En "fungerande" länk består ju två delar: URL och texten som visas.

Texten som visas är inte alltid den kompletta URLen, så om man ska kopiera en länk så måste man kopiera själva URL:en. Men jag ser inte riktigt hur man kan se de två delarna i Byggahus editor... Den är lite för mycket "WYSIWYG". Jag tror att man är så illa tvungen att klicka på länken och kopiera URL:en från webbläsarens adressfält om man vill ha med bara URL:en.

(Det gick visst inte alls att skriva exemplen som jag tänkte visa, forumet gjorde om länkarna automatiskt....)

Kan tillägga att knappen för att "bryta" en länk verkar ta bort URL:en så det är bara texten som visas som blir kvar. Och den är kanske inte en komplett länk.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Finns felet kvar även efter det att du refreshat sidan? Om ja, kan du återigen ladda upp en skärmdump så att vi ser det du ser.

Vi gjorde en uppdatering igår som gör att innehållet inte blir så smalt i vissa mellanstorlekar. I princip så kommer vänsternavigeringen bara visas i bredare enheter. Jag tror vi ändrade en brytpunkt från 1280 till 1536 pixlar.
Tänker ni göra nåt åt detta? Som det är nu är det rätt irriterande.
 
@Nerre när man klickade på Fairlane’s länk så hände ingenting, det var därför som jag markerade själva texten (synliga delen av länken) å klistrade in den i webbläsaren, då kom jag till den sida som Fairlane menade.

Därefter gjorde jag mitt inlägg, klistrade in texten, som blev en länk, postade inlägget. Länken fungerade inte.
Tog då och redigerade mitt inlägg, tog bort själva länkningen men lät texten vara kvar, lade till länken via knappen, fortfarande samma kopia av texten från Fairlane’s inlägg, nu fungerade länken.

Som du själv märker så gör editorn automatiskt om en webbadress till klickbar länk, det var den automatiska delen som på något sätt ballade ur för både mig och Fairlane.
Det räcker att man skriver www.nagonting för att editorn ska göra om texten till en länk.
 
När jag skall använda "Forumsök" blir rullgardinsmenyn för "Sök i forum" alldeles för låg. Svårt att bläddra fram rätt forum.
Windows 10, Google Chrome.

Skärmdump av Forumsöksidan med sökfält, kryssrutor, och en rullgardinsmeny inställd på "Pool".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag har nu kortat ner ”Sparar” till ”|” så att det tar mindre plats
Tog ni bort det här igen? Tyckte det var bättre.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tog ni bort det här igen? Tyckte det var bättre.
Jag tror min ändring har skrivits över. Det kan bli så ibland när vår utvecklingsmiljö inte är synkad med produktionsmiljön. Jag ska försöka komma ihåg och ändra imorgon.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Tror du Per att det skulle vara möjligt att på sikt kunna få en funktion för att slippa valda trådar i senaste listan? Dvs något likt att ignorera användare (något som är mig helt främmande) fast för trådar.

Själv tittar jag i princip bara in via senaste och det vore bra att slippa all repetition som ibland tex i dessa coronatider förekommer där och få skapa sin egen "bubbla" utan störande inslag utan större värde för den normalbegåvade.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Tror du Per att det skulle vara möjligt att på sikt kunna få en funktion för att slippa valda trådar i senaste listan? Dvs något likt att ignorera användare (något som är mig helt främmande) fast för trådar.

Själv tittar jag i princip bara in via senaste och det vore bra att slippa all repetition som ibland tex i dessa coronatider förekommer där och få skapa sin egen "bubbla" utan störande inslag utan större värde för den normalbegåvade.
Ja, redan idag kan du även ignorera enskilda ämnen som du irriterar dig på. Så att de inte syns i senaste listan.

Låt säga att du irriterar dig på tråden ”Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19”, då kan du klicka på ikonen som ser ut som ett kugghjul högst upp i tråden och välja ”Ignorera ämne”.

Om du senare vill ändra dig så kan du hantera ignorerade ämnen under dina inställningar.

Idag kan man inte reagera eller ignorera direkt i listan (delvis pga platsbrist) men det kanske går att fixa i framtiden om vi tycker att det är en bra idé.
 
  • Gilla
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
L Leifur skrev:
Tänker ni göra nåt åt detta? Som det är nu är det rätt irriterande.
Vi lyckas inte reproducera felet. Vilken webbläsare använder du? Och vilken version av webbläsaren är det?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tog ni bort det här igen? Tyckte det var bättre.
Tack för feedback, Nu har vi ändrat tillbaka, eller tagit bort "Sparar-popupen" helt och hållet. Just nu sparar editorn var 5e sekund.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
K Kane skrev:
När jag skall använda "Forumsök" blir rullgardinsmenyn för "Sök i forum" alldeles för låg. Svårt att bläddra fram rätt forum.
Windows 10, Google Chrome.

[bild]
Tack för feedback, Detta är nu fixat!
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi lyckas inte reproducera felet. Vilken webbläsare använder du? Och vilken version av webbläsaren är det?
Jag har provat tre webbläsare:
  • Firefox 90.0.2
  • Vivaldi 3.7.2218.45
  • Microsoft Edge 92.0.902.78
Samma fel i samtliga.

Det har att göra med bredden. Om jag inte kör fönster maximerade, eller om jag aktiverar lodräta tabbar i Edge, så att bredden minskar lite så försvinner problemet.
 
@Leifur Vi har nu lyckats reproducera felet. Vi tror att felet dyker upp för användare som har en 1920x1080 skärm inzoomad 25%.

Kanske beror felet på ett avrundningsfel som gör att man då hamnar mitt emellan max-width 1535 och min-width 1536. Tror vi måste se över koden för att det ska funka även för dig.
 
@Leifur Vi har nu fixat problemet i vår utvecklingsmiljö. Från och med imorgon bitti så ska det funka även för dig.
 
richardtenggren
Kan man få en knapp i editorn som rensar den? Ibland råkar man klicka citera flera gånger när man stängt ner editorn för att läsa ytterligare typ :p
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.