30 995 läst · 137 svar
31k läst
137 svar
Fjärravläsning av vattenmätare M-Bus 868 MHz
ROI står för Region Of Interest. Det har inget med någon riktning att göra. Det är alltså område(n) som AI:n bearbetar data från.R RuneB2 skrev:
Har du bytt till ett bättre neuralt nätverk, som jag frågade några poster sedan?
Se även #71.
Men du har gått frå 2422 till 2426, det innebär 4 kubikmeter, vilket förmodligen inte är rimligt (?), varför jag tänker att den fortfarande har svårt att läsa (och har läst fel).R RuneB2 skrev:
Så isf har ju felhanteraren gjort rätt som ger error 'rate too high'.
Även om du har spolat is till ishockeyrink, så borde den ha läst medan du spolade
OK, bra om du kör 11-någonting, då kan vi utesluta det som felorsak.
Det verkar som att du gjort allt rätt, men din bild är fortfarande för dålig gissar jag. Skärpan framför allt. Sista siffran (6) är ju rätt otydlig. Är skärpan så där dålig bara för att du har för svagt ljus? (vill minnas att du skrev att du drog ner belysningen till 1, eller något sådant?) Dvs om du kör med bra ljus, får du bra skärpa då? Annars justera skärpan.
Ne det är ju inte rimligt, men det är en punkt/kommatecken med.vespaman skrev:
Men du har gått frå 2422 till 2426, det innebär 4 kubikmeter, vilket förmodligen inte är rimligt (?), varför jag tänker att den fortfarande har svårt att läsa (och har läst fel).
Så isf har ju felhanteraren gjort rätt som ger error 'rate too high'.
Även om du har spolat is till ishockeyrink, så borde den ha läst medan du spoladeoch därigenom inte fått det gigantiska hoppet.
OK, bra om du kör 11-någonting, då kan vi utesluta det som felorsak.
Det verkar som att du gjort allt rätt, men din bild är fortfarande för dålig gissar jag. Skärpan framför allt. Sista siffran (6) är ju rätt otydlig. Är skärpan så där dålig bara för att du har för svagt ljus? (vill minnas att du skrev att du drog ner belysningen till 1, eller något sådant?) Dvs om du kör med bra ljus, får du bra skärpa då? Annars justera skärpan.
Kan den hantera det ?
osäker på om jag har med det i ROI
2.422 -> 2.426
Aha, så 2m³ samt 422L ? Dvs 2422L?R RuneB2 skrev:
Isf måste du nog dra upp MaxRate till något mer rimligt. (500?) Men det är nog bra att ha den kvar.
Punkten kan du bara bortse ifrån.
vespaman skrev:
Problemet jag har nu är att det är sjukt intimitent gällande anslutning, kommer inte åt det alls nu och det svarar inte.
Tror det är fel på min esp32 enhet har försökt att reset och flasha enhetenvespaman skrev:
Jag körde med web-flashingen. Först provade jag med Firefox, som jag normalt kör, med det funkade inte (fick varning om att den browsern inte supportades). Sedan provad jag med Chrome, och då rullade det på. Vilka filer menar du att du "la in"? Vill minnas att browserflashningen hämtade senaste versionen själv.
Minns inte exakt, vad jag gjorde, vilket betyder att jag inte stötte på några problem, utan bara följde instruktionen som webbrowser slängde upp. Satt väl o tänkte på något annat...
Jag kör iofs linux.. Kan det vara så att du måste vara adminstratör eller något i den stilen i windows för att få komma åt och använda serieportarna?
Eller menar du fortfarande uSD minnet? Det måste du flasha i datorn. Dvs i en uSD läsare.
Men kommer ej in . Har testa alla 3 funktioner de förslår webb/phyton samt ett program.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men i övrigt är alla filer som ska vara inne å sd kortet enligt manualen.
Satt men en kompis idag i nästan 1.5h utan resultat
Skumt! Det verkar som att den svarar fast fel?wrang skrev:
Jag är övertygad om att du har jordat boot/programmeringspinnen enligt deras bild, men tänker att jag nämner det endå.
Testat en annan underdel /programmerings kort men samma fel så ev är esp32cam trasig får en ny från säljarenvespaman skrev:

Logga in
Skapa konto
locket är för lågt för min enhet kan du dra upp höjden 14mm då jag har underdelen på med..
OK, jag har aldrig använt capes för att programmera, men du är säker på att bootpinnen är jordad?wrang skrev:
Är det inte bara att ta bort capen? Den behövs ju inte när du prgrammerat upp den.
Annars lade jag upp FreeCad filen &så, så det är bara att ta upp den o justera höjden till var du vill.
Så sant ska bara se hur man får in strömkabel på rätt pinnar så kan man köra utan men skönt att köra med Micro USB kabelvespaman skrev:
Jag har hållit på med en krånglande ESP32-CAM för några dagar sen också. Hur ser loggen ut från serieporten om du trycker snabbt på RST-knappen?wrang skrev:
Ändrar sig loggen när du trycker snabbt på IO0-knappen?
Och sista, håll inne IO0 och tryck snabbt på RST, vad står det då?
Min hade trasigt flashminne, så jag fick inte samma felmeddelande, men koll på bootläget fick jag när jag petat på reset hundra gånger
Hur hittar jag loggen om man ska läsa av det du skriver?
Så bootläget är reset knappen ?M moonsire skrev:Jag har hållit på med en krånglande ESP32-CAM för några dagar sen också. Hur ser loggen ut från serieporten om du trycker snabbt på RST-knappen?
Ändrar sig loggen när du trycker snabbt på IO0-knappen?
Och sista, håll inne IO0 och tryck snabbt på RST, vad står det då?
Min hade trasigt flashminne, så jag fick inte samma felmeddelande, men koll på bootläget fick jag när jag petat på reset hundra gånger![]()
Tror du ska hålla inne den andra knappen när du startar ESP32, möjligen tills dess att du är igång med programmeringen. Men som sagt, jag har inte använt någon cape till ESP32, så det är bara en gissning.wrang skrev:
Så här kopplade jag;

Logga in
Skapa konto
Den gula ledaren jumprade jag till jord, och slog på maskinen, och sedan webgränssnittet för att programmera.
Jag tog aldrig bort den gula, utan den var jordad under hela sessionen. (Men det hade säkert gått att lossa den när man väl var inne i bootloader läget, men det var inget jag provade). Jag misstänker att knappen på din cape är kopplad som på bilden.