346 750 läst · 5 149 svar
347k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 746 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 746 inlägg
Inte ens den första LCD-laptop från Compaq, eller vad det var på 1980-talet, med enfärgad skärm hade 6 eller 7" skärm vad jag minns iaf, men blir gärna rättad. Däremot de allra första med CRT som var den första "bärbara" jag använde (kan den hetat Osborne-1?) hade en riktigt liten skärm.
Jag har en 640*480 HP LCD-skärm stående fortfarande som terminalskärm vid olika tester mm och den är väldigt mycket större än en mobil ändå.
Upplösningen på dyra TV är bra mycket högre än även motsvarande dyra mobiler, men jämför du dyrmobil med budget-TV kanske du får ditt förväntade resultat.
Jag har en 640*480 HP LCD-skärm stående fortfarande som terminalskärm vid olika tester mm och den är väldigt mycket större än en mobil ändå.
Upplösningen på dyra TV är bra mycket högre än även motsvarande dyra mobiler, men jämför du dyrmobil med budget-TV kanske du får ditt förväntade resultat.
Jo, jag raljerade såklart lite. Men de flesta "standardmobiler" har väl minst lika hög upplösning som en "full-HD TV" som är standard i de flesta hem idag?MultiMan skrev:Inte ens den första LCD-laptop från Compaq, eller vad det var på 1980-talet, med enfärgad skärm hade 6 eller 7" skärm vad jag minns iaf, men blir gärna rättad. Däremot de allra första med CRT som var den första "bärbara" jag använde (kan den hetat Osborne-1?) hade en riktigt liten skärm.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Standard är att menyraden döljs. Syftet med detta är att spara plats på höjden och att förenkla för nya användare genom att visa upp färre alternativ.
Men om man klickar på formateringsalternativ-knappen (den understrykta A-knappen längst till vänster) så dyker menyraden upp och sedan kommer den ihåg med hjälp av en kaka hur du sist hade det. Kakan sparas bara i den enheten så om du börjar skriva i desktop och sedan fortsätter i mobilen så är det möjligt att du får klicka på A-symbolen en gång till.
Men om man klickar på formateringsalternativ-knappen (den understrykta A-knappen längst till vänster) så dyker menyraden upp och sedan kommer den ihåg med hjälp av en kaka hur du sist hade det. Kakan sparas bara i den enheten så om du börjar skriva i desktop och sedan fortsätter i mobilen så är det möjligt att du får klicka på A-symbolen en gång till.
Nja, bättre än HD, bara vissa mobiler är bättre än fullHD.useless skrev:
Det är ju inte samma bred/höjd förhållande. Jag tycker upplösningen och skärpan är viktigare än skärmstorleken.
Jag tog två godtyckliga moderna telefonet för ca 2000 kr med något de kallar HD+
En otrolig utveckling sen 80-talet.Kolla på film och bilder i otrolig detalj på den stora 6,5-tums LCD-skärmen med en HD+-upplösning på 1600 x 720 pixlar. Bildförhållandet 20:9 ger extra vertikalt utrymme, vilket gör att mer innehåll kan visas utan att du behöver scrolla så mycket. 120Hz uppdateringsfrekvens ger dig en flytande användarupplevelse, smidig scrollning och en bättre spelupplevelse.
Enhanced graphics EGA 640x350
VGA 720x480 (kom 1987)
Sen är menyn dessutom "Responsive" och anpassar sig till olika bildskärmar med olika upplösningar. Så citat-knappen byts ut mot en Paragraf-knapp med undermeny om skärmen är smal.Per Eskilsson skrev:Standard är att menyraden döljs. Syftet med detta är att spara plats på höjden och att förenkla för nya användare genom att visa upp färre alternativ.
Tex på Android
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vrider man mobilen 90° så får hela menyn plats på skärmen.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Mikael_L skrev:🙃😌😄
Hmm, nu funkade det ...
Men se ... inte nu längre.
Om jag använder knappen nere under meddelandefälet för att lägga in Smileys så kan jag ibland bara få in en, ibalnd (som nu) ingen.
Men i just detta meddelande kunde jag få in flera, berodde ev på att jag började meddelandet med mojjisar.
Med win+punkt funkar det som det ska.
Win10 + Chrome
blackarrow skrev:
@Mikael_L, @blackarrow, @Alfredo Från och med nu funkar "Nyligen använda". 🏓blackarrow skrev:
Logga in
Skapa konto
@JanneJanne123 Den felaktigt dubbla html enkodningen "&" i "reaction summary" har fixats. Nu ser det ut så här:JanneJanne123 skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
@AndersMalmgren @MultiMan @cpalm @Mats-S Nu går det att länka till en youtubefilm som startar en viss tid.AndersMalmgren skrev:
Starttiden brukar stå i slutet av delningslänken och kan se ut så här youtu.be/hhVcSxaPIp4?t=9.
I exemplet nedan startar filmen 9 sekunder in i filmen.
Renoverare
· Stockholm
· 18 436 inlägg
"Radera utkast" fungerar inte för mig, det blir ändå kvar det gamla, när jag svarar på nytt.
Öht har jag svårt att få grepp över hur jag ska redigera och greja med inlägget.
Förut var det ganska lätt att svara på ett helt inlägg, och medan man svarar redigera ner det i delar med "quote" så man svarade på en del i taget.
Dvs första "quote" innehåll ursprungsförfattare men sen blev det bara "quote-fält" med delar av inlägget.
När jag försöker få till samma idag krånglar det bara.
Det är inte någon jätteviktig grej för mig, bara att jag tycker det blivit en försämring just här.
Öht har jag svårt att få grepp över hur jag ska redigera och greja med inlägget.
Förut var det ganska lätt att svara på ett helt inlägg, och medan man svarar redigera ner det i delar med "quote" så man svarade på en del i taget.
Dvs första "quote" innehåll ursprungsförfattare men sen blev det bara "quote-fält" med delar av inlägget.
Det är inte någon jätteviktig grej för mig, bara att jag tycker det blivit en försämring just här.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Radera utkast tömmer inte fältet, det raderar bara utkastet. Men varje gång man ändrar något så sparar vi ett nytt utkast.Mikael_L skrev:
Testa långklicka i formuläret i mobilen och välj Markera allt för att tömma fältet helt.Mikael_L skrev:
När du väljer Markera allt så kommer användarnamnet i första citatet ej markeras men det kommer ändå att försvinna när du tar bort allt det markerade.
Genom att ställa dig i citatet och klicka på enter så kan du bryta upp citatet i flera delar.Mikael_L skrev:
Den nya editorn är inte perfekt. Men funkar bra för det mesta.Mikael_L skrev:
Blåmarkera och klicka Delete fungerar för migMikael_L skrev:"Radera utkast" fungerar inte för mig, det blir ändå kvar det gamla, när jag svarar på nytt.
(☞゚ヮ゚)☞Mikael_L skrev:Ang emojjis.
Sitter man vid en windows-dator så kan man även få upp smilisar genom att trycka windowsknappen + punkt.
Den laddar upp snabbare än att vänta på att forumet ska trycka fram panelen. Men den ser också annorlunda ut.
Men ni som sitter vid en windowsdator kan ju testa vettja.
Jag vet inte om detta redan varit upp... isåfall ursäktar jag...
Tack för den, kanske inte mest för smilisar, ser man får upp div. udda tecken också. Brukar alltid vara ett huvudbry hur man letar upp de i word/excel. ⋜≈⇒℃
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 989 inlägg