Fairlane Fairlane skrev:
I det exempel jag tittade på så var det ungefär dubbla månadskostnaden på att leasa en stor bil mot en mindre, det tycker iallafall jag är en hel del.
Var kan man leasa 3-4 år gamla bilar? (Som är den ålder på bilar jag köpt hittills, för att slippa det första värdetappet.)

Och köper man begagnad bil så är dragkrok oftast inte nåt som höjer priset anmärkningsvärt.

Men visst, man måste inte ens ha bil. Så då kan man ju fråga sig varför köpa elbil om man inte ens måste ha bil?
 
Fairlane
A AndersS skrev:
Nä, jag måste inte däremot vill jag gärna.:cool:
Och kanske också har behov.;)
Så är det såklart att man gärna vill, så är jag också. Jag valde ingen småbil, men det är rätt intressant att fundera över vilka saker man gör bara för att man alltid gjort så.
 
Fairlane
N Nerre skrev:
Var kan man leasa 3-4 år gamla bilar? (Som är den ålder på bilar jag köpt hittills, för att slippa det första värdetappet.)

Och köper man begagnad bil så är dragkrok oftast inte nåt som höjer priset anmärkningsvärt.

Men visst, man måste inte ens ha bil. Så då kan man ju fråga sig varför köpa elbil om man inte ens måste ha bil?
Jösses, du vill verkligen inte förstå?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Så är det såklart att man gärna vill, så är jag också. Jag valde ingen småbil, men det är rätt intressant att fundera över vilka saker man gör bara för att man alltid gjort så.
Är säkert så, men jag funderar eller rättare sagt analyserar vad som behövs och sedan vad jag vill ha. Nästa steg blir sedan vad jag är villig att betala.
Så vid bilköp (nya bilar) och jag hamnar hos handlaren är förutsättningarna klara, inget spontant med diverse tillbehör, möjligtvis om summan blivit "rätt" brukar min fråga komma "är det något du skulle kunna lägga till för att vi nu ska bli överens":D
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
[QUOTE="Nerre, post: 4663279, member: 70817"]Var kan man leasa 3-4 år gamla bilar? (Som är den ålder på bilar jag köpt hittills, för att slippa det första värdetappet.)

Och köper man begagnad bil så är dragkrok oftast inte nåt som höjer priset anmärkningsvärt.

Men visst, man måste inte ens ha bil. Så då kan man ju fråga sig varför köpa elbil om man inte ens måste ha bil?[/QUOTE]

KVD
 
A AndersS skrev:
Är säkert så, men jag funderar eller rättare sagt analyserar vad som behövs och sedan vad jag vill ha. Nästa steg blir sedan vad jag är villig att betala.
För min del tittar jag på vad har har råd med, och försöker få så mycket som möjligt för pengarna.

Det innebär då t.ex. att även om jag skulle ha råd med en "premiumbil" utan en massa tillval så väljer jag hellre ett "mellanmärke" där jag ha få flera tillval (vilket gör bilen mer universell för mig).

Och därför jag har kört Mitsubishi, Opel och Skoda istället för Audi, Volvo eller BMW.
 
G Greger_08 skrev:
N Nerre skrev:
Var kan man leasa 3-4 år gamla bilar?
KVD
De hade gömt undan information bra, och jag hittar inga leasingpriser? Det finns en ikon som indikerar vilka bilar som går att privatleasa, men de som jag tittade på var auktionsbilar där det redan fanns bud, så hur vet jag leasingpriset på en sån?
 
N Nerre skrev:
De hade gömt undan information bra, och jag hittar inga leasingpriser? Det finns en ikon som indikerar vilka bilar som går att privatleasa, men de som jag tittade på var auktionsbilar där det redan fanns bud, så hur vet jag leasingpriset på en sån?
Ingenaning hur det fungerar bara hört att dom erbjuder det på vissa bilar.
 
N Nerre skrev:
För min del tittar jag på vad har har råd med, och försöker få så mycket som möjligt för pengarna.

Det innebär då t.ex. att även om jag skulle ha råd med en "premiumbil" utan en massa tillval så väljer jag hellre ett "mellanmärke" där jag ha få flera tillval (vilket gör bilen mer universell för mig).

Och därför jag har kört Mitsubishi, Opel och Skoda istället för Audi, Volvo eller BMW.
Jag utgår inte från vad jag har råd med, vill inte kasta så mycket pengarna på en bil :rofl:
 
Så var och testade en mokka igår.
Vad säger ni om den då? Ska ha en veckas betänketid tänkte jag om jag skall dra på mig en kostnad för en ny bil eller inte.
Om jag säger ja så är det 3 månader till man får den.

Bu eller bä?
 
Va och provkörde Cupra Born, trevlig bil och hyffsat billig. Fanns för leverans på tre veckor men bara i grå färg.
Grå Cupra Born i bilhall, framifrån och snett till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Så var och testade en mokka igår.
Vad säger ni om den då? Ska ha en veckas betänketid tänkte jag om jag skall dra på mig en kostnad för en ny bil eller inte.
Om jag säger ja så är det 3 månader till man får den.

Bu eller bä?
Jag skulle ha valt en bil som är byggd på en ren elbilsplattform snarare än en som delar arkitektur med avgasbilar, men gillar du bilen är det förstås ingen jättestor grej. Det är bara att en ren elbilsplattform får lite bättre viktfördelning och utrymmen än en som måste kompromissa med andra krav.

Med det sagt har jag inte ens provsuttit den, så har ingen åsikt mer än den principiella.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle ha valt en bil som är byggd på en ren elbilsplattform snarare än en som delar arkitektur med avgasbilar, men gillar du bilen är det förstås ingen jättestor grej. Det är bara att en ren elbilsplattform får lite bättre viktfördelning och utrymmen än en som måste kompromissa med andra krav.

Med det sagt har jag inte ens provsuttit den, så har ingen åsikt mer än den principiella.
Det är en förhöjd corsa typ. Hur den är uppbyggd kvittar samma så länge den kör som den skall. Jag satt bra i den och den åkte bra.
Det den skall vara till är till och från jobb, sen lite övriga småturer.
Det långa och tunga tar dieseln så utrymmen är inte av vikt. Den tar en barnvagn ihop med ett par kassar =)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Va och provkörde Cupra Born, trevlig bil och hyffsat billig. Fanns för leverans på tre veckor men bara i grå färg.
[bild]
Synd att den inte går att få med dragkrok
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Hur fungerar prisättningen på snabbladdare? Går de på spotpriset/h eller något dygnsmedelvärde eller något annat? Undrar hur det fungerar nu då det är så kraftiga prisvariationer under dygnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.