343 328 läst · 5 119 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag har också ofta använt funktionen att ta upp bilden i full storlek, för att förstå frågeställarens problem. Bilder på värmeanläggningar med rör kors och tvärs. Planlösningar där zoom behövs för att se detaljer.Mikael_L skrev:
Ja denna upplösning gör ingen glad. Bild från:Mikael_L skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vaersta-elkopplingen.92082/page-626#post-4447978
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nä eller hur.Alfredo skrev:
Jag använder iPhone-appen och funderade hur det ser ut på webben, går in på webben och inser att jag inte inloggad så bilderna är blurriga. Nåväl innan jag loggar in så inser jag att uppmaningen att skapa konto och logga in för att se högupplösta bilder klingar lite falskt.
Fast detta är säkert bara en tillfällig miss för bilderna brukar normalt gå att se med den upplösning de faktiskt laddats upp med (tror jag i alla fall, bra upplösning hur som helst) så detta fixas säkert snart, eller hur @Per Eskilsson ?granis70 skrev:
Ja, jag kan faktiskt hålla med.richardtenggren skrev:
Jag provade att bläddra i ett par trådar, där bilderna är en stor del av behållningen, men det finns många rena textinlägg mellan.
Och på sätt och vis var det riktigt finurligt, ifall man vill hitta en viss bild, eller hitta en del av tråden som handlar om en bild. Eller bara njuta av bilderna, skippa allt snömos som skrivs ..
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Husägare
· Skåne
· 1 478 inlägg
Den nya bildvisningsfunktionen måste ni fixa till. Att kunna zooma och panorera i den fulla upplösningen är ju helt nödvändigt för väldigt många bilder.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Mikael_L skrev:
Nej, vi har ingen vilja att ta bort möjligheten att infoga bilder inne i texten. Många längre inlägg skulle bli alldeles för svårlästa då.tveksamt skrev:
Vi vill bara försöka förenkla hanteringen. Idag är det bara lite svårt att förstå att om man tar bort en infogad bild i texten när man redigerar så försvinner inte bilden från inlägget, utan då ligger den kvar synlig längst ner i inlägget. Man måste alltså ta bort bilden under textinlägget vilket inte alltid är så självklart.
Sant. Det tog ett tag för mig att klura ut detta.Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Vi kommer göra det möjligt att se högupplösta bilder, vi har bara inte hunnit med. I desktop kommer vi sannolikt göra så att man ser en större bild när man öppnar upp den.Alfredo skrev:
Typ så här fast med högre upplösning:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tanken är att man enkelt ska kunna swipa sig igenom flera bilder och filmer i samma inlägg samt scrolla sig igenom fler bilder (kanske alla) i tråden.
Vi kommer försöka skapa fler bildstilar än de vi har idag, idag har vi bara 2 stycken, original och 700 px breda. Originalbilderna blir ibland för tunga (tar för lång tid att ladda in) och våra miniatyrer (som är 700 px breda och inte direkt är några miniatyrer) är ofta för pixliga för att se detaljer samtidigt som de är för stora för att snabbt visas upp i ett rutnät där vi visar upp många bilder samtidigt. Vi behöver göra detta både för av prestanda och kvalitetsskäl.