343 379 läst · 5 119 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Samma här som @breakman hittar bara 3.6.1 som släpptes 2/7 som är den installerade versionen.Per Eskilsson skrev:
Ser ut precis som förra gången. Känns inte som att er sida/kod är speciellt robust.Per Eskilsson skrev:Finns felet kvar även efter det att du refreshat sidan? Om ja, kan du återigen ladda upp en skärmdump så att vi ser det du ser.
Vi gjorde en uppdatering igår som gör att innehållet inte blir så smalt i vissa mellanstorlekar. I princip så kommer vänsternavigeringen bara visas i bredare enheter. Jag tror vi ändrade en brytpunkt från 1280 till 1536 pixlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det här har jag tänkt skriva om i flera månader, men tydligen har det inte varit så viktigt, inte högt på prio-listan åtminstone.Per Eskilsson skrev:
Den där lilla texten som berättar att det sparas är ju egentligen bra, men placeringen stör jag mig rätt ofta på.
När jag håller på och skriver i slutet av en rad så kommer plötsligt informationen om autospar och lägger sig över där jag håller på och skriver.
Och då tappar jag koncentrationen så mycket att jag helt glömmer bort vad jag tänkte skriva, och måste radera allt jag skrivit och börja om. Och då blir det ofta lite sämre än förra gången.
Och händer det några ggr i rad så blir mitt inlägg till sist riktigt uruselt, knappt läsligt, saknar helt poäng och bäring till det som avhandlas och så tappar jag det där "bästa svar" som jag egentligen förtjänar.
Så något måste göras, ty vet ni hur många "bästa svar" jag egentligen skulle haft, ...jag är inte alls så urusel som det verkar.
Nåja skämt åsido... Att den texten kommer och lägger sig över där jag skriver är faktiskt lite irriterande, men ingen stor grej heller. Men har ni tid över och tråkigt en dag så kanske ni kan se om det går att kläcka någon bra idé.
Det är inte heller lättlöst, var man än sätter texten så blir det ju alltid i vägen någon gång. Jadå, jag har funderat på detta. Det var kanske därför det tog flera månader innan jag skrev detta ...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 546 inlägg
Kan vi inte få tillbaka knappen för att spara inlägget, och/eller spara när man navigerar bort från textrutan! När inte texten stör så sitter man o väntar på att sk*ttexten ska dyka upp så att det är fritt fram att byta sida eller nåt.
Vet inte om funktionen ens finns att tillgå..
..men..
Ibland kan jag tycka att en tråd automatiskt skulle kunna stänga om trådskaparen lämnar forumet (som medlem). Ibland känns det som om en del trådar tappar fokuset (kommer från frågan) och även om TS lämnat forumet fortsätter folk svara just TS och ibland även frågar saker.
Man kan ju trots allt fortfarande läsa de svar som är och har man egna frågor.. ja då kan man skapa ett eget inlägg och fråga?
Bara funderar lite
..men..
Ibland kan jag tycka att en tråd automatiskt skulle kunna stänga om trådskaparen lämnar forumet (som medlem). Ibland känns det som om en del trådar tappar fokuset (kommer från frågan) och även om TS lämnat forumet fortsätter folk svara just TS och ibland även frågar saker.
Man kan ju trots allt fortfarande läsa de svar som är och har man egna frågor.. ja då kan man skapa ett eget inlägg och fråga?
Bara funderar lite
Texten sparas automatiskt när man lämnar svarsrutan med krysset uppe till höger (både i appen och i webbläsaren i telefonen), kryssar man bort tråden så är det det som senast autosparades som finns kvar.Bo.Siltberg skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 546 inlägg
Jag minns att detta varit på tal tidigare och att jag provade detta och kunde konstatera att det (då) inte fungerade (på desktop). Skulle det vara sant behöver ingenting automatsparas.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Vi har tänkt på detta och försökt flytta placeringen av ”Sparar” från nedre högra hörnet (där den ofta ligger ivägen) men utan att lyckas.Mikael_L skrev:Det här har jag tänkt skriva om i flera månader, men tydligen har det inte varit så viktigt, inte högt på prio-listan åtminstone.
Den där lilla texten som berättar att det sparas är ju egentligen bra, men placeringen stör jag mig rätt ofta på.
När jag håller på och skriver i slutet av en rad så kommer plötsligt informationen om autospar och lägger sig över där jag håller på och skriver.
Och då tappar jag koncentrationen så mycket att jag helt glömmer bort vad jag tänkte skriva, och måste radera allt jag skrivit och börja om. Och då blir det ofta lite sämre än förra gången.
Och händer det några ggr i rad så blir mitt inlägg till sist riktigt uruselt, knappt läsligt, saknar helt poäng och bäring till det som avhandlas och så tappar jag det där "bästa svar" som jag egentligen förtjänar.
Så något måste göras, ty vet ni hur många "bästa svar" jag egentligen skulle haft, ...jag är inte alls så urusel som det verkar.
Nåja skämt åsido... Att den texten kommer och lägger sig över där jag skriver är faktiskt lite irriterande, men ingen stor grej heller. Men har ni tid över och tråkigt en dag så kanske ni kan se om det går att kläcka någon bra idé.
Det är inte heller lättlöst, var man än sätter texten så blir det ju alltid i vägen någon gång. Jadå, jag har funderat på detta. Det var kanske därför det tog flera månader innan jag skrev detta ...
Vi planerar att byta ut vår editor till en modernare som bland annat har stöd för standardemojis i mobilernas tangentbord, som funkar bättre i mobilernas webbläsare, där det är enklare att infoga bilder och som har stöd för förhandsgranskning, men för att göra det måste vi göra en hel del andra uppdateringar samtidigt.
Jag hoppas och tror att vi kommer att göra denna uppdatering inom de närmsta månaderna eftersom det är prioriterat även av andra skäl.
Jag har nu kortat ner ”Sparar” till ”|” så att det tar mindre plats och ökat tiden mellan auomatiska sparningarna från 10 till 30 sekunder så att detta inte ska störa lika mycket och lika ofta.
Inom kort tid (kanske redan nästa vecka) kommer vi att lägga till ”Spara utkast” och ”Radera utkast” tillsammans med några andra efterfrågade funktioner under en ”…”-knapp som en interimlösning.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 546 inlägg
Betyder det att det inte finns någon funktion idag för att manuellt spara texten.Per Eskilsson skrev:
Jag kan återigen konstatera att ett klick på krysset inte fungerar om man därefter t.ex lämnar tråden.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Inte idag, men om en vecka när vi hunnit lägga till ”Spara utkast”.Bo.Siltberg skrev:
Krysset sparar utkastet så länge man är kvar på samma sida, och ibland lite längre.Bo.Siltberg skrev:
Men om man lämnar tråden eller klickar på Tidigare inlägg längre upp i samma tråd och sedan kommer tillbaka så upplever jag också det du säger, att den tappar det senast skrivna. Vet ej hur enkelt detta är att fixa.
Märkte precis i tråden ”Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?” att länkar ibland inte fungerar direkt när man klistrar in dom utan man måste markera hela länken och ta bort länkningen och lägga till länkningen igen.
se min post:
https://www.byggahus.se/forum/threa...t-er-mot-covid-19.425257/page-99#post-4356261
det gäller alltså följande länk:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...rna-mot-covid-19/lakemedelsverket-informerar/
Edit: nu fungerade länkningen direkt av någon anledning.
se min post:
https://www.byggahus.se/forum/threa...t-er-mot-covid-19.425257/page-99#post-4356261
https://www.folkhalsomyndigheten.se...rna-mot-covid-19/lakemedelsverket-informerar/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 124 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 124 inlägg
Fairlane redigerade inlägget för att få länken korrekt, se #1484Demmpa skrev:Märkte precis i tråden ”Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?” att länkar ibland inte fungerar direkt när man klistrar in dom utan man måste markera hela länken och ta bort länkningen och lägga till länkningen igen.
se min post:
[länk]
[länk]
Jag vet att han redigerade länken, det gjorde han efter min första editering, medans jag gjorde min andra editering.
När jag skrev mitt inlägg så tog jag och markerade hela Fairlane’s ”länk” (själva texten) och kopierade själva texten (inte länken) och klistrade in texten som automatiskt blev en länk (som av någon anledning inte fungerade för mig heller).
När jag märkte att länken inte fungerade så redigerade jag mitt inlägg, jag markerade hela den länkande texten och deaktiverade länkningen, tog direkt och klickade på länkknappen och klistrade in länken (fortfarande samma kopia från Fairlane’s inlägg), sparade redigeringen.
Nu fungerade länkningen, samtidigt så kortades den synliga länktexten ner på mitten och ersattes av tre punkter (…), innan redigeringen så syntes hela länktexten ”https:// www. folk halso myndigheten.se/ smittskydd-beredskap/ utbrott/aktuella-utbrott/ covid-19/vaccination-mot-covid-19/ om-vaccinerna-mot-covid-19/ lakemedelsverket-informerar/”(ej länk) jämfört med ”https:// www. folk halso myndigheten.se…rna-mot-covid-19/ lakemedelsverket- informerar/”(ej länk).
Gjorde nu andra editeringen, samtidigt gjorde Fairlane sin editering.
Edit: blir nu länkar fastän jag inte vill det.
Är tvungen att lägga in mellanslag för att det inte ska bli länkar och det inte ska kortas ned.
När jag skrev mitt inlägg så tog jag och markerade hela Fairlane’s ”länk” (själva texten) och kopierade själva texten (inte länken) och klistrade in texten som automatiskt blev en länk (som av någon anledning inte fungerade för mig heller).
När jag märkte att länken inte fungerade så redigerade jag mitt inlägg, jag markerade hela den länkande texten och deaktiverade länkningen, tog direkt och klickade på länkknappen och klistrade in länken (fortfarande samma kopia från Fairlane’s inlägg), sparade redigeringen.
Nu fungerade länkningen, samtidigt så kortades den synliga länktexten ner på mitten och ersattes av tre punkter (…), innan redigeringen så syntes hela länktexten ”https:// www. folk halso myndigheten.se/ smittskydd-beredskap/ utbrott/aktuella-utbrott/ covid-19/vaccination-mot-covid-19/ om-vaccinerna-mot-covid-19/ lakemedelsverket-informerar/”(ej länk) jämfört med ”https:// www. folk halso myndigheten.se…rna-mot-covid-19/ lakemedelsverket- informerar/”(ej länk).
Gjorde nu andra editeringen, samtidigt gjorde Fairlane sin editering.
Edit: blir nu länkar fastän jag inte vill det.
Är tvungen att lägga in mellanslag för att det inte ska bli länkar och det inte ska kortas ned.
Redigerat: