richardtenggren
En grej som stör mig, är de som korspostar sina projekttrådar i de ”allmänna” trådarna, kanske kunde man göra en regel som bara tillåter en kortare blänkare till sin projekttråd istället för flera identiska inlägg över forumet.

Samtidigt förstår jag att ni uppskattar inlägg, men det är lite drygt att se samma inlägg flera gånger :p
 
  • Gilla
TeroM och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
En grej som stör mig, är de som korspostar sina projekttrådar i de ”allmänna” trådarna, kanske kunde man göra en regel som bara tillåter en kortare blänkare till sin projekttråd istället för flera identiska inlägg över forumet.

Samtidigt förstår jag att ni uppskattar inlägg, men det är lite drygt att se samma inlägg flera gånger :p
Håller helt med. Det räcker med att ”redovisa sina framsteg” i en tråd. Tror inte att det behövs någon blänkare heller.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
@MultiMan @Alfredo @Nerre Någon som känner till om Gmail och Protonmail har gjort några ändringar nyligen som gör att mailen oftare hamnar i skräpposten?

Eller är det så att mailen oftare hamnar i Gmails föreslagna "Kampanjer", något jag själv inte använder?

Jag har personligen upplevt att Google sedan typ 2 veckor tillbaka visar upp en gul varning "där nere" (irriterande enligt mig) nära formuläret på i princip alla externa mail.
 
Ser att man har gjort om appen nu. Saknar knappen där man kommer till de ämnen man deltagit i, är i princip den sidan jag amvänder mig av hela tiden så det blir drygt att behöva gå in i menyn hela tiden.
Annars får jag tacka för ett välskött forum och en annars bra app.
 
Vilken app använder du då? Den finns på iOS iaf.
Skärmdump från en diskussionstråd i ett forum med markerad meny för att visa att appen finns på iOS.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Kör android.
Skärmbild av diskussionstråd på ett forum med en fråga om vilken app som används, visar Android-gränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Karlia
Finns även på android

Skärmdump av diskussionsforum med användargränssnitt för mobilapp inklusive knappar och navigationsfält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Karlia
Bevakningar är i princip samma, fungerar det att kolla där?
 
Då måste man ju aktivt välja att bevaka alla ämnen.
 
Charmigast vore ju om användaren själv kan välja vilka snabbgenvägar som ska ligga där i nederkant.
 
Jag uppskattar ändringen väldigt mycket. För mig blir det mycket mer användarvänligt, men då använder jag notiser och bevakningar väldigt mycket och deltagit nästan aldrig.
Alla trådar jag skriver i blir automatiskt bevakade, är inte det en standardinställning? Nu är jag visserligen inne och läser dagligen, så listan med olästa bevakningar hinner inte bli så lång för mig, skulle jag vara inne mer sällan så de trådar jag är/varit aktiv i riskerar att försvinna i mängden av olästa bevakningar skulle deltagit bli relevant.
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Ser att man har gjort om appen nu. Saknar knappen där man kommer till de ämnen man deltagit i, är i princip den sidan jag amvänder mig av hela tiden så det blir drygt att behöva gå in i menyn hela tiden.
Annars får jag tacka för ett välskött forum och en annars bra app.
Vi har uppdaterat apparna. Notiser har flyttat ner och ersatt Deltagit. Vi ha också gjort så att man enkelt kan förhandsgranska länkar, ladda ner ner bilder samt öppna upp länkar i webbläsaren. Allt detta har varit önskemål från olika användare.
Hennke85 Hennke85 skrev:
Då måste man ju aktivt välja att bevaka alla ämnen.
Nej, inte om du bokar i ”bevaka automatiskt” högst upp under Notisinställningar.
tveksamt tveksamt skrev:
Charmigast vore ju om användaren själv kan välja vilka snabbgenvägar som ska ligga där i nederkant.
Detta finns med på önskelistan men har än så länge inte prioriterats.
Dheri Dheri skrev:
Jag uppskattar ändringen väldigt mycket. För mig blir det mycket mer användarvänligt, men då använder jag notiser och bevakningar väldigt mycket och deltagit nästan aldrig.
Alla trådar jag skriver i blir automatiskt bevakade, är inte det en standardinställning? Nu är jag visserligen inne och läser dagligen, så listan med olästa bevakningar hinner inte bli så lång för mig, skulle jag vara inne mer sällan så de trådar jag är/varit aktiv i riskerar att försvinna i mängden av olästa bevakningar skulle deltagit bli relevant.
Att bevaka ämnen man svarar i är standard, problemet är att @Hennke85 bockat ur det vid något tillfälle.

Så här ser det ut i min iPad:

Skärmdump av notisinställningsmenyn i en app med markerade alternativ och kommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inser nu att min app inte uppdaterat sig, därför ser min ut som skärmdumpen ovan.
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har uppdaterat apparna. Notiser har flyttat ner och ersatt Deltagit.
Vad är tanken bakom detta? Nu har man alltså notiser både uppe (vid profilbilden) och nere (vid symbolen), är det inte bättre att ha kvar Deltagit där nere då?
 
Det var ett tag sedan sist som vi uppdaterade appen.
Nyheter i denna uppdatering är:

- Buggfixar
- Prestandaförbättringar
- Bättre anpassad för iPads
- Snabbare
- Enklare att ladda ner bilder
- Lättåtkomligare notiser
- Smidig röstsökning
- Förbättrade delningsmöjligheter
- Förhandsgranskning av länkar
- Bättre hantering av externa länkar
- Möjligt att swipa ner externa sidor
- Möjligt att öppna länkar i webbläsaren
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vad är tanken bakom detta? Nu har man alltså notiser både uppe (vid profilbilden) och nere (vid symbolen), är det inte bättre att ha kvar Deltagit där nere då?
Nej, den röda siffran där uppe illustrerar bara att jag har 2 olästa PM. Det var inte meningen att det skulle komma med på min skärmdump.

Tanken bakom utflikningen av sökfunktionen är att eftersom det är den allra vanligaste funktionen så har den flikats ut på surfplattor där det finns plats.
Vi har också fixat så att man kan testa söka med rösten genom att klicka på den lilla mikrofonen.

Notiser är den näst mest använda funktionen, den har på begäran av användare flyttats ner så att den är lättare att klicka på.
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.