27 377 läst · 233 svar
27k läst
233 svar
Flera har fått sin bostad kapad av bröderna Fakhro
Jag väljer att mäta helheten, istället för att cherrypicka det enda brott som går åt fel håll. Att du dessutom tycker att det är så fruktansvärt att de kriminella dödar varandra och därigenom rimligtvis blir färre förstår jag inte riktigt? Vilket av dem är det du är med i?Silly Bear skrev:
Vad jag ville säga har jag redan sagt och behöver inte upprepa migMikael_L skrev:
Vad har mina personliga erfarenheter med kriminalstatistik att göra?Starcounter skrev:
Vad har min låsta eller olåsta dörr att göra med att kriminaliteten går ner?
Kan vi hålla oss till fakta istället för att försöka med känslomanipulation?
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Anna_H skrev:
Fråga mamman till 14 åriga tjejen som blev skjuten i en gänguppgörelse om hon håller med dig.
Ps.
Dom blir inte färre eftersom Sverige har någon konstig fetish att importera avskrap från världens alla hörn.
En kille jag känner från Nya Zeeland sa det bra, Sverige är som ett avloppsfilter , all skit fastnar här.
Fast det är ju precis det du gör, manipulerar genom att ställa off-topic frågor och byta ämnen. Det är klokt att hålla sig till ämnet i ovanskriven artikel. Så länge du eller någon i din närhet inte drabbats såsom offret i artikeln blivit drabbat så är det kanske lätt för dig att förminska problemet genom att ta upp problem som du anser är allvarligare eller mer frekventa i andra delar av världen.Anna_H skrev:
Jag gör ju inte det. Jag lägger till fakta på folks lögner. Att du sedan hoppar in och frågar om jag låser ytterdörren är ju rätt lågt men det är inte MIN debatteknik som är problemet där.Starcounter skrev:
Och där har vi det igen.Silly Bear skrev:Fråga mamman till 14 åriga tjejen som blev skjuten i en gänguppgörelse om hon håller med dig.
Ps.
Dom blir inte färre eftersom Sverige har någon konstig fetish att importera avskrap från världens alla hörn.
En kille jag känner från Nya Zeeland sa det bra, Sverige är som ett avloppsfilter , all skit fastnar här.
Påstående: Kriminaliteten går ner
Svar: "Fråga mamman till 14 åriga tjejen som blev skjuten i en gänguppgörelse om hon håller med dig."
Svar: "Men skjutningarna ökar"
Svar: "Men köerna till fängelserna är längre än någonsin".
Hur är något enda av era svar bevis på att kriminalstatistiken är felaktig?
Lägg ner känsloargumenten och ta till er fakta.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Anna_H skrev:Och där har vi det igen.
Påstående: Kriminaliteten går ner
Svar: "Fråga mamman till 14 åriga tjejen som blev skjuten i en gänguppgörelse om hon håller med dig."
Svar: "Men skjutningarna ökar"
Svar: "Men köerna till fängelserna är längre än någonsin".
Hur är något enda av era svar bevis på att kriminalstatistiken är felaktig?
Lägg ner känsloargumenten och ta till er fakta.
Oklart vad du vill ha sagt.
Har inte orkat scrolla tillbaka men du tycker alltså att brottsligheten minskar för att du väljer att klumpa ihop fortkörningar och andra småbrott i den totala statistiken?
Men jo, det är visst regeringarna som indirekt är orsaken till att kärnkraften har lagts ner både genom skatter och beslut.Anna_H skrev:Många fel i din text, men jag väljer att bemöta bara de två mest uppenbara:
Att det är trångt i fängelserna beror dels på att tidigare moderatledda regeringar lagt ner fängelser, så att det är färre platser, dels på att man förlängt straffen. INTE på högre kriminalitet. Kriminaliteten sjunker. Fakta om detta har jag länkat till tidigare.
Att kärnkraftverken lades ner är tråkigt, men det är inte regeringarna som gjort detta utan företagen själva, då de började bli till åren och därför hade höga underhållskostnader. Vi exporterar el nästan hela tiden, mycket också, så problemen ligger inte så mycket i Sverige som i andra länder som har brist på el och räknar med att de kan köpa av oss.
Just nu idag importerar vi dock el, det är kallt och vindstilla. Du kan följa det själv här i realtid:
[länk]
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/riksdagen-rostar-om-ringhals
https://skatteupproret.se/skatt-pa-karnkraft/
Att min debatteknik är låg är din åsikt och din åsikt är inte den absoluta sanningen. Precis som mina åsikter inte är den absoluta sanningen för dig. Som du säger så är det viktigt med fakta, speciellt när det florerar antaganden i en tråd. Men jag reagerade på att du förminskade ett problem genom att säga att kriminalitetsgraden är låg i Sverige. Även om det är fakta så hjälper ju inte det den som drabbats. Om man nu kan illustrera detta med ett exempel: om en person har fått en allvarlig men statistiskt sett sällsynt sjukdom så är det inte behjälpligt när någon säger att risken att drabbas av den är en på miljonen när personen i fråga är just den ena på miljonen.Anna_H skrev: