Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Genom att ställa dig i citatet och klicka på enter så kan du bryta upp citatet i flera delar.
Ska testa.
Är det så det fungerar nu så har det blivit enklare än någonsin. :)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ska testa.
(Ett tryck på return i citatet)
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det så det fungerar nu så har det blivit enklare än någonsin. :)
Egen text
Ja, det har blivit enklare än någonsin. Bara man fattar hur.
När man upptäcker [] knappen så kan man växla till att editera BBCode som förut.
Nya ”grafiska” standardbeteendet är dock oftast bra.
Annars växlar man bara BBCode editeringsläge med [] och fixar till det.
Och att man kan växla tillbaka och se hur koden man själv skrivit blev INNAN man postar är jättebra!

Gränssnitt för kommentarer, textfält, användarnamn, pilar, citat, leende gula emoji, knapp för att skicka.
Ett skärmklipp av en textredigerare på ett forum med citatfunktion och svarsfunktion aktiverad.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Möjligt att detta redan har varit uppe, men hade det inte varit trevligt om man bland standardreaktionerna på ett inlägg kunde välja 👏🏻 istället för den passivt aggressiva tummen upp. Båda kan väl vara med förvisso, men ofta är det ju en uppmuntran man vill ge snarare en ett ”ok”. Vi är väl många gamla gubbar och gummor på forumet, men vi kan ju försöka föryngra vårt användande av emojis 😀

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Möjligt att detta redan har varit uppe, men hade det inte varit trevligt om man bland standardreaktionerna på ett inlägg kunde välja 👏🏻 istället för den passivt aggressiva tummen upp. Båda kan väl vara med förvisso, men ofta är det ju en uppmuntran man vill ge snarare en ett ”ok”. Vi är väl många gamla gubbar och gummor på forumet, men vi kan ju försöka föryngra vårt användande av emojis 😀
Man skulle kunna få lägga valfri emoji :)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
JanneJanne123
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man skulle kunna få lägga valfri emoji :)
Ja det är en möjlighet, men efter att ha sett hur den UX:en blir i den där Telegram-appen som ryssarna älskar är jag tveksam. Där tar ju ofta reaktionerna lika stor eller mer plats på skärmen än inlägget.

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ja det är en möjlighet, men efter att ha sett hur den UX:en blir i den där Telegram-appen som ryssarna älskar är jag tveksam. Där tar ju ofta reaktionerna lika stor eller mer plats på skärmen än inlägget.
Jo man får visa de 5 populäraste eller liknande

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
En kortkort tid så visade vi upp ett rött hjärta ♥️ som standardreaktion men vi upplevde då att färre ville använda reaktionerna sannolikt eftersom det anspeglade på känslor. Av den enkla anledningen är vår hjärta inte rött utan byggahusgrönt.

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Hjärt-reaktionen har jag märkt på jobbet är en generationsfråga. Jag tycker den är lite för personlig, men ungdomarna tycks inte ha något som helst problem att använda den i tid och otid.

• Älska
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag gillar det röda hjärtat men om många känner sig obekväma att använda det så viker jag mig för majoriteten. Hellre många gilla än få hjärtan. 5 👍är fler än 4 ♥️

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Vi testar hur enkelt (eller svårt) det är att skapa ett nytt konto. Det är en hel del som kan förbättras som vi nu skrivit upp.

Mikael_L
blackarrow blackarrow skrev:
När man upptäcker [] knappen så kan man växla till att editera BBCode som förut.
Nya ”grafiska” standardbeteendet är dock oftast bra.
Annars växlar man bara BBCode editeringsläge med [] och fixar till det.
Och att man kan växla tillbaka och se hur koden man själv skrivit blev INNAN man postar är jättebra!
Jo.
Men när man skulle göra det där jag beskrev så var jag tvungen att växla mellan lägena två ggr för varje del jag ville inringa med citat.
till wysiwyg för att citera önskad del, till BBcode för att rätta till att citeteringne kom fel, sen tillbaka till wysiwg - repeat. Tradigt.

Men Per visade ju på hur man ska göra, och det var ju enklare än någonsin nu, bara att jag inte själv upptäckt det sättet.

Mikael_L
Jag har iofs rätt ofta saknat en lite småleende reaktion, när man inte riktigt vill gapskratta, men antyda att det faktiskt var lite roligt, eller att man finner det lätt skämtsamt dumt (det framgår nog i sammanhanget vad man menar).

Jag har dock aldrig vågat föra detta på tal, jag antar att forumet inte vill lusa ner detta med alltför många alternativ.

Önskemålet att vi ska lägga till ytterligare en reaktion dyker upp lite då och då. Och det är kanske inte så konstigt.

På Facebook kan man sedan covid-19 bröt ut välja en sjunde reaktion som ser ut så här:
Skärmbild av sociala medier som visar reaktionsikoner, inkluderar gilla, hjärta och förvånade uttryck, samt en kommentar.
Och på Messenger kan man sedan typ ett år tillbaka anpassa sina reaktioner, något jag tror väldigt få gör.
Tecknad bild, vikingar på skepp, en står, andra vilar, bubbla: "tror jag får blåsa." Reaktioner: hjärta, skratt, förvånad, ledsen, arg, tummen upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmavbild av emoji-tangentbord, olika känslor, hjärta, sökfält, "Dina reaktioner".
Skapa konto

På Instagram kan man fortfarande bara gilla bilder genom att klicka på hjärtat.
Katt på hylla med böcker; brun vägg med eluttag nedanför.
Skapa konto

Men man kan numera även klicka på snabbreaktioner när man kommenterar.
Sociala medier, kommentarsfält, emojis, hjärta, applåder, eld, gråtansikte, kär ansikte, förvånat ansikte, skrattansikte, profilbild på katt.
Även i Messenger finns ju en snabbreaktion som kan anpassas per grupp.
Gränssnitt för meddelandeapp med ikoner för kamera, bild, mikrofon, textfält och "gilla"-knapp.
På Youtube kan man bara klicka på tumme upp eller ner men sedan typ ett år sedan så visar Youtube inte längre upp antalet tumme ner för någon annan än kanalägaren.
Sociala medier gränssnitt med gillningar, delningar, kommentarer och andra interaktionsknappar. Innehåll visas delvis.
På TikTok kan man bara klicka på hjärtat för att gilla något.
Golfspelare förbereder sig för slag, publik i bakgrunden, gräsplan, sociala medier interface-element, populärt inlägg.
Skapa konto

Kortfattat kan man väl säga att vi är ganska konservativa och att vi tycker detta är kul men inte prioriterat, att det finns annat som är viktigare.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kortfattat kan man väl säga att vi är ganska konservativa och att vi tycker detta är kul men inte prioriterat, att det finns annat som är viktigare.
Ja, så är det.
Och dessutom är det väl aldrig riktigt roligt med inflation, så en viss stramhet har sin charm. ;)

• Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.