Åfan :)
 
  • Gilla
peroande
  • Laddar…
Regling och gips klart. Tidplanen håller!
Blev tyvärr ingen regel bakom duschblandaren men det funkar ju med molly också...väl?

Primern är Weber 4716, står inget om tidpunkt för spackling...

EDIT: Joho, det stod visst: Observera Avjämning på primer bör ske inom 48 timmar.
Men det är ju lugnt - blaskar jag på detta söndag kväll så går det ju inte 48 till tisdag förmiddag.


Skärmavbild 2014-02-06 kl. 21.21.06.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Varför skippade du regeln?
 
Bra jobbat! Jag var tveksam till att du skulle hinna. Jag tycker det tar längre tid än man vill att regla och kapa gipsskivor
 
Molly till blandaren är knappast godkänt i duschzonen. rätta mej om jag har fel.
ser även ut att vara "stora" hål runt rören till blandaren,,,
 
Nej, det är verkligen inte OK med molly till blandaren. Läs säker vatten. Näst golvbrunn är detta sämsta tänkbara ställe att fuska på.
 
Andy78 skrev:
Varför skippade du regeln?
Inte jag, snickaren...

Men men, det är ju inte värre än att lossa gipset och smälla tid en kortling bakom! Helgen räddad :)
 
Redigerat:
O
Vi gör allt för att rädda din helg! Så du ska slippa ligga i soffan å dricka öl och ha de trevligt :p
 
  • Gilla
asppie
  • Laddar…
Haha :)
 
Intressant det där med regeln bakom duschblandare. Jag lära titta på bilder hur det såg ut i vårt badrum vi gjorde i våras. Ingen regel bakom duschblandaren, men plywood och gips.
 
johel572 skrev:
Intressant det där med regeln bakom duschblandare. Jag lära titta på bilder hur det såg ut i vårt badrum vi gjorde i våras. Ingen regel bakom duschblandaren, men plywood och gips.
Men jag har ju dock bara gips, ingen plyfa. Känns lite klent.
Men som sagt, bara att lossa gipsskivan och regla på :)
 
Man är allt bra efterklok - lägger till en regel vertikalt i centrum upp till tak också så får jag något att fästa takduschen i... ;)

Trevlig helg på er!
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
MikkoK skrev:
Japp.
Lovar att uppdatera imorgon med bilder före och efter också.
Börjar se ljuset i tunneln snart...dock var det nära att sambon blev inlagd idag igen pga för tidig födsel...en vecka till, sen behöver vi inte flänga iväg till Jkpg. Håll tummarna!
Och med inlägg #100 vill jag bara fira det faktum att bebis fortfarande inte kommit. Hoppas hon klarar knipa i tre veckor till så hinner jag klart :)
 
Inga skruvhål alls i bara gips i våtzon 1. Jag hoppas du inte tänkt sätta upp en duschhörna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.