Skulle väl också kunna lösas så att original inlägget kan visas, typ spoiler knappen.
Facebook har ju sin visa redigeringshistorik.

Radera tror jag inte riktigt på
 
Vad som vore väldigt bra är om trådstarten kunde redigeras och fyllas på med mer information/lösning eftersom.
Så brukar göras på en del andra forum, men osäkert av vem, användare eller moderator.

Om trådstarten fylldes på allt eftersom skulle sannolikt många svar behöva upprepas också, precis som att rubriken kan justeras när en tråd/fråga markeras som löst.
 
B
useless useless skrev:
En del andra forum har en funktion där trådskaparen kan markera en fråga som löst. Då ändras rubriken, vilket iallafall borde stoppa en del sena postare.
Vi har ju "bästa svar" här och det var väl diskussioner för ett tag sedan om det skulle byta namn till lösning iom att TS kunde markera ett eget inlägg som bästa svar.
 
tycker att redigera helt inom en timme, och sen bara göra tillägg efter det hade varit en toppen kompromiss!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Kan man ge sig själv ”bästa svaret” i sin egen tråd? :oops:
.. isf .. varför? (Lite knasigt)

Egoboost?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Man kan ju själv hitta/”komma på”/”prova sig fram till” bästa lösningen på problemet.
Ja, det finns ett antal sådana trådar, är det då inte lämpligt att ens egna svar i så fall blir ”bästa svaret”?
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Man kan ju själv hitta/”komma på”/”prova sig fram till” bästa lösningen på problemet.
Ja, det finns ett antal sådana trådar, är det då inte lämpligt att ens egna svar i så fall blir ”bästa svaret”?
Nä hehe.. (det är bara min åsikt, förstår att andra kan tycka annorlunda :))

För vitsen med ett forum är väl att man ber andra om hjälp/tips/inspiration.. och då ska väl deras svar premieras?

Det finns ju redan tillräckligt många användare som alltid tycker deras egna svar är bäst (sorry om nån tog åt sig, det var bara ett konstaterande.. jag gillar er ändå).

Det är ju som att ge sig själv guldmedaljen i en tävling man kom sist in i mål på.. bara för man själv tyckte man var bäst!

Man kan alltid hitta på bra lösningar själv.. och berätta om dem (hur man gjort och tänkt).. men då ska ju någon annan bedöma ”instruktionerna”.. :thinking: för då blir ju poängen att andra ska kunna lära/förstå det du berättar om.. och kunna göra det lika bra som du själv gjort (y)

(och lyckas man bra… då får man ge TS en guldstjärna) :)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Med tanke på att vissa får lysande guldstjärnor vid sina namn.. för att de har gett sig själv bästa svaret i sina egna trådar (där de kan/får bestämma själva) - är oförtjänt.. jag vet många andra härinne som förtjänar guldstjärnorna mer (som gett bättre svar i alla möjliga trådar).

Känner för att ge mig själv bästa svaret i alla mina startade trådar.. bara för att!

Ett par hundra stjärnor skulle lysa upp min tillvaro här på forumet (då jag är så anonym, fåordig o försynt av mig ;))
 
Nejdå.. ni behöver inte oroa er .. :cool: jag är ju emot guldstjärnorna redan från början.. så jag kommer såklart inte göra det! (Men ni förstod iaf vad jag menade).

Jag vägrar ju ge ut bästa svaret i nån tråd ..punkt.. då jag tycker att alla som tar sig tid att läsa mina trådar.. skriver ett svar och engagerar sig .. är lika mycket värda .. så jag tycker att jag förolämpar alla andra som svarat i min tråd.. om jag väljer ett bästa svar!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Karlia
Jag har inte ens noterat guldstjärnor vid namnet.. Är det pga bästa svar alltså?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Jag har inte ens noterat guldstjärnor vid namnet.. Är det pga bästa svar alltså?
Japp, men du får inte 300 lysande stjärnor under namnet även om du har 300 bästa svar.. det kommer nån stjärna stegvis när du fått x många bra svar :).. i profilen kan man se hur många ”bästa svar” någon har.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Med tanke på att vissa får lysande guldstjärnor vid sina namn.. för att de har gett sig själv bästa svaret i sina egna trådar (där de kan/får bestämma själva) - är oförtjänt.
Jag har precis gått igenom plats 11-20 av ”bästa svar”, inget av de fem senaste inläggen som har markerats som ”bäst svar” hos varje person har varit det egna inlägget.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Jag har precis gått igenom plats 11-20 av ”bästa svar”, inget av de fem senaste inläggen som har markerats som ”bäst svar” hos varje person har varit det egna inlägget.
Cool, finns det en sån lista? :)

Har ingen aning om hur ofta det delas ut bästa svar.. ser ju bara när det händer i trådar jag bevakar.
 
Karlia
Snigla Snigla skrev:
Japp, men du får inte 300 lysande stjärnor under namnet även om du har 300 bästa svar.. det kommer nån stjärna stegvis när du fått x många bra svar :).. i profilen kan man se hur många ”bästa svar” någon har.
Som ny kanske det kan vara bra att se vilka som kommer med bra svar, fast om någon är bra på el behöver den ju inte vara bra på målning etc.

När man varit här ett tag så vet man vilka som brukar ge bra svar, då spelar stjärnorna inte så stor roll. Vare sig någon annan gett stjärnorna eller de har givit sig själva.
 
Karlia
Snigla Snigla skrev:
Cool, finns det en sån lista? :)

Har ingen aning om hur ofta det delas ut bästa svar.. ser ju bara när det händer i trådar jag bevakar.
Går du in på "medlemmar" syns det upptäckte jag nu :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.