Med en automatisk funktion som dokumenterade rättade stavfel skulle det bli meningslöst sttvsnygga att snygga till sin text. :cool:

Edit: Det går att manuellt lägga in S respektive /S innom []
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Bra inspel!

Då är knapp kanske bättre än automatisk funktion
 
Man kan ju själv välja att skriva i en annan färg också. Jag tror man vill hålla nere antalet knappar.
 
Karlia
Jag förstår fortfarande inte. Att snygga till sin text och göra den mer lättläst är korrekt i mina ögon.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nyttan är väl högst begränsad. Skulle kunna vara något faktafel i ett annars välskrivet inlägg, men har det gått en timma är inlägget ändå låst.

Det händer väl att jag lägger till någon Edit + text ibland, men annars är det väl bättre att försöka formulera sig bra innan man postar sitt inlägg eller skriva ett inlägg till. Har man inte tid att läsa igen om eller korrekturläsa sitt inlägg kan det ligga kvar. Autospara funktionen fungerar bra nu tycker jag.
Det är ju inga stora dokument med revisionshantering vi skriver här.

Riktigt rörigt kan det bli i trådar där det redigeras efter folk postat svar. Ibland kan folk till och med radera sina inlägg och om de hunnit besvaras kan trådarna riktigt konstiga att läsa. (Kan ju vara Offtopic som blir raderat också iofs).
 
Karlia
Jag skriver oftast från mobilen. Även om jag läser igenom det skrivna innan det postas slinker förvånansvärt ofta något igenom som jag inte ser förräns efteråt. Det fungerar bra idag med redigeringstiden tycker jag som föredrar när även andra korrigerar sina slarvfel.

Det är en annan sak när innehållet ändras. Men är det ett stort problem?
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
125/150 % zoom i laptopläge på den ena? En rätt vanlig grej som ofta finns. Du hittar det under bildskärmsinställningar.
Jag *harkel* hade ovetandes kommit åt det minimala förstoringsglaset (?) och hade då zoomat från 100% till 125% vilket gjorde att layouten såg mycket konstig ut. Kan inte längre skylla på katter som kliver på tangentborden och mannen lånar sällan min laptop. Tack för hjälpen @Nötegårdsgubben och tack @Per Eskilsson för att du alltid svarar så snabbt, även om felet inte fanns annat än på min skärm.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Maria T Maria T skrev:
Jag *harkel* hade ovetandes kommit åt det minimala förstoringsglaset (?) och hade då zoomat från 100% till 125% vilket gjorde att layouten såg mycket konstig ut. Kan inte längre skylla på katter som kliver på tangentborden och mannen lånar sällan min laptop. Tack för hjälpen @Nötegårdsgubben och tack @Per Eskilsson för att du alltid svarar så snabbt, även om felet inte fanns annat än på min skärm.
Ctrl+scroll kan också vara boven, eller ctrl++
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
engs
useless useless skrev:
För tionde gången:
Det är Google som styr över den reklamen, inte byggahus.se. Innehållet i reklamen är olika för olika personer och baseras på bl a den egna sök-, surf- och köphistoriken.
Det verkar som man också får reklam baserat på vad andra i hushållet söker efter.

Mest tydliga exemplet är när jag googlade mycket på gasolgrillar i våras, sökte på omdömen, priser etc. Då fick frugan upp en massa reklam för grillar. Tror det var på facebook tom som jag inte ens använder. Mer logiskt om det vore googlebaserad reklam men även facebook verkar ha sina klåfingrar ute bland de som inte ens använder produkten.

Har nämnt hon får upp verktygsreklam ibland mm...

Jag får ibland upp mer eller mindre "tant-reklam". Alltså inte reklam för tanter utan sånt som jag antar 40+ kvinnor brukar få reklam för.

Lovar att frugan aldrig sökt efter "grill-info" i sitt liv och jag inte efter vad nu "tant-reklamen" var på, inte lagt precis vad det var på minne.

Ska nog börja surfa i inkognito när man ska leta presenter i fortsättningen för att det inte ska avslöjas vad det blir genom reklamen...
 
engs engs skrev:
Det verkar som man också får reklam baserat på vad andra i hushållet söker efter.

Mest tydliga exemplet är när jag googlade mycket på gasolgrillar i våras, sökte på omdömen, priser etc. Då fick frugan upp en massa reklam för grillar. Tror det var på facebook tom som jag inte ens använder. Mer logiskt om det vore googlebaserad reklam men även facebook verkar ha sina klåfingrar ute bland de som inte ens använder produkten.

Har nämnt hon får upp verktygsreklam ibland mm...

Jag får ibland upp mer eller mindre "tant-reklam". Alltså inte reklam för tanter utan sånt som jag antar 40+ kvinnor brukar få reklam för.

Lovar att frugan aldrig sökt efter "grill-info" i sitt liv och jag inte efter vad nu "tant-reklamen" var på, inte lagt precis vad det var på minne.

Ska nog börja surfa i inkognito när man ska leta presenter i fortsättningen för att det inte ska avslöjas vad det blir genom reklamen...
Annonsalgoritmerna kopplar ihop nära och kära och även bekanta.

Använd DuckDuckGo när du surfar, den stoppar trackers.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Oj, så ska det ej se ut. Förblir det så även när du klickar på en länk på sidan?
Kan du kolla vad du har för viewport genom att klocka på denna länk [länk]
Ock nu har ni fått tillbaka exakt samma fel. Sidan ser precis likadan ut nu igen.
 
L Leifur skrev:
Ock nu har ni fått tillbaka exakt samma fel. Sidan ser precis likadan ut nu igen.
Finns felet kvar även efter det att du refreshat sidan? Om ja, kan du återigen ladda upp en skärmdump så att vi ser det du ser.

Vi gjorde en uppdatering igår som gör att innehållet inte blir så smalt i vissa mellanstorlekar. I princip så kommer vänsternavigeringen bara visas i bredare enheter. Jag tror vi ändrade en brytpunkt från 1280 till 1536 pixlar.
 
Redigerat:
@breakman @Solvskaftet @kashieda (Android) och till viss del även @Demmpa (iOS).

Vi gjorde en ny app uppdatering igår som vi tror ska fixa felet med dubbla notiser (åtminstone i android). Kan ni uppdatera till senaste och kolla om ni det verkar funka?
 
För min del så har dubbelnotifieringen varit väldigt sporadisk, tror inte att jag har fått någon sedan de två jag lade upp bilder på.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@breakman @Solvskaftet @kashieda (Android) och till viss del även @Demmpa (iOS).

Vi gjorde en ny app uppdatering igår som vi tror ska fixa felet med dubbla notiser (åtminstone i android). Kan ni uppdatera till senaste och kolla om ni det verkar funka?
Hittar ngen uppdatering av appen, senaste i Play Store är sedan 2/7. Har inte heller upplevt dubbel-notis sedan jag skrev om det sist. Blir inte citerad så ofta när jag har appen igång i förgrunden (om jag mins rätt ang varför det hände).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.