu.. sist var det när jag nyttjade deras enda bra sak: skivkapen

Det som står på deras ryggar är till för att tolkas hur man vill "Fråga nån som vet".. Åtminstone i Skellefteå är det så att all personal försvinner spårlöst när man behöver nån att fråga, dvs "Fråga nån som vet" = "Fråga nån annan, fråga inte mig, för jag vet inget"...

Hade samma problem med höjden på avloppet till handfatet (mitt svar försvann, så jag svarar i det här svaret istället), de enklaste lösningarna är oftasts även de bästa:
20131003_230643-1920.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här syns även den andra grejen jag bad mokarn fixa.. Vattenrören till handfatet kom upp i en "låda" under högskåpet (hål i botten, hål i sidan, hål i handfatskommoden för rören), så jag bad honom sänka rören (som han tidigare monterat avstängningarna på) till under sockelhöjd..
 
Redigerat:
spekerök skrev:
Mikkok, okej 189kr var saftigt! Har själv slutat handla på Beijer då varje gång jag skall betala tror jag de driver med mig.

Elkluddes länk funkar med en rörbit pp 50 i bussning, såvida det är ett 75 rör.

mvh
OK det finns gumminipplar som kan lösa nästan allt
 
Ja det finns det, räddar en ofta vid servicejobb. Har säkert ett 50 tal i bilen som passar nytt som gammalt. Har även ersättningsmuffar i bilen kan jag skryta med;).

mvh
 
peo skrev:
Hade samma problem med höjden på avloppet till handfatet (mitt svar försvann, så jag svarar i det här svaret istället), de enklaste lösningarna är oftasts även de bästa:
[bild]
Ok, ser ut som att du stuckit i ett rör - i - röret? Det jag har är ett ingjutet 50mm-rör som slutar en halv cm UNDER ovankant flytspackel. Du menar alltså att jag ska skaffa ett rör som passar invändigt och tadah! - färdigt?

Vet inte varför jag ens grubblar - röris kommer ju imorgon :)

Däremot blir matta + tapeter försenade till kanske onsdag tyvärr pga golvläggaren hade glömt beställa *klantigt*
 
Jag lät röris fundera :)

Det långa instuckna röret kapades ju såklart efter att det var klart, så det är bara några cm över det nya (några cm högre) golvet och döljs av plastkoppen över..Min gamla avloppsanslutning slutade så gott som i jämnhöjd med gamla golvmattan..
 
spekerök skrev:
Ja det finns det, räddar en ofta vid servicejobb. Har säkert ett 50 tal i bilen som passar nytt som gammalt. Har även ersättningsmuffar i bilen kan jag skryta med;).

mvh
Det kallar jag för god service,de kan Du gärna få skryta med (y)
 
Sådär ja, då var mattläggaren i full gång - bilder kommer ikväll! :)
 
Det ser vi fram emot :)
 
Skärmavbild 2014-02-19 kl. 17.41.20.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
oceanis
  • Laddar…
Snyggt!
 
ser ut som samma som jag valde :)

20131023_233019-1920.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fått upp kommod, silikonat fast tvättstället, satt upp högskåpet och även spegeln. Snart så! Jävla skit bara att jag köpt fel manschett till wc-stolen, annars hade jag fixat dit den också...
 
Släckt spegelbelysning:

släckt.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänt:

tänt.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fråga: hur tätar rörmokaren här (se bilden nedan)? Är det själva blandarfästet som agerar tätbricka?

dusch.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär ser det ju ut bakom (vatette-system):

dusch bakom gips.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har inte satt matta men för mig blir det där fel. Tätskiktet ska täta mot själva röret (yttre röret för RiR i detta fall). Rörböjen ska med andra ord vara bakom tätskiktet, i detta fall skulle det alltså ha kapats bort en centimeter eller så. Mattan ska när den monteras endast öppnas upp så lite så att röret kan tryckas igenom och mattan ska vikas upp mot röret.

Nu är det möjligt att man kan åstadkomma något liknande genom att montera en rörmanschett i efterhand, jag är osäker.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.