P paralun skrev:
Jag har aldrig skrivit att man varit tvungen
Jag tror vi är flera som uppfattade dig så.

krillek krillek skrev:
Hur menar du? Är man låst till en viss router?
P paralun skrev:
Jo de flesta BRF har en mycket billigare gruppanslutning med en operatör, i dotterns fall en större HSB-förening som avtalat med Telia som då också står för router samt tv-box.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror vi är flera som uppfattade dig så.
Jo vilken tråd.... om man nu har ett gruppansluningsavtal med Telia så levereras de då med automagi deras router. Så är det bara och sen kan då varje kund göra som man vill men de flesta vill då att det bara ska fungera. Ganska enkelt! imho!
 
P paralun skrev:
Jo vilken tråd.... om man nu har ett gruppansluningsavtal med Telia så levereras de då med automagi deras router. Så är det bara och sen kan då varje kund göra som man vill men de flesta vill då att det bara ska fungera. Ganska enkelt! imho!
Oberoende om det är gruppanslutning eller inte så skickar Telia ut sin router till kunderna, det gör även andra operatörer där routern ingår i abonnemanget.

Din näst sista meningen i ovan citerade inlägg är tvärt emot vad du skrev från början.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Oberoende om det är gruppanslutning eller inte så skickar Telia ut sin router till kunderna, det gör även andra operatörer där routern ingår i abonnemanget.

Din näst sista meningen i ovan citerade inlägg är tvärt emot vad du skrev från början.
Jag vet inte vad du avser men jovistt skickar de ut en ny router när Telia så anser att det är motiverbart enligt gruppanslutningsavtalet. Jag vet inte vad du är ute efter? Mycket enkel affärslogik egentligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.