KnockOnWood skrev:
Tvärt om, den svåra biten är gjord.

Att sedan lägga ut grejerna och skarva ihop rören är det enkla.
Det gör du nästan i sömnen :)
Låter bra!
Ska hur som helst bli kul när det är klart. :)

Second skrev:
Låter bra!
Ska hur som helst bli kul när det är klart. :)
Nja, när det är klart är det lite bitterljuvt. En schysst anläggning kräver ju knappt nått underhåll så det blir för lite "pill" tycker jag :) Men det är bara att hitta på ett nytt projekt, våren är ju här och projekten radar upp sig :p

Ropia skrev:
Nja, när det är klart är det lite bitterljuvt. En schysst anläggning kräver ju knappt nått underhåll så det blir för lite "pill" tycker jag :) Men det är bara att hitta på ett nytt projekt, våren är ju här och projekten radar upp sig :p
Tell me about it!
Vi har tillträde till ett "original" Älvsbyhus från -74...

Tror du det finns fler projekt? :rolleyes: :D

Kommer inte sitta direkt sysslolös denna sommar.
Så funkar FTX-installationen utan större missar och det går bekymmersfritt i något år så är jag mer än nöjd.

KnockOnWood skrev:
Underhålll, speciellt filterbyten på FTX-aggregatet har varit på tapeten tidigare.
Här t. ex.
[länk]

Filter kan ju bli rätt dyrt om man alltid strävar efter det bästa.
Jo den kostnaden ska ju vara med i resonemanget oxå.
Dålig idé att köpa ett nytt FTX-system och sen inte underhålla med fräscha filter.

Känns spontant som att jag kommer använda mig av rekommenderade filter till en början. Men bra tips på länken du skickade.

Ingen märkvärdig update.
Men idag går paketet enligt offert från leverantören.

Bör anlända om några dagar.
Ska bli intressant att börja peta i det här och hoppas att installationen går relativt smärtfritt. Är lite orolig att temperaturen börjar bli odräglig uppe på vinden.
Har inte varit uppe än och kikat eller känt efter. Man kanske får försöka jobba med installationen på tidiga mornar och kvällarna när det är svalare ute.

Det som saknas är isoleringen. Den är inte inköpt än. Plus att det kommer säkert behövas någon detalj och rörstump till, men det blir att köpa det när behovet kommer. En hålsåg lär oxå behöva köpas till alla don som ska monteras.

Men snart är vi igång!
Ska verkligen försöka hinna fota och lägga in här i tråden.

• Gilla
Robin Wahlman
  • Laddar…
Leverans! (y)

Har precis mottagit leverans och det ser kanonfint ut!
Oskadat emballage, plastat aggregat och alla rör och rördelar ligger i en stor wellpapplåda.
Mycket bra packat och enkelt att se om det är några transportskador.

Blir att kika igenom allt så allt kommit.

Fick ett kollinr i måndags so jag kunnat följa hela vägen.
Två dagar för leverans är inte dumt. (Jobbar som inköpare till yrket och kan säga att 2 dagar inom Sverige är bra för leveranser till Lycksele...)

Nu är väl anläggninge uppe och snurrar? vart är bilderna? :)

Ropia skrev:
Nu är väl anläggninge uppe och snurrar? vart är bilderna? :)
Jag gör nästan en klassiker när det gäller projekt på forum. Basunerar ut de fantastiska planerna, dräller in nya inlägg för att skapa en hype...sen stendött.

Nej. Lådan och aggregatet ligger orörda på garagegolvet. Tiden rusar iväg och ursäkterna är många. Nyinflyttad, nygift, nybliven hundägare, och allt däremellan. Mera ursäkter ;)

Men snart.
Det mest glädjande är att någon minns mig och peppar! Tack Ropia!
Bilder och info kommer så fort jag drar igång. (Snart hoppas jag, jag ska bara... :rolleyes:)

Second skrev:
...
Men snart.
Det mest glädjande är att någon minns mig och peppar! Tack Ropia!
Bilder och info kommer så fort jag drar igång. (Snart hoppas jag, jag ska bara... :rolleyes:)
Ja, du är ju i alla fall skyldig oss en sån där fånig unboxing-film :p

Ja kör igång nu. Jag är med nygift men det är inte en anledning att ligga på latsidan ;)

KnockOnWood skrev:
Ja, du är ju i alla fall skyldig oss en sån där fånig unboxing-film :p
Nu sa du nåt!
Det där har jag alltid velat prova. Måste ta mig en funderare på det där.

Ranemark: Nja, på latsidan vet jag inte riktigt om jag ligger. Det är bara att av någon konstig anledning så verkar min bestämmanderätt över min egen tidsplanering ha minskat med ungefär hälften sedan bröllopet. Märkligt...

Second skrev:
...Det är bara att av någon konstig anledning så verkar min bestämmanderätt över min egen tidsplanering ha minskat med ungefär hälften sedan bröllopet. Märkligt...
Det är det ökade ansvaret som tynger... :rolleyes:

Jag tror den har minskat ännu mer :). Det har min iallafall :)

Ramnemark skrev:
Jag tror den har minskat ännu mer :). Det har min iallafall :)
Ja men där ser ni! ;)
Vad ska vi ta till lärdom av detta?

Se till att alla projekt är klara INNAN bröllopet, eller inse faktum att "allt ditt är mitt" gäller verkligen ALLT.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.