E El-Löken66 skrev:
@Per EskilssonAnonyma betalningar.
Förstår inte riktigt. Menar du betalning för premium? Det går ju redan idag att swisha in pengar en gång om året. Hm.. men då måste man ange namn och mobilnummer. Jag tror man kan ange någon annat namn och mobilnummer vid själva swishandet. Eller menar du att borde kunna betala med krypto, kontanter eller något annat sätt?

Angående mutning så kan du ju ignorera en användare som du stör dig på. Eller menar du något annat, att du vill kunna inaktivera ditt eget konto en viss tid?

Jag tror @El-Löken66 vill kunna betala mutor till forummedlemmar anonymt.

E
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Förstår inte riktigt. Menar du betalning för premium? Det går ju redan idag att swisha in pengar en gång om året. Hm.. men då måste man ange namn och mobilnummer. Jag tror man kan ange någon annat namn och mobilnummer vid själva swishandet. Eller menar du att borde kunna betala med krypto, kontanter eller något annat sätt?

Angående mutning så kan du ju ignorera en användare som du stör dig på. Eller menar du något annat, att du vill kunna ignorera dem en viss tid?
Premium sen går det väl att handla kläder och verktyg.

Möjligt det går att ha ett anonymt swishkonto, får kolla med banken.

Vet inte vad det finns för andra tjänster, PalPay kanske?

Tänker att det vore bra om det gick att ställa in mjutning en period, exempelvis 3 månader. Då går det att läsa men inte skriva, ibland känner jag mig lite som Don Quijote här, då vore det skönt med en liten paus.

Det krävs ju inloggning för bildernas skull.

Om du förstår hur jag menar?

E El-Löken66 skrev:
Premium sen går det väl att handla kläder och verktyg.

Möjligt det går att ha ett anonymt swishkonto, får kolla med banken.

Vet inte vad det finns för andra tjänster, PalPay kanske?

Tänker att det vore bra om det gick att ställa in mjutning en period, exempelvis 3 månader. Då går det att läsa men inte skriva, ibland känner jag mig lite som Don Quijote här, då vore det skönt med en liten paus.

Det krävs ju inloggning för bildernas skull.

Om du förstår hur jag menar?
Om du köper något i shoppen så måste vi veta vart produkterna ska skickas och då är namn och adress bra att ha.

Men vi stalkar ingen, och inte heller kollar vi om Börje Knutsson i Arvika (bara ett exempel) som köpt en Listgigg är medlem eller vad han har för användarnamn (även om vi kanske kan).

Om du vill kan du ändra dina bevakningsinställningar så att du varken får mail eller notiser när någon annan svarar i trådarna du bevakar, det kanske skulle vara lugnare för dig?

På den här sidan hanterar du dina bevakningar
https://www.byggahus.se/forum/watched/threads/all?edit=1

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Ska funktionen vara att kunna muta sig själv utan att kunna avmuta igen förr än tiden har gått? Ungefär som spelsiternas pausfunktion?

Är det inte oerhört mycket mindre jobb att öva på självbehärskning än att programmera en ny funktion? :thinking:

• Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Jag som hoppades att det önskades en funktion för att kunna betala för att tysta någon för alla, och funderade både på vem man vill bli av med och vad man själv skulle kosta att få tyst på. ;)

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Det har testats lite med notisen om att man markerat en avdelning som läst, det var ljusgrå bakgrund ett tag och den var mer behaglig än den gröna färgen som är nu.

Jag fick just en blaffa "Annonsblockerare, se hit...".

I appen...

• Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Det har testats lite med notisen om att man markerat en avdelning som läst, det var ljusgrå bakgrund ett tag och den var mer behaglig än den gröna färgen som är nu.
Nuvarande gröna är bättre än den tidigare, men grå var ännu bättre.

MultiMan
Blå länktexten fungerar inte att klicka på i senaste mailet. Använder Protonmail. Endast bilderna är klickbara, men alla nyheter hade ju inte bilder.

Jag önskar ett nytt alternativ för bevaka/notis för forumtrådar

skicka notis när TS skriver nytt inlägg

• Gilla
Modig
  • Laddar…
Gårdagens "veckomail" (eller nog oftare) från Byggahus ansåg Google/Gmail för första gången (tror jag) lämpligt för skräpposten. Det "renderades" heller inte på normalt sätt av Gmail. Något skumt med utskicket eller något skumt med Gmail, ingen aning. Renderingsproblemen kanske har med att det ursprungligen taggades som skräppost. Eller så har något gått snett med själva "kompositionen" av mailet.

Skärmdump av ett e-postmeddelande med trasig bildvisning och texten "Familjen Karlborg: Vid tredje husbygget går funktion före form".

@Per Eskilsson kanske vet?

Jag gissar att för skräppost så hämtar inte Gmail inbäddade bilder etc.

N Nerre skrev:
Jag gissar att för skräppost så hämtar inte Gmail inbäddade bilder etc.
Nej, men detta var efter jag "talat om" för Gmail att det inte var skräppost och mailet därför flyttats till inkorgen. Men det är möjligt att "försiktigheten" ändå kvarstår.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.