Nya kopparrör installerade på en sliten vägg efter byte av gamla rostiga järnrör, med synliga ventiler och kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är sista delen av de gamla rostiga järnrören utbytt till nya och fräschare. Efter att ha sett hur de gamla rören såg ut är det ju ibland ett under att det har kommit fram något vatten alls...

Rostigt järnrör liggande på mönstrad metallplåt, med korrosion synlig i rörets ända.
Skapa konto

Här en bild på hur en del av röret som jag tog bort för några veckor sedan såg ut. Förvisso är järn hälsosamt.

Jag behövde inte ens engagera mig i att koppla loss röret i andra ändan, det var så rostigt att det mer eller mindre föll ner när jag vinklade röret ens det allra minsta. Skönt :)

Redigerat:
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Blå Makita-verktygslåda och kartonger på ett bord i en verkstad.
Skapa konto

Titta, det blev lite påfyllning i verkstan...

• Gilla
  • Älska
meckis och 1 till
  • Laddar…
Köksfläkt med borttaget filter för rengöring, monterad i kökstaket.
Skapa konto
Köksfläktfilter i diskmaskin redo för rengöring.
Skapa konto

Just det, man ska ju tvätta filtren i köksfläkten med jämna mellanrum. Tycker ändå att det inte var så farligt, med tanke på när det gjordes senast...

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Efter lång väntan har mina Glorbs kommit

• Gilla
Wirre740
  • Laddar…
De ser mycket bättre ut i verkligheten, såklart.

• Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Det är ett svenskt kickstarterprojekt, så det är ju alltid lite chansning på vad man får. Tycker att det gått väldigt bra denna gången.

• Gilla
  • Wow
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Ni vet när man får en sådan lite knäpp idé och bara kör, och så blir det ändå ganska okej?

Projekt badrum har ju pågått ganska länge, det kommer att komma några poster om processen, men idag är jag ändå extra nöjd. I väntan på att vi ska bestämma oss för vad vi ska ha för bankskiva har jag lagt dit en vanlig spånskiva. Efter att funderat i några månader är vi lika ifrån svaret som skivan är vacker, och mina ögon landade på en rulle vit vinyl som stod i förrådet.

Sagt och gjort, det är inte det vackraste jag gjort, men det uppfyller mer än väl kriterierna för tillfället. Vi har fortfarande ingen aning om vad det blir för bänkskiva, men alla vet att en snygg temporär lösning är bättre än en ful temporär lösning. 😇

Badrumsbänk med vit vinyl som temporär lösning, ovalt handfat och svart kran, rund lampa i bakgrunden.
Skapa konto

Definitioner: Temporär

En lösning som vid tidpunkten för genomförandet är tänkt att ha en kort livslängd, men som efterhand känns ganska okej och lågt prioriterad i listan över alla tusentals saker att göra, att den med stor sannolikhet blir kvar under en längre tid.

• Gilla
  • Haha
Jiji och 4 till
  • Laddar…
Två eleganta infällda eluttag i mässing på en vägg, omgivna av suddiga växter, som en del av en designkollektion från Corston.
Skapa konto

Jag är inget fan av lister och stora utstickande eluttag, sprang över dessa vid en slumpmässig googling. Men "tyvärr" är elen klar och med tanke på prislappen hade jag nog avstått till förmån för typ... en jordenrunt resa istället. De var dyyyyra.

Finns även i en variant där man målar "frontplattan" så att de blir helt integrerade i väggen. Wow.

• Gilla
Lasse Suzican
  • Laddar…
richardtenggren
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Jag är inget fan av lister och stora utstickande eluttag, sprang över dessa vid en slumpmässig googling. Men "tyvärr" är elen klar och med tanke på prislappen hade jag nog avstått till förmån för typ... en jordenrunt resa istället. De var dyyyyra.

Finns även i en variant där man målar "frontplattan" så att de blir helt integrerade i väggen. Wow.
Jung LS Zero är ju ett annat alternativ 👍

• Älska
AndersPS
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jung LS Zero är ju ett annat alternativ 👍
Det är ju tur att jag är klar med elen :)

Till nästa hus har jag en hel designkatalog i huvudet, nu adderade jag ytterligare en grej!

• Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersPS AndersPS skrev:
Det är ju tur att jag är klar med elen :)

Till nästa hus har jag en hel designkatalog i huvudet, nu adderade jag ytterligare en grej!
Haha samma här! Behöver dock ett fett arv eller en eurojackpott 😅

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
  • Älska
AndersPS
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Detta är de jag brukar få reklam för ibland vad gäller vägguttag som är väldigt osynliga.

[länk]
Riktigt snygga!

Jag la ju in denna i en annan tråd, men bjuder på den här också, på temat ”tillfälliga lösningar”. Hylla över hålet vid inbyggnadstoaletten. Ett mirakel att inget (viktigt) har ramlat ner under de senaste månaderna…

Hylla ovanför inbyggd toalett med toalettrullar, stark belysning, tejpad tillfällig lösning. Rör och knappar synliga för belysning och fläkt.
Skapa konto

Som ni ser är belysningen klar i vart fall 🙄

Exklusivt för er som läser denna tråden: Några dagar senare kompletterade jag med en 80-talseffekt. En knapp för att manuellt starta fläkten... stolt grafisk designer...

Väggmonterad vit knapp med en enkel ritning av en bajssymbol och texten "BAJS" under.
Skapa konto

• Haha
Jiji och 1 till
  • Laddar…
En hög jord med en spade i en trädgård, omgiven av grönska och buskar.
Skapa konto

För två veckor sedan grävde vi med stor sorg ett hål i trädgården. Vår älskade lilla hund fick somna in och får nu vila under gräsmatten han så ofta gick och bajsade på. Coming up på 18 år är inget annat än att bli rakt igenom imponerad av.

Lilla Chico kom in i mitt liv när jag träffade min nuvarande partner, som adopterade detta lilla yrväder. Han var med på alla hennes äventyr och trots att jag inte trodde mig vara en hundmänniska överhuvudtaget tog både han och min partner mitt hjärta med storm. Så när det blev dags att flytta ihop packade vi in honom på flygplanet och flög över Östersjön alla tre.

Chico, tack för 5,5 fantastiskt fina år. ❤️

Liten hund ligger på jordplätt i trädgården omgivet av växter, med en liten spade i bakgrunden.
Skapa konto
En äldre liten brun hund sover i en svart väska på ett trägolv.
Skapa konto
Liten brun hund ligger på trägolv framför ett bord med röda stolar i bakgrunden.
Skapa konto
23c9be40-8604-4e14-b80b-7ac95d2875f0.jpg
Skapa konto
IMG_1671.jpeg
Skapa konto
IMG_2139.jpeg
Skapa konto

• Älska
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.