Tack @Purre, skulle helst vilja hitta nån med inbyggd cylinder i låset, så att det går att öppna hela dörren, som det på min bild. Men verkar inte finnas. Kanske kan hitta nån variant med elektromagnetlås istället...

Ett fyrkantigt stycke av 30 mm massiv bambuskiva, tänkt för användning som dörrar eller bänkskiva i ett badrumsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu behöver jag designhjälp!

Det nya badrummet går framåt, även om det inte har märkt så mycket av det här inne. Men nu jag har en fråga där jag behöver era tankar. Har beställt 30 mm massiv bambu som jag tänkte göra dörrar/luckor till skåpen samt en täcksida.

Funderar på om det blir snyggt att använda samma typ av bambu som bänkskiva, eller om det bara blir för mycket av alltsammans.

Se bilden för typen av bambu som vi använder.

AndersPS AndersPS skrev:
Tack @Purre, skulle helst vilja hitta nån med inbyggd cylinder i låset, så att det går att öppna hela dörren, som det på min bild. Men verkar inte finnas. Kanske kan hitta nån variant med elektromagnetlås istället...
4249 borde väl gå eller tänker jag galet? Visst inte riktigt en cylinder men den är läsbar med nyckel och ser ut att vara lika smal hela vägen så det bör gå att öppna dörren hela vägen

Purre Purre skrev:
4249 borde väl gå eller tänker jag galet? Visst inte riktigt en cylinder men den är läsbar med nyckel och ser ut att vara lika smal hela vägen så det bör gå att öppna dörren hela vägen
Jag var och kikade på den i butik idag, och att kalla det där nyckel är ju skamligt. Det är helt enkelt ett låshus utan cylinder, nyckeln är en platt metallbit, det går att öppna med varsom som passar i hålet. Stor besvikelse.

• Gilla
Purre
  • Laddar…
Ett kaklingsprojekt i badrummet, som är avslutat...

Vägg i badrum med vita och gröna kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Ajdå... vi har haft besök av råttor, och de verkar ha tagit sig runt lite överallt. Från uterummet kan jag se att de har tagit sig in i takkonstruktionen på själva huset och grävt gångar in i isoleringen.

Försäkringsbolaget kommer ut och gör en saneringsinsats om några dagar, men bör vi agera på att de har varit inne i själva huskonstruktionen? Isoleringen består av cellulosaisolering, tänker att det är himla trevligt för de små gnagarna. I värsta fall kan de ju ha gett sig på ganska mycket där inne? Vad bör, förutom att mörda de små gynnarna, vårt näste steg vara?

• Wow
Dowser4711
  • Laddar…
Ja försäkringsbolaget blir glada om du gör vad du kan för att stoppa dem, men sedan tror jag det är bäst att låta det vara? När vi fick översvämning i källaren så känns det som att vi fick pluspoäng för att vi hade gjort allt för att minimera skadorna, men utöver det tror inte att något förväntas av dig. Det skulle vara om du har elledningar där uppe som de kan ge sig på som du borde skydda? Det finns säkert någon annan här som vet det bättre än jag.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja försäkringsbolaget blir glada om du gör vad du kan för att stoppa dem, men sedan tror jag det är bäst att låta det vara? När vi fick översvämning i källaren så känns det som att vi fick pluspoäng för att vi hade gjort allt för att minimera skadorna, men utöver det tror inte att något förväntas av dig. Det skulle vara om du har elledningar där uppe som de kan ge sig på som du borde skydda? Det finns säkert någon annan här som vet det bättre än jag.
De var inte sådär superintresserade av att vi skulle göra något, frågade om vi skulle försöka täppa till hålet där de (troligen) tagit sig in men de var lite som vi själva ville.

Det finns el men det ligger i ”slang” så bör väl inte vara någon fara, tänker mest om det finns något annat de kan ha hittat på.

Försäkringsbolaget vill väl inte göra mer än nödvändigt, så om inte annat bra att fråga efter åtgärd/kontroll tänker jag, frågan är dock vad man behöver be om.

AndersPS AndersPS skrev:
De var inte sådär superintresserade av att vi skulle göra något, frågade om vi skulle försöka täppa till hålet där de (troligen) tagit sig in men de var lite som vi själva ville.

Det finns el men det ligger i ”slang” så bör väl inte vara någon fara, tänker mest om det finns något annat de kan ha hittat på.

Försäkringsbolaget vill väl inte göra mer än nödvändigt, så om inte annat bra att fråga efter åtgärd/kontroll tänker jag, frågan är dock vad man behöver be om.
Om det nu är råtta och inte mus så är det inget problem för dom att tugga sig igenom både slang och kabel.
Jag skulle kollat tyska eBay för lösningar om inte annat...

Purre Purre skrev:
Om det nu är råtta och inte mus så är det inget problem för dom att tugga sig igenom både slang och kabel.
Jag skulle kollat tyska eBay för lösningar om inte annat...
Det är råtta, det har fångats flera stycken hos grannen. Vad tänker du att tyska eBay har som inte försäkringsbolagets skadedjurstjänst sätter ut?

AndersPS AndersPS skrev:
Vad tänker du att tyska eBay har som inte försäkringsbolagets skadedjurstjänst sätter ut?
Det finns ju gifter av en tämligen rejäl kaliber som inte får användas hur som helst, eller ens i Sverige...
Precis som med en massa andra grejer....

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det är råtta, det har fångats flera stycken hos grannen. Vad tänker du att tyska eBay har som inte försäkringsbolagets skadedjurstjänst sätter ut?
Vi kanske bara hade tur, men vi lyckades otippat stänga in en råtta med hjälp av silvertejp!!!!
Min personliga killgissning är atrt den lät tejpen vara för att morrhåren fastnade. Allt annat var det gnagt på. När Anticimex kom ett par dagar senare hade råttan dött.
Funkar kanske för att hålla råttorna ute också?

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.