Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Skulle det vara bättre om vi visade upp följande emojisar när man klickar på emoji-popupen?

❤️ 👍 😍 👏 💪 😂 😜 🙏
😉 🤔 😮 😳 😢 😡 👎 🥳
Jag tycker det. Om det är exakt just dessa vet jag inte men kanske de som fanns tidigare och de ovan. :poop: vill man nog inte vara utan och 🍺 behövs givetvis 😀 men personligen tycker jag att det är "besvärande" många för närvarande. Jag menar vem kan förstå skillnaden mellan exempelvis dessa 😀😃😄😁😆 eller dessa 😛😝😜🤪.

Men bäst vore kanske om det gick att ställa in. Ett relativt fåtal för oss som önskar det och massvis för de som finner det önskvärt med inlägg med en massa 🧛‍♂️🧟‍♀️🧟‍♂️🧞‍♀️🧞‍♂️🧜‍♀️🧙‍♀️🎅🤶🧝‍♂️...👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👧‍👧👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Jag tror att ett problem idag är att det blir en ”wall of text” av emojisar som dyker upp när man klickar på emoji-ikonen vilket gör det svårt att hitta.

Så här ser det ut idag:
Emojis som visar olika känslor och uttryck, gul rund design, i en emoji-tangentbordsmeny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi tror att om vi ökar storleken på emojisarna och/eller ökar avståndet mellan dem och bara visar 8 st per rad så kommer upplevelsen att bli bättre.

Då kan vi förslagsvis visa upp 3 rader dvs 24 populära emojis under en rubrik där det står ”Populära”.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
j.f.s
Jag tror att olästa-siffran som visas upp idag inte tar hänsyn till huruvida du har ignorerat en tråd, ignorerat en användare eller bannats från att svara i en tråd. Vi kollar på det.
Tack för återkoppling! Har ingen tråd på ignore vad jag vet men användare finns det 😂

Då kan vi förslagsvis visa upp 3 rader dvs 24 populära emojis under en rubrik där det står ”Populära”.
Det tror jag blir toppen! Kan man dessutom få tillbaka "beskrivningen" när man "pekar" på respektive emoji blir även vi som vuxit upp med nummerskiva helnöjda.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det tror jag blir toppen! Kan man dessutom få tillbaka "beskrivningen" när man "pekar" på respektive emoji blir även vi som vuxit upp med nummerskiva helnöjda.
Jobbet är inte riktigt färdigt än men nu ser det ut så här.

Att lägga till beskrivning on mouse over vet jag inte hur svårt det är i just denna lösning. Tänk på att en och samma ikon kan betyda olika saker för olika människor i olika samman och i olika länder. Det är väl också det som är lite tjusningen med emojis tycker jag, allt är inte svart och vitt. 👏🙏🤔😳

Emoji-sökfönster, olika ansiktsuttryck och gester, kategoriserade som populära och smilies och människor.
Skapa konto

Tänk på att en och samma ikon kan betyda olika saker för olika människor i olika samman och i olika länder.
Fast med en "on mouse over" definition beslutar ju ni vad de ska betyda och osäkerheten försvinner. På gott och ont...

Det är väl också det som är lite tjusningen med emojis tycker jag, allt är inte svart och vitt. 👏
Ja, på gott och ont som sagt... 😀

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Fortsätter med I-landsproblem. Varför skiljer dessa sig åt så mycket i storlek? :thinking: 😎

Jag tycker den "coola" är för liten.

I-landsproblem som sagt...

Alfredo Alfredo skrev:
Fortsätter med I-landsproblem. Varför skiljer dessa sig åt så mycket i storlek? :thinking: 😎

Jag tycker den "coola" är för liten.

I-landsproblem som sagt...
Vilka två?

Anna_H Anna_H skrev:
Vilka två?
Den "tänkande" och den "coola":

Textfråga med två emoji: fundersamt ansikte och leende ansikte med solglasögon; undrar om storleksskillnad.

Storleken på emojisarna är olika av tekniska och historiska skäl. Den mindre emojin är ett tecken som visas upp som en ikon. Den större emojin är en bild.

Vi vill att emojisarna ska visas upp lite större än vad de gör idag, särskilt i desktop men vi har inte hunnit lösa detta rent tekniskt. Vi behöver sannolikt skjuta in en <span class=”emoji”>🫃</span> runt emojitecken för att lyckas visa upp dem som vi vill. Exakt hur detta ska gå till överlåter jag till @cnils.

Vi vill också att emojisar är riktigt stora om 1-3 emojisar presenteras för sig själv i ett inlägg eller tillsammans med en bild, så att de syns bättre.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Jag vet inte om detta har diskuterats innan, men går det att göra så att man kan få en notis när trådstartaren svarar i en tråd ?

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jag tog en snabbtitt i dina inställningar och det såg ut som att du har inaktiverat en hel del vid något tillfälle.

Jag kan inte se allt men tror att du skulle vara behjälpt av att ändra till detta:
Skärmbild av notisinställningar i en app med val för meddelanden och e-post.
Skapa konto
Skärmdump av mobilappens notisinställningar med markerat alternativ och spar-knapp.
Skapa konto
Skärmdump av notisinställningar i en app, röda markeringar runt rekommenderade alternativ, på svenska.
Skapa konto
Skärmdump av ett forum med trådar, notiser och användarmeny, ringad text med inställningar på svenska.
Skapa konto
Skärmdump av mobilgränssnitt, notifikationsinställningar i forumapp, markerat alternativ, röd cirkel och linje.
Skapa konto

Jag har notiser aktiverade och det fungerar, jag undrade om det var möjligt specifikt att få en notis om/när trådstartaren svarer i tråden, inte alla andra ?

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
🤔
Alfredo Alfredo skrev:
Den "tänkande" och den "coola":

[bild]
Storleken tycks (inte helt oväntat) vara plattformsoberoende. Exakt samma storlek på min platta, men handen sticker ut lite.
Text om I-landsproblem, storleksskillnad mellan emojis, med emoji funderande och solglasögon.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P peter_73 skrev:
Jag har notiser aktiverade och det fungerar, jag undrade om det var möjligt specifikt att få en notis om/när trådstartaren svarer i tråden, inte alla andra ?
Jag tror tyvärr inte att det går att få notis endast när trådskaparen svarar. Kanske om du följer trådskaparen så får du notis när han svarat, men jag är inte helt säker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.