340 758 läst · 5 092 svar
341k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 606 inlägg
Jag har samma problem. Inte med reklam, för det har jag inte, men med filmklipp. När man scrollar med fingret tolkar filmerna det som att man trycker på play även om det är ett långtryck för scroll och inte ett play-tryck. Har aldrig upplevt något liknande med vanliga länkar som ju också öppnas via tryck annars.Dheri skrev:Nu när jag inte skrivit på några dagar och fick en hemsk upplevelse. Annonser med ljud! Det tycker jag inte är ok alls! Ljudet startade dessutom direkt när annonsen visades och slutade inte av sig själv när jag scrollat förbi. Fick scrolla tillbaka och pausa ljudet.
Om det spelar någon roll så var reklamen för Samsung och visades/spelades upp i android-appen.
Att jag får se reklam när jag inte skrivit på ett tag är rimligt, rörliga annonser ser jag som tveksamma men ändå acceptabla trots att de är mer störande. Men annonser med ljud tycker jag passerar gränsen för vad som är ok. Jag hoppas att det är något som bara smugit sig igenom era filter som ni snarast blockerar.
Playknapparna är också mycket bredare än de ser ut, typ hela videobredden i youtubeklipp verkar det som.
Upplevde det senast i det här inlägget:
https://www.byggahus.se/forum/threa...t-de-har-funnits.423481/page-180#post-4413914
På appen i Iphone 12 mini.
Edit: När jag scrollar har jag pekfingret någon cm in från högerkanten, alltså lite närmare kanten än mitten. Ändå triggar det alltså playknappar mitt på skärmen om det slumpar sig så att man sätter ner fingret i jämnhöjd med knappen. Förstår att det kanske är Youtube som är klickgirigt, men går det att begränsa knappbredden vore det trevligt.
Redigerat:
Nu är vi illa ute! Det här är något av det värsta jag vet, när ett flöde jag vill ha, bryts av något jag inte vill ha.
Det är ungefär lika välkommet som att flödet bryts av reklam.
Jag pratar om det här förstås, senaste filmerna mitt i allt ihopa!
Hur blir jag av med dem?!
Det är ungefär lika välkommet som att flödet bryts av reklam.
Jag pratar om det här förstås, senaste filmerna mitt i allt ihopa!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur blir jag av med dem?!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 073 inlägg
Skogsägare
· 18 606 inlägg
Det har smugits in ett ”kolla”-flöde i bevakningar som kan vara från precis vilka trådar som helst. Rörliga bilder jag inte bett om på bästa exponeringsplats (i alla fall i appen). Inte förtjust.
Får väl kolla om det går att stänga av på något vis. Om inte så önskar jag en sådan möjlighet.
Edit: Var inne och tittade under preferenser, men hittade ingen möjlighet att stänga av det. Har bildvisning av i trådlistor, men det här som till och med är helt orelaterat till mina bevakningar går ännu inte att välja bort…
Edit 2: Fattade inte att jag kommenterade samma sak som ovanstående. Dags för kaffe.
Får väl kolla om det går att stänga av på något vis. Om inte så önskar jag en sådan möjlighet.
Edit: Var inne och tittade under preferenser, men hittade ingen möjlighet att stänga av det. Har bildvisning av i trådlistor, men det här som till och med är helt orelaterat till mina bevakningar går ännu inte att välja bort…
Edit 2: Fattade inte att jag kommenterade samma sak som ovanstående. Dags för kaffe.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Vi håller på och rullar ut puffar för den nya kolla-funktionen men allt är inte riktigt klart än så just nu så är det inte såsom vi har tänkt det. Vi jobbar nu med att få till så att innehållet i bevakningar kommer från ämnen som du bevakar och personer som du följer så att innehållet ska vara mer relevant. Vi kommer skjuta ner widgeten en del så att den inte syns lika högt upp. Under Senaste inläggen kommer vi förmodligen visa upp olästa filmer (och kanske även bilder). Ber om ursäkt för röran.Nötegårdsgubben skrev:Det har smugits in ett ”kolla”-flöde i bevakningar som kan vara från precis vilka trådar som helst. Rörliga bilder jag inte bett om på bästa exponeringsplats (i alla fall i appen). Inte förtjust.
För min del får ni gärna ta bort både "Kolla" och "Senaste Filmerna". Jag hoppas verkligen att ni möjliggör att man kan stänga av dessa i inställningar i appen. BH börjar mer och mer kännas som Facebook som pushar för saker som man inte har något intresse i, jag vill kunna välja vad jag får när jag använder BH appen, eller andra appar med för den delen.Per Eskilsson skrev:Vi håller på och rullar ut puffar för den nya kolla-funktionen men allt är inte riktigt klart än så just nu så är det inte såsom vi har tänkt det. Vi jobbar nu med att få till så att innehållet i bevakningar kommer från ämnen som du bevakar och personer som du följer så att innehållet ska vara mer relevant. Vi kommer skjuta ner widgeten en del så att den inte syns lika högt upp. Under Senaste inläggen kommer vi förmodligen visa upp olästa filmer (och kanske även bilder). Ber om ursäkt för röran.
Agreed!TeroM skrev:För min del får ni gärna ta bort både "Kolla" och "Senaste Filmerna". Jag hoppas verkligen att ni möjliggör att man kan stänga av dessa i inställningar i appen. BH börjar mer och mer kännas som Facebook som pushar för saker som man inte har något intresse i, jag vill kunna välja vad jag får när jag använder BH appen, eller andra appar med för den delen.
Eventuellt fel forum men:
Något jag önskar är en "läs detta mail i webbläsaren"-länk i nyhetsbrevet. Har en app som blockar trackers och därmed kan jag inte öppna länkar via mailet.
Något jag önskar är en "läs detta mail i webbläsaren"-länk i nyhetsbrevet. Har en app som blockar trackers och därmed kan jag inte öppna länkar via mailet.
Skogsägare
· 18 606 inlägg
Jag kan förstå att ni vill exponera det, men för oss som använder sajten som regelbunden förströelse är det skitirriterande när det poppar upp rörliga bilder varje gång man vill kolla igenom sitt flöde – vare sig det är en katt-gif eller något man eventuellt följer på riktigt.
Om folk inte klickar in sig på kolla-sidan kan det ju vara så enkelt som att det inte finns ett intresse.
Jag förstår att det finns många aspekter att bry sig om för er, och att de användare som genererar reklamintäkter måste angripas på ett sätt och vi content providers på ett annat, därav förslaget att få välja bort det under inställningar.
Själv håller jag mig numera främst ”below the fold” på bevaka-sidan. De tre senaste trådarna får vänta tills de trillar ner. När jag kommer upp till filmerna stänger jag ner. Tack vare att du Per lärt mig swipa vänster behöver jag inte komma till toppen och det utvalda innehållet längre.
Om folk inte klickar in sig på kolla-sidan kan det ju vara så enkelt som att det inte finns ett intresse.
Jag förstår att det finns många aspekter att bry sig om för er, och att de användare som genererar reklamintäkter måste angripas på ett sätt och vi content providers på ett annat, därav förslaget att få välja bort det under inställningar.
Själv håller jag mig numera främst ”below the fold” på bevaka-sidan. De tre senaste trådarna får vänta tills de trillar ner. När jag kommer upp till filmerna stänger jag ner. Tack vare att du Per lärt mig swipa vänster behöver jag inte komma till toppen och det utvalda innehållet längre.