Keiller Keiller skrev:
Jag tänker mest på textbotar, exempelvis Radioanstalten. Nyregistrerade medlemmar som gör ett botinlägg
Är det verkligen ett stort problem? Jag tycker jag hänger här ganska mycket men störs rätt sällan av sådana saker.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är det verkligen ett stort problem? Jag tycker jag hänger här ganska mycket men störs rätt sällan av sådana saker.
Alla känner apan..? 😉

• Haha
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej, det är inget stort problem. Bara irriterande. Särskilt när man öppnar sidan på morgonen och hittar tre, fyra trådar med exakt samma ordalydelse för tredje dagen i rad. Visst, det går att scrolla förbi men jag tycker som sagt att det är irriterande.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Den utan skuld kan ju kasta första stenen
[bild]
Ha ha ha en lättkrängt skit måste vara en hjärntvättad batteribilsmupp

MultiMan
returen returen skrev:
Ha ha ha en lättkrängt skit måste vara en hjärntvättad batteribilsmupp
Det handlar inte om graden av kränkthet utan att du själv vill att moderatorerna ska stoppa trådar som spårar ur, sedan gör du själv samma sak och berättar dessutom om det. Det kallas hyckleri.

• Gilla
  • Haha
tveksamt och 7 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
En annan feature jag funderat på är att om man kommer till en tråd från förstasidan så ska man behöva intyga på heder och samvete att man läst hela tråden innan man får posta.

Det slår aldrig fel att trådar blir helt nerlusade med förvirrade inlägg när tråden lyfts upp på förstasidan.
Det som behövs är nog att tråden är read-only för alla som inte redan gjort ett inlägg när den publiceras på förstasidan....

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det handlar inte om graden av kränkthet utan att du själv vill att moderatorerna ska stoppa trådar som spårar ur, sedan gör du själv samma sak och berättar dessutom om det. Det kallas hyckleri.
Nå det är ärlighet som det saknas mycket av här på BH, samt ett sätt att påvisa på hur trådarna blir efter det 7:e inlägget. dvs få någon att öppna ögonen och reflektera. vilket kunde i stort sätt helt förhindras med en bättre moderation.
tom autostängning av trådar efter inlägg 7 skulle fungera utan att information förlorad

MathiasS MathiasS skrev:
Det som behövs är nog att tråden är read-only för alla som inte redan gjort ett inlägg när den publiceras på förstasidan....
hur skall du kunna göra ett första inlägg om du bara har read-only behörighet?

• Haha
useless
  • Laddar…
returen returen skrev:
Man får köpa inträdesinlägg av etablerade medlemmar på den svarta marknaden.

• Haha
BirgitS
  • Laddar…
returen returen skrev:
Det ska man inte. Tråden publiceras ju inte på första sidan direkt, så är man med från början är man med.

• Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
Så som jag uppfattar @MathiasS så menar han att nya användare utan något inlägg får read-only på bara de trådar som hamnar på förstasidan, alltså att ny användare kan göra inlägg dels i egen skapad tråd men också i trådar som inte finns på förstasidan.

Demmpa Demmpa skrev:
Så som jag uppfattar @MathiasS så menar han att nya användare utan något inlägg får read-only på bara de trådar som hamnar på förstasidan, alltså att ny användare kan göra inlägg dels i egen skapad tråd men också i trådar som inte finns på förstasidan.
Nej jag menar att efter att tråden publicerats på första sidan så är det endast de som redan gjort inlägg i tråden vid den tidpunkten som får fortsätta att göra inlägg.

MathiasS MathiasS skrev:
Nej jag menar att efter att tråden publicerats på första sidan så är det endast de som redan gjort inlägg i tråden vid den tidpunkten som får fortsätta att göra inlägg.
Fast det motverkar ju hela syftet med att lägga inlägget på förstasidan - Att få fler att skriva, skapa mer trafik, göra annonsörerna nöjda och tjäna mer pengar.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fast det motverkar ju hela syftet med att lägga inlägget på förstasidan - Att få fler att skriva, skapa mer trafik, göra annonsörerna nöjda och tjäna mer pengar.
precis vad jag misstänker oxå

MathiasS MathiasS skrev:
Vissa trådar hamnar på förstasidan efter bara några inlägg (kanske 15-20), medans vissa har flera hundra inlägg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.