D djac skrev:
En som prisar Xpeng, jag har väl mina förbehåll men jag tycker det är intressant i ljuset av Musks varningar för Kineserna och deras, enligt honom, bra bilar.

[länk]
Varför använder man ett måttband med ft gradering undrar jag 🤪. Sitter ju Svenska plåtar på bilen

• Haha
djac
  • Laddar…
D
G Greger_08 skrev:
Varför använder man ett måttband med ft gradering undrar jag 🤪. Sitter ju Svenska plåtar på bilen
Det är väl många som har bägge, som detta?

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Sjukt praktiskt! Jag har två med tummarkering! 🤓

Minatyrlandskap med ruiner och figurer på ett bord, del av ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
D djac skrev:
En som prisar Xpeng, jag har väl mina förbehåll men jag tycker det är intressant i ljuset av Musks varningar för Kineserna och deras, enligt honom, bra bilar.

[länk]
För mig spelar det ingen roll. Det är en principsak att undvika produkter från skurkstater.

• Gilla
Skandiamannen och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Sjukt praktiskt! Jag har två med tummarkering! 🤓

[bild]
Warhammer? Det var tider det...

D
S Styrman_jansson skrev:
För mig spelar det ingen roll. Det är en principsak att undvika produkter från skurkstater.
Jag håller personligen med, min reflektion var mer att flera branschföreträdare regelbundet varnar för kineserna ur perspektivet att de tillverkar fullgoda bilar till en väsentligt lägre kostnad och den här artikeln verkar ju dra åt samma håll.

S Styrman_jansson skrev:
Warhammer? Det var tider det...
Yes!

Nä, igårkväll ;)

• Gilla
  • Haha
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är väl många som har bägge, som detta?
Aldrig sett tidigare skulle nog inte köpa ett heller då det kommer sluta med att jag står med en 37 ft bräda istället för 37 cm 😎.

Tillbaka till bilar skulle nog köpt Teslan ändå man vill ju kunna få nya delar om oturen är framme utan att behöva vänta i veckor eller t.o.m månder.

Hade den varit 100k billigare så hade det varit en annan fråga

• Haha
djac
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Yes!

Nä, igårkväll ;)
Nä nu blir jag avundsjuk. Mitt spelgäng försvann i yngre dagar åt olika håll. Spelade dock Fantasy (och har kvar min Dark Elves arme) men det där såg ut som 40k?

• Älska
djac
  • Laddar…
D
G Greger_08 skrev:
Aldrig sett tidigare skulle nog inte köpa ett heller då det kommer sluta med att jag står med en 37 ft bräda istället för 37 cm 😎.

Tillbaka till bilar skulle nog köpt Teslan ändå man vill ju kunna få nya delar om oturen är framme utan att behöva vänta i veckor eller t.o.m månder.

Hade den varit 100k billigare så hade det varit en annan fråga
Ja, det är en av de stora frågorna med kineserna, skulle vilja säga att köp är uteslutet, möjligtvis en privatleasing (om man kan acceptera kinabil).

Med få sålda bilar och mycket lågt servicebehov så lär det inte finnas några verkstäder med erfarenhet, om det ens går att få tag i rimligt prisade delar med rimlig leveranstid.

Det kommer alltid vara tryggast med delar till vad som säljs lokalt med hög volym. Så ID4 och Model Y är väl vettigt

• Gilla
djac
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Nä nu blir jag avundsjuk. Mitt spelgäng försvann i yngre dagar åt olika håll. Spelade dock Fantasy (och har kvar min Dark Elves arme) men det där såg ut som 40k?
Jag började så smått under studietiden, precis när jag flyttat från Lund hittade ett gäng som spelade lite men hann inte riktigt engagera mig innan första barnet kom.
Sen upptäckte vi att den som var mest drivande i det gänget också flyttat till Trelleborg, så vi började träffas lite på kvällarna så jag fick spela lite. Nu har vi en grupp med blandat folk som ses då och då och spelar eller bygger.

40k ja, jag spelar de nyfunna Leages of Votann (Rymddvärgar) och möter min väns Blood Angels.

Men nu är vi lite OffT 😅

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det kommer alltid vara tryggast med delar till vad som säljs lokalt med hög volym. Så ID4 och Model Y är väl vettigt
Så resonerar jag också, lokalt etablerade biltillverkare bör kunna fixa ens bil långt efter den var ny.

Samtidigt så bryr sig kanske inte den första ägaren av en ny Kina-bil så mycket om eftermarknaden om 10år.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Med tanke på hur många MG ZS EV som finns på blocket verkar ägarna inte särskilt nöjda ;) tror det mest är batteristorleken som klämmer, 45kWh i en SUV

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Med tanke på hur många MG ZS EV som finns på blocket verkar ägarna inte särskilt nöjda ;) tror det mest är batteristorleken som klämmer, 45kWh i en SUV
Är det privatpersoner som säljer, eller är det leasingbilar som nu ska ut?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.