Var har "obesvarade trådar" hamnat, förrut har de funnits via menyn
Meny på mobilskärm, svart bakgrund, vita texter, olika valmöjligheter, exempelvis forum och jämförelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Under "Senaste"? I alla fall finns den där i webbläsaren.

Webbsida för forum, inlägg om verktyg, byggnad, trallbehandling, ingen respons ännu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Precis, idag har vi på begäran av medlemmar flyttat fram Obesvarat så att den syns oftare för fler. Nu ligger den under Senaste till höger om Oläst.

Förhoppningen är att Obesvarat får mer uppmärksamhet nu.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Oj.
Jag har trott att ni cashar bilderna på egen server när man infogar från webbadress.
Jag tycker det har varit så få trasiga bilder (inkl mina egna) att jag har varit ganska säker på det ...
Jag tror att cachen för externt inlänkade bilder har en maxtid och att det fungerar så länge någon besöker sidorna inom denna tid men om bilden är borttagen från det ursprungliga stället och cachen försvinner eller om det sker en omcachning av någon anledning så blir bilden trasig och inlägget sämre.

En annan nackdel med inlänkade bilder är att de kan vara hur stora som helst utan att vi kan göra någon storleksoptimering vilket kan göra sidinladdningen långsam, vilket inte är bra om man har långsammare
internetuppkoppling.

Vi har länge pratat om att göra som Google, Facebook och många andra gör för att förhindra detta, dvs spara ner en kopia, men det gör vi tyvärr ej idag.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har inte tänkt på scenariet att man inte vill se knappar i editorn men att man vill förhandsgranska.

Klicka på A-knappen nere i vänstra hörnet så dyker förhandsgranskningsknappen upp i högra hörnet.
OK, tack! Det är nog inget jag valt, det är nog standardläget 😬
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ser att namnförslagslistan inte längre gömmer sig om man är längst ner i editorn, utan lägger sig överst. Tack @Per Eskilsson!

Skärmdump av ett textmeddelande på en smartphone, med tangentbord och kontakt förslagslista synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
j.f.s
iPhone 14 Pro, iOS 17 senaste beta. Senaste versionen av appen.
Påstår att jag har olästa bevakningar men finns inget oläst. Går inte att klicka på olästa heller.
Andra bilden visar när det inkommit en ny postningen i en bevakad tråd. Jag bevakar endast trådar
 
  • Skärmdump av forumapp, "Bevakade trådar", notifieringar, sökfält, profilbild av Minion, batteri- och tidvisning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av ett diskussionsforum, visar bevakade trådar, meddelanden och forumkategorier på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer dagens I-landsproblem!

Numera finns det en miljard (kanske aningen överdrivet 😳) olika emoijer (eller hur man nu stavar det). Säkert bra för många men jag har svårt att hitta de jag vill använda. Dessutom är förklaringarna borta så jag har ingen aning om den emoij jag väljer att använda uppfattas på det sätt jag vill.

OK för att de flesta kanske förstår denna 💩 men hur ska exempelvis denna tolkas? ⚜️. När har man nytta av den? Vad betyder den?

Skulle det vara möjligt att ha två olika lägen, ett som tidigare med ett fåtal som förklaras, och ett som nu med alla? Kanske en inställning i profilen? Typ "Vuxenläge smileys J/N". 🤠
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
B
Men man måste väl inte använda alla? Använd de som känns vettiga så är det väl lugnt... Sedan skulle nog en beskrivning av vad de representerar kunna diskuteras hur länge som helst 🤔😁
 
Alfredo Alfredo skrev:
Här kommer dagens I-landsproblem!

Numera finns det en miljard (kanske aningen överdrivet 😳) olika emoijer (eller hur man nu stavar det). Säkert bra för många men jag har svårt att hitta de jag vill använda. Dessutom är förklaringarna borta så jag har ingen aning om den emoij jag väljer att använda uppfattas på det sätt jag vill.

OK för att de flesta kanske förstår denna 💩 men hur ska exempelvis denna tolkas? ⚜️. När har man nytta av den? Vad betyder den?

Skulle det vara möjligt att ha två olika lägen, ett som tidigare med ett fåtal som förklaras, och ett som nu med alla? Kanske en inställning i profilen? Typ "Vuxenläge smileys J/N". 🤠
https://emojipedia.org/

Eller ring

Man i kostym presenteras som "emoji-översättare" på BBC-frukostprogram. Tidstämpel på skärmen: 08:58.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
iPhone 14 Pro, iOS 17 senaste beta. Senaste versionen av appen.
Påstår att jag har olästa bevakningar men finns inget oläst. Går inte att klicka på olästa heller.
Andra bilden visar när det inkommit en ny postningen i en bevakad tråd. Jag bevakar endast trådar
Jag tror att olästa-siffran som visas upp idag inte tar hänsyn till huruvida du har ignorerat en tråd, ignorerat en användare eller bannats från att svara i en tråd. Vi kollar på det.
 
B breakman skrev:
Sedan skulle nog en beskrivning av vad de representerar kunna diskuteras hur länge som helst 🤔😁
Tidigare var det tydligt definierat av forumägaren och inget fanns att diskutera.😉 Nu får alla mottagare gissa vad avsändaren avser. 👎
 
Alfredo Alfredo skrev:
Här kommer dagens I-landsproblem!

Numera finns det en miljard (kanske aningen överdrivet 😳) olika emoijer (eller hur man nu stavar det). Säkert bra för många men jag har svårt att hitta de jag vill använda. Dessutom är förklaringarna borta så jag har ingen aning om den emoij jag väljer att använda uppfattas på det sätt jag vill.

OK för att de flesta kanske förstår denna 💩 men hur ska exempelvis denna tolkas? ⚜️. När har man nytta av den? Vad betyder den?

Skulle det vara möjligt att ha två olika lägen, ett som tidigare med ett fåtal som förklaras, och ett som nu med alla? Kanske en inställning i profilen? Typ "Vuxenläge smileys J/N". 🤠
Skulle det vara bättre om vi visade upp följande emojisar när man klickar på emoji-popupen?

❤️ 👍 😍 👏 💪 😂 😜 🙏
😉 🤔 😮 😳 😢 😡 👎 🥳
💩 😀 😬 🍺 ☕
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Bendish och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Strax kommer den:
"Jag saknar :beer:"
"Jag saknar "stort grin"
osv ..
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Alla emojisar skulle fortfarande gå att använda men förslagsvis några vanliga skulle synas under en liten rubrik där det står "Populära".

Ungefär så här tänker jag mig fast andra emojisar under Populära än på bilden på 3 rader och 8 emojisar på varje rad.

En emoji-väljarmeny från ett chattprogram visar kategorier som nyligen använda och populära emojis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
bygg_katt och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.