346 825 läst · 5 149 svar
347k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Det var @Nötegårdsgubben som först uppmärksammade mig på detta. Men det tog ett tag innan jag förstod hur det fungerade.Mikael_L skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Jag tycker ni ska låta en lägga valfri emoji som reaktion men att ni kanaske har de vanliga som default ikoner, Sedan på ett inlägg enbart visa top 5 reaktioner eller liknande så det inte blir en fet rad av olika typer.
Här tittar man bort en sekund.. och så försvinner min fina färgknapp !
Jaja, jag vet att jag är väl den enda på hela forumet som använder den... men ändå.. (jag hittade den dock efter en stund.. gömd.. undanskuffad och mindre värd...)
Jag bara beklagar mig lite.. ingen fara 😜 😊
Jaja, jag vet att jag är väl den enda på hela forumet som använder den... men ändå.. (jag hittade den dock efter en stund.. gömd.. undanskuffad och mindre värd...)
Jag bara beklagar mig lite.. ingen fara 😜 😊
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
1 123abc skrev:
Bo.Siltberg skrev:
@123abc @Alfredo @AndersMalmgren @BirgitS @Bo Berglund @Bo.Siltberg @Boilerplate4U @blackarrow @Claes Sörmland @cnils @dankar10 @DennisCA @Dilato @Emje @Fairlane @fatsuG7 @hempularen @jimih @Kjell_G @Klabbarparn @KnockOnWood @Leifur @Ludvig Eskilsson @Magnus E @Marlen Eskilsson @Mats @Mikael_L @mikethebik @MultiMan @nybyggarn3 @Nötegårdsgubben @Ola78 @RilleRock @rolflidvall @Rostig_9000i_-88 @sinuslinus @Strip @TeroM @Tokslut @Trunk @Ulrika M.M @useless med fleraMultiMan skrev:Finns det möjlighet att kunna använda smileys när man redigerar inlägg med BB-kod? Smiley-rutan åker upp som vanligt men inget klistras in, det händer kort sagt inget. Byter man till "vanligt" läge så fungerar det igen, i samma session.
Föredrar BB-läget då jag tydligt ser och kan kontrollera olika citeringar.
Idag inför vi förhandsgranskning. Du förhandsgranskar genom att klicka på knappen längst upp till höger i formuläret. Om du är nöjd med ditt resultat så klickar du på Skicka. Om du vill justera något så klickar du en gång till på knappen längst upp till höger för att komma tillbaka till redigeringsläget.
Vi inför också två andra nya knappar.
En storleksknapp för olika textstorlekar:
Liten
Normal
Stor
Mycket stor
och en kod-knapp för fast textbredd som gör att texten ser ut så här:
E = mc²
Vi har även fixat så att det går att infoga smileys när man redigerar inlägg med BB-kod.
🥳
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Tack!
Men varför döljs 6 knappar bakom 3 punkter fast de får plats i fältet så vitt jag kan se (Firefox, Windows)?
Om nu knappar ska vara dolda så är det nog vanligare att folk vill använda citat och smileys än understrykning, storleksändring och kodknapp.
Trevligt att knappen för att ta bort formatering har återkommit
Tillägg: Smiley-knappen fanns visst nedanför också så då gör det ju inget att den är dold ovanför.
Men varför döljs 6 knappar bakom 3 punkter fast de får plats i fältet så vitt jag kan se (Firefox, Windows)?
Om nu knappar ska vara dolda så är det nog vanligare att folk vill använda citat och smileys än understrykning, storleksändring och kodknapp.
Trevligt att knappen för att ta bort formatering har återkommit
Tillägg: Smiley-knappen fanns visst nedanför också så då gör det ju inget att den är dold ovanför.
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Äntligen! Tack @Per Eskilsson 😘K Klabbarparn skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Har visst redan hunnits ändrats, tack för det!BirgitS skrev:
Nu är det bara knappen för att infoga bild som finns under de tre punkterna.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Vi vill hellre att man använder den stora ”Ladda upp bild”-knappen nedanför formuläret än ”Infoga bild från webbadress” ovanför formuläret. Därför väljer vi att visa upp den knappen under ”…”. När ”Infoga bild från webbadress” används finns risk att bilden sedan försvinner, vilket gör det svårare att förstå inlägget i framtiden.
Hur bred menyn blir beror ju på skärmens bredd. På android med appen blir det olika när man vinkar, vrider mobilen 90°BirgitS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ordning , vilka som ska ligga först i menyn
Travesterar Gert Fylking: Äntligen!
Härligt höll jag på att skriva tills jag inte hitta knappen 😚Per Eskilsson skrev:@123abc @Alfredo @AndersMalmgren @BirgitS @Bo Berglund @Bo.Siltberg @Boilerplate4U @blackarrow @Claes Sörmland @cnils @dankar10 @DennisCA @Dilato @Emje @Fairlane @fatsuG7 @hempularen @jimih @Kjell_G @Klabbarparn @KnockOnWood @Leifur @Ludvig Eskilsson @Magnus E @Marlen Eskilsson @Mats @Mikael_L @mikethebik @MultiMan @nybyggarn3 @Nötegårdsgubben @Ola78 @RilleRock @rolflidvall @Rostig_9000i_-88 @sinuslinus @Strip @TeroM @Tokslut @Trunk @Ulrika M.M @useless med flera
Idag inför vi förhandsgranskning. Du förhandsgranskar genom att klicka på knappen längst upp till höger i formuläret. Om du är nöjd med ditt resultat så klickar du på Skicka. Om du vill justera något så klickar du en gång till på knappen längst upp till höger för att komma tillbaka till redigeringsläget.
Vi inför också två andra nya knappar.
En storleksknapp för olika textstorlekar:
Liten
Normal
Stor
Mycket stor
och en kod-knapp för fast textbredd som gör att texten ser ut så här:
E = mc²
Vi har även fixat så att det går att infoga smileys när man redigerar inlägg med BB-kod.
🥳
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Oj.Per Eskilsson skrev:Vi vill hellre att man använder den stora ”Ladda upp bild”-knappen nedanför formuläret än ”Infoga bild från webbadress” ovanför formuläret. Därför väljer vi att visa upp den knappen under ”…”. När ”Infoga bild från webbadress” används finns risk att bilden sedan försvinner, vilket gör det svårare att förstå inlägget i framtiden.
Jag har trott att ni cashar bilderna på egen server när man infogar från webbadress.
Jag tycker det har varit så få trasiga bilder (inkl mina egna) att jag har varit ganska säker på det ...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Ja, nu är det så för mig men inte när jag skrev det första inlägget. Då var det väldigt gott om plats för fler knappar. Jag prövade tom. att maximera fönstret, men det påverkade inget.blackarrow skrev:
Även nu skulle ju de tre punkterna kunna bytas ut mot "Infoga foto" eftersom det är den enda som kommer fram när man klickar på de tre punkterna.
Jag tycker också att det är lite konstig ordning på dem, vare sig någon sorts logisk gruppering eller i användningsordning.