343 308 läst · 5 119 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
En "fungerande" länk består ju två delar: URL och texten som visas.
Texten som visas är inte alltid den kompletta URLen, så om man ska kopiera en länk så måste man kopiera själva URL:en. Men jag ser inte riktigt hur man kan se de två delarna i Byggahus editor... Den är lite för mycket "WYSIWYG". Jag tror att man är så illa tvungen att klicka på länken och kopiera URL:en från webbläsarens adressfält om man vill ha med bara URL:en.
(Det gick visst inte alls att skriva exemplen som jag tänkte visa, forumet gjorde om länkarna automatiskt....)
Kan tillägga att knappen för att "bryta" en länk verkar ta bort URL:en så det är bara texten som visas som blir kvar. Och den är kanske inte en komplett länk.
Texten som visas är inte alltid den kompletta URLen, så om man ska kopiera en länk så måste man kopiera själva URL:en. Men jag ser inte riktigt hur man kan se de två delarna i Byggahus editor... Den är lite för mycket "WYSIWYG". Jag tror att man är så illa tvungen att klicka på länken och kopiera URL:en från webbläsarens adressfält om man vill ha med bara URL:en.
(Det gick visst inte alls att skriva exemplen som jag tänkte visa, forumet gjorde om länkarna automatiskt....)
Kan tillägga att knappen för att "bryta" en länk verkar ta bort URL:en så det är bara texten som visas som blir kvar. Och den är kanske inte en komplett länk.
Tänker ni göra nåt åt detta? Som det är nu är det rätt irriterande.Per Eskilsson skrev:Finns felet kvar även efter det att du refreshat sidan? Om ja, kan du återigen ladda upp en skärmdump så att vi ser det du ser.
Vi gjorde en uppdatering igår som gör att innehållet inte blir så smalt i vissa mellanstorlekar. I princip så kommer vänsternavigeringen bara visas i bredare enheter. Jag tror vi ändrade en brytpunkt från 1280 till 1536 pixlar.
@Nerre när man klickade på Fairlane’s länk så hände ingenting, det var därför som jag markerade själva texten (synliga delen av länken) å klistrade in den i webbläsaren, då kom jag till den sida som Fairlane menade.
Därefter gjorde jag mitt inlägg, klistrade in texten, som blev en länk, postade inlägget. Länken fungerade inte.
Tog då och redigerade mitt inlägg, tog bort själva länkningen men lät texten vara kvar, lade till länken via knappen, fortfarande samma kopia av texten från Fairlane’s inlägg, nu fungerade länken.
Som du själv märker så gör editorn automatiskt om en webbadress till klickbar länk, det var den automatiska delen som på något sätt ballade ur för både mig och Fairlane.
Det räcker att man skriver www.nagonting för att editorn ska göra om texten till en länk.
Därefter gjorde jag mitt inlägg, klistrade in texten, som blev en länk, postade inlägget. Länken fungerade inte.
Tog då och redigerade mitt inlägg, tog bort själva länkningen men lät texten vara kvar, lade till länken via knappen, fortfarande samma kopia av texten från Fairlane’s inlägg, nu fungerade länken.
Som du själv märker så gör editorn automatiskt om en webbadress till klickbar länk, det var den automatiska delen som på något sätt ballade ur för både mig och Fairlane.
Det räcker att man skriver www.nagonting för att editorn ska göra om texten till en länk.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 724 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Tror du Per att det skulle vara möjligt att på sikt kunna få en funktion för att slippa valda trådar i senaste listan? Dvs något likt att ignorera användare (något som är mig helt främmande) fast för trådar.
Själv tittar jag i princip bara in via senaste och det vore bra att slippa all repetition som ibland tex i dessa coronatider förekommer där och få skapa sin egen "bubbla" utan störande inslag utan större värde för den normalbegåvade.
Själv tittar jag i princip bara in via senaste och det vore bra att slippa all repetition som ibland tex i dessa coronatider förekommer där och få skapa sin egen "bubbla" utan störande inslag utan större värde för den normalbegåvade.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Ja, redan idag kan du även ignorera enskilda ämnen som du irriterar dig på. Så att de inte syns i senaste listan.GK100 skrev:Tror du Per att det skulle vara möjligt att på sikt kunna få en funktion för att slippa valda trådar i senaste listan? Dvs något likt att ignorera användare (något som är mig helt främmande) fast för trådar.
Låt säga att du irriterar dig på tråden ”Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19”, då kan du klicka på ikonen som ser ut som ett kugghjul högst upp i tråden och välja ”Ignorera ämne”.
Om du senare vill ändra dig så kan du hantera ignorerade ämnen under dina inställningar.
Idag kan man inte reagera eller ignorera direkt i listan (delvis pga platsbrist) men det kanske går att fixa i framtiden om vi tycker att det är en bra idé.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Jag har provat tre webbläsare:Per Eskilsson skrev:
- Firefox 90.0.2
- Vivaldi 3.7.2218.45
- Microsoft Edge 92.0.902.78
Det har att göra med bredden. Om jag inte kör fönster maximerade, eller om jag aktiverar lodräta tabbar i Edge, så att bredden minskar lite så försvinner problemet.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
@Leifur Vi har nu lyckats reproducera felet. Vi tror att felet dyker upp för användare som har en 1920x1080 skärm inzoomad 25%.
Kanske beror felet på ett avrundningsfel som gör att man då hamnar mitt emellan max-width 1535 och min-width 1536. Tror vi måste se över koden för att det ska funka även för dig.
Kanske beror felet på ett avrundningsfel som gör att man då hamnar mitt emellan max-width 1535 och min-width 1536. Tror vi måste se över koden för att det ska funka även för dig.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg