326 024 läst · 1 009 svar
326k läst
1,0k svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Som tekniknörd (men ändå inte på nivån att jag behöver ett rack-system). Står det under ständig förändring. Därför kör jag med ett french cleat-system så jag enkelt kan flytta runt och byta ut prylar efter behov. (Eller snarare ”behov”).
Saknar div. patchkablar i rätt längder så rörigare än nödvändigt just nu.
Andra väggen mot samma hörn finns utrymme för expansion och upphängning för diverse kontors-prylar. Samt att min gamla/lilla dragare fått flytta in från garaget, bra för småjobb så man slipper springa ut efter stora.
Saknar div. patchkablar i rätt längder så rörigare än nödvändigt just nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Andra väggen mot samma hörn finns utrymme för expansion och upphängning för diverse kontors-prylar. Samt att min gamla/lilla dragare fått flytta in från garaget, bra för småjobb så man slipper springa ut efter stora.
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· SE4
· 3 174 inlägg
Går man in på @Likan ’s profil så finns inga bilder registrerade alls.
Bilderna försvann troligen strax efter att inlägget postades, för jag såg bilderna i inlägget men när jag klickade på bilderna så fick jag upp ”Hittar inte den bifogade filen.”.
Logga in
Skapa konto
Bilderna försvann troligen strax efter att inlägget postades, för jag såg bilderna i inlägget men när jag klickade på bilderna så fick jag upp ”Hittar inte den bifogade filen.”.
Testar igen då!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Även jag har varit och pillat i nätverkshörnan. Efter att min trogna Mikrotik-router gick sönder i höstas och nu i mellandagarna så small min Unifi 8portars POE-switch så blev det dags att uppgradera.
En vanlig USG står för routrandet och sitter bredvid fiberdosan. Allt är kontakterat med keystone- har en USB för Conbee2-stickan (zigbee) och fiber även om det just nu är draget direkt till switchen.
Switchen är en Mikrotik CRS328-24P-4S som driver nätverkskameror, accesspunkter etc. 4st SFP+ med stöd för 10gbit vilket jag har mellan servern och speldatorn. Använder inte i närheten den bandbredden.
Har även monterat 4u racket ståendes mot väggen istället för min trogna IKEA-Lack som har fungerat i typ 10 år. Servern gör inget särskilt mer än att agera NAS och home-assistant etc.
Jag har lite kvar att göra - ordna en till hylla direkt under nätverksprylarna dit UPS:en och skrivaren ska få stå så jag får ordning på kablaget en aning. Men det tar sig!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Har en bit kvar, just nu är det bara en NanoHD ansluten
Edit;
Den är fulansluten med patchkabel just nu också...
Men i ormboet av rör så finns det ett rör till Nanohd:n som ligger i lådan, som ska in via patchpanelen
Logga in
Skapa konto
Edit;
Den är fulansluten med patchkabel just nu också...
Men i ormboet av rör så finns det ett rör till Nanohd:n som ligger i lådan, som ska in via patchpanelen
Redigerat:
....glöm inte att montera lite fläktar också. Jag tog ett par 140mm chassiefläktar och anslöt till en strömadapter som gav 9-12V. Sänker tempen 25grader i min POE-switch....richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg