R RuneB2 skrev:
Grymt!

"Låser" den fast kortet nått?

Alignmentmarks, får inte det att lira, hur ser era ut?
Skärmdump av övervakningssystem, identifierar etikett, visar temperatur, signalstyrka, drifttid och status.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R RuneB2 skrev:
[bild]
klarar inte av att hämta aligment structure
Programgränssnitt för att definiera en referensbilds justering med knappar, textfält och menyval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R RuneB2 skrev:
Sitter du på en Voron 2.4 ?
Japp!
 
R RuneB2 skrev:
[bild]
Nä, det där kan aldrig gå!

Se mitt inlägg #71 ovan med bild och beskrivning vad som är viktigt.

Spontant kan jag säga att du har för dålig skärpa, och på tok för sned bild. Det är mega viktigt att du först vinklar upp bilden så att dina siffror är helt horisontella.
Kanske är blänket ett problem &så, men det är kanske sekundärt just nu. Kör du med den vinklade tratten?
 
vespaman vespaman skrev:
Nä, det där kan aldrig gå!

Se mitt inlägg #71 ovan med bild och beskrivning vad som är viktigt.

Spontant kan jag säga att du har för dålig skärpa, och på tok för sned bild. Det är mega viktigt att du först vinklar upp bilden så att dina siffror är helt horisontella.
Kanske är blänket ett problem &så, men det är kanske sekundärt just nu. Kör du med den vinklade tratten?
Digital räknare med siffror som visar en sekvens: 7.3, -1.0, -1.0, 0.1, 7.0, 4.4, 6.8, 4.7.
Tror vi att den "självläker" ?
Felmeddelande på skärm visar för hög hastighet med koder och "Error" ikon.
Den hade nog fått fatt på gammalt data eller nått ?
 
R RuneB2 skrev:
Tror vi att den "självläker" ?
Den hade nog fått fatt på gammalt data eller nått ?
Jag kan ju inte ens med blotta ögat med lätthet läsa din siffror, så att tänka sig att den ska kunna läsa rätt är nog önsketänkande.... Kan du inte få bättre skärpa?

Du måste sätta "previous value" i fliken config, om du vill få bort error. Men som sagt jag är skeptisk..

Siffrorna bredvid visar ju att algoritmen inte kan tolka rätt.

Så här ska det se ut;
Energimätare med markerade siffror för avläsning; användargränssnitt för datainsamling eller avkodningsmjukvara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kör du förresten ens rätt neurala nätverk?
 
Försöker installera allt via deras webbgränssnitt nu och rätt in på sd kortet men hittar ej enheten.
You can access it with the following link: [länk]


Är det bara att lägga in alla filerna på sd kortet som finns på deras github sida

utskrifterna blev kanon. Sitter bra bra kamstrup mätaren
Vitt plastlock monterat på svart röranslutning, med kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-utskrivna objekt på träbord; cylindrisk kropp, platt bas, en del med fyrkantig öppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vespaman
  • Laddar…
@vespaman
behövde du skruva på linsen för att få bra skärpa ?
vespaman vespaman skrev:
Jag kan ju inte ens med blotta ögat med lätthet läsa din siffror, så att tänka sig att den ska kunna läsa rätt är nog önsketänkande.... Kan du inte få bättre skärpa?

Du måste sätta "previous value" i fliken config, om du vill få bort error. Men som sagt jag är skeptisk..

Siffrorna bredvid visar ju att algoritmen inte kan tolka rätt.
 
wrang wrang skrev:
Försöker installera allt via deras webbgränssnitt nu och rätt in på sd kortet men hittar ej enheten.
Du måste bränna SD kortet i datorn, det går ej att köra via webgränssnittet!

Är det bara att lägga in alla filerna på sd kortet som finns på deras github sida
Ja, men måste formatterat i FAT32 och bara en partition osv.
 
wrang wrang skrev:
@vespaman
behövde du skruva på linsen för att få bra skärpa ?
Absolut!
Men det hade jag gjort även sedan tidigare. Enklast att göra det på skrivbordet, med något papper att fokusera på (alltså; 1; lossa linslimmet så att den går att skruva på, montera ihop allesammans i ditt snygga vita hus, som det ska vara och ställ det på ett papper med något bra mönster/text på och skruva tills du har fokus).
 
  • Gilla
wrang
  • Laddar…
@vespaman
Hur flashar du din esp32

Gjorde enligt all on the edges sida
Hittade ens USB anslutning la in filerna 3 som de föreslog allt började rulla i tablån men hur länge ska den vara connected så den blir klar, kändes som om den ej tog imot allt

eller kör du via esphome och homeassistant
 
Redigerat:
wrang wrang skrev:
@vespaman
Hur flashar du din esp32

Gjorde enligt all on the edges sida
Hittade ens USB anslutning la in filerna 3 som de föreslog allt började rulla i tablån men hur länge ska den vara connected så den blir klar, kändes som om den ej tog imot allt

eller kör du via esphome och homeassistant
Jag körde med web-flashingen. Först provade jag med Firefox, som jag normalt kör, med det funkade inte (fick varning om att den browsern inte supportades). Sedan provad jag med Chrome, och då rullade det på. Vilka filer menar du att du "la in"? Vill minnas att browserflashningen hämtade senaste versionen själv.
Minns inte exakt, vad jag gjorde, vilket betyder att jag inte stötte på några problem :) , utan bara följde instruktionen som webbrowser slängde upp. Satt väl o tänkte på något annat...
Jag kör iofs linux.. Kan det vara så att du måste vara adminstratör eller något i den stilen i windows för att få komma åt och använda serieportarna?

Eller menar du fortfarande uSD minnet? Det måste du flasha i datorn. Dvs i en uSD läsare.
 
ROI, är det vänster till höger eller höger till vänster?
1-9
Får value to high :/
Skärmdump av övervakningsgränssnitt visar en vattenmätare med avläsningen 2419 omgiven av markeringar och teknisk information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.