1 507 486 läst · 24 707 svar
1507k läst
24,7k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 255 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 248 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 248 inlägg
Jag håller personligen med, min reflektion var mer att flera branschföreträdare regelbundet varnar för kineserna ur perspektivet att de tillverkar fullgoda bilar till en väsentligt lägre kostnad och den här artikeln verkar ju dra åt samma håll.S Styrman_jansson skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 255 inlägg
Aldrig sett tidigare skulle nog inte köpa ett heller då det kommer sluta med att jag står med en 37 ft bräda istället för 37 cm 😎.D djac skrev:
Tillbaka till bilar skulle nog köpt Teslan ändå man vill ju kunna få nya delar om oturen är framme utan att behöva vänta i veckor eller t.o.m månder.
Hade den varit 100k billigare så hade det varit en annan fråga
Allvetare
· Östergötland
· 4 248 inlägg
Ja, det är en av de stora frågorna med kineserna, skulle vilja säga att köp är uteslutet, möjligtvis en privatleasing (om man kan acceptera kinabil).G Greger_08 skrev:Aldrig sett tidigare skulle nog inte köpa ett heller då det kommer sluta med att jag står med en 37 ft bräda istället för 37 cm 😎.
Tillbaka till bilar skulle nog köpt Teslan ändå man vill ju kunna få nya delar om oturen är framme utan att behöva vänta i veckor eller t.o.m månder.
Hade den varit 100k billigare så hade det varit en annan fråga
Med få sålda bilar och mycket lågt servicebehov så lär det inte finnas några verkstäder med erfarenhet, om det ens går att få tag i rimligt prisade delar med rimlig leveranstid.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 823 inlägg
Det kommer alltid vara tryggast med delar till vad som säljs lokalt med hög volym. Så ID4 och Model Y är väl vettigt
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 255 inlägg
Jag började så smått under studietiden, precis när jag flyttat från Lund hittade ett gäng som spelade lite men hann inte riktigt engagera mig innan första barnet kom.S Styrman_jansson skrev:
Sen upptäckte vi att den som var mest drivande i det gänget också flyttat till Trelleborg, så vi började träffas lite på kvällarna så jag fick spela lite. Nu har vi en grupp med blandat folk som ses då och då och spelar eller bygger.
40k ja, jag spelar de nyfunna Leages of Votann (Rymddvärgar) och möter min väns Blood Angels.
Men nu är vi lite OffT 😅
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 255 inlägg
Så resonerar jag också, lokalt etablerade biltillverkare bör kunna fixa ens bil långt efter den var ny.Johannes Carlsson skrev:
Samtidigt så bryr sig kanske inte den första ägaren av en ny Kina-bil så mycket om eftermarknaden om 10år.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 823 inlägg
Med tanke på hur många MG ZS EV som finns på blocket verkar ägarna inte särskilt nöjda tror det mest är batteristorleken som klämmer, 45kWh i en SUV
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 255 inlägg