316 643 läst · 336 svar
317k läst
336 svar
Flytta en lada och bygga om till bostad
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Tack det går bra men vi har inte kunnat flytta in då vårt gamla hus inte sålts än. En helt annan historia som jag kanske delar med mig av senare. Men nu är vi på väg att flytta in inom 1 vecka.
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Nu firar vi vår första JUL i huset. Allt fungerar som planerat. Solvärmen och solcellerna ska upp på taket i vår. Just nu värmer jag huset med ved. Bygger inredningen i vinkammaren just nu.
God Jul alla husbyggare!
God Jul alla husbyggare!
Vad besviken jag blev...
...varför var den här tråden inte på 120 sidor istället för 12?
Helt overkligt snyggt, alltihop. Makalöst. Men det syns också att detta tagit kraft och tid.
Imponerande
...varför var den här tråden inte på 120 sidor istället för 12?
Helt overkligt snyggt, alltihop. Makalöst. Men det syns också att detta tagit kraft och tid.
Imponerande
S Snål-Jocke skrev:
+1 på den!
Vilken dröm! Och vilket jobb!
Ös in med bilder oavsett sorterat eller inte vill se mer och gärna i detalj på tak och väggkonstruktion!
Häftigt!
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Nu är jag några år sen till matchen men kan berätta att min farfar fick en STOR gammal lada gratis mot rivning. Monterade ner den själv utan maskiner och byggde en sommarstuga av den. Dock på det glada 60-talet så stugan blev klädd i gröna vackra eternitplattor. Den är inte direkt vinterbonad men så länge det inte är mer än -10 går den fint att bo i utan allt för stora uppvärmningskostnader.
Ska tilläggas att min farfar på den tiden var stark som en björn och envisast i Sverige
Ska tilläggas att min farfar på den tiden var stark som en björn och envisast i Sverige
Administrator
· Skåne
· 6 558 inlägg
Hej @Mossen stefan! Igår kväll fick vi en rapport från en användare att din film i det här inlägget https://www.byggahus.se/forum/threa...ga-om-till-bostad.217552/page-12#post-2868481 inte hade konverterats korrekt. Nu har vi fixat det. Tack @henq för rapporten. Nu kan alla se filmen.
Medlem
· Östergötland
· 226 inlägg
Envishet är nog ett måste, inget går helt enligt planen och du jobbar med andra förutsättningar än ett prefab hus. Mig tog det drygt 4 år att slutföra bygget men då hade jag ett jobb att sköta också.J Stormfrog skrev:Nu är jag några år sen till matchen men kan berätta att min farfar fick en STOR gammal lada gratis mot rivning. Monterade ner den själv utan maskiner och byggde en sommarstuga av den. Dock på det glada 60-talet så stugan blev klädd i gröna vackra eternitplattor. Den är inte direkt vinterbonad men så länge det inte är mer än -10 går den fint att bo i utan allt för stora uppvärmningskostnader.