hsd
När det går fel så kan notisen vara nytt svar i humorhörnan men kommer till elbilstråden, brukar ta en stund innan jag förstår :thinking:

Menar du push-notisen i appen eller notisen i Notiser?

hsd
Notisen som dyker upp i telefoner utan att appen är igång

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Känns som en dålig ide att visa procenten på hur alla har gissat i quizen direkt efter man har klickat i ett svar, förstör spänningen och tillför ingenting. Tycker det var bättre att man ser rätt svar och fördelningen efteråt. Nu gissade jag fel på dem 2 första, kändes onödigt att ens försöka på dem 8 sista :sweat:

Jag tycker tvärt om, jag gillar den direkta responsen. Men det är en bra poäng att man kan tappa sugen. Kanske går att se hur många färre som slutför ett påbörjat test med inledande dåliga svar eller bara se hur mycket färre lågpoängare det är nu jämfört med förr.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Direktåterkoppling är nyttigt för lärande!

Sedan kanske inte quizen behöver tas på superallvar..

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Känns som en dålig ide att visa procenten på hur alla har gissat i quizen direkt efter man har klickat i ett svar, förstör spänningen och tillför ingenting. Tycker det var bättre att man ser rätt svar och fördelningen efteråt. Nu gissade jag fel på dem 2 första, kändes onödigt att ens försöka på dem 8 sista :sweat:
Det var precis min tanke när jag såg den nya versionen av quizet, att det inte blev lika spännande. Jag gillar känslan när man svarar på sista frågan och ska få se resultatet. Men som Karlia påpekar är det nyttigt för lärandet, så även om jag saknar det gamla upplägget utifrån spänningen föredrar jag nog det nya ändå utifrån att jag har större möjlighet att lära mig nya saker.
Karlia Karlia skrev:
Direktåterkoppling är nyttigt för lärande!

Sedan kanske inte quizen behöver tas på superallvar..

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
För att ytterligare bättra på möjligheterna till lärande från quizen vore det toppen om man dessutom kunde få lite bakgrund om det rätta svaret.
”Tidigare placerades kök i XX ände av huset för att…”

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Det var precis min tanke när jag såg den nya versionen av quizet, att det inte blev lika spännande. Jag gillar känslan när man svarar på sista frågan och ska få se resultatet. Men som Karlia påpekar är det nyttigt för lärandet, så även om jag saknar det gamla upplägget utifrån spänningen föredrar jag nog det nya ändå utifrån att jag har större möjlighet att lära mig nya saker.
I specen från början hade jag med ”gör det möjligt att i början eller i inställningar välja om man vill se hur andra svarat eller ej” men sedan bedömde jag att det var onödigt krångligt och därför strök jag det önskemålet. Vi får se hur det känns lite längre fram.

Jag skulle personligen vilja kunna se vilka quiz jag gjort historiskt och vad jag fått för resultat på dem och hur jag ligger till i förhållande till andra. Men det var bara något jag kom på nu.:beer:

• Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Notisen som dyker upp i telefoner utan att appen är igång
Vi får kolla på det.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag skulle personligen vilja kunna se vilka quiz jag gjort historiskt och vad jag fått för resultat på dem och hur jag ligger till i förhållande till andra. Men det var bara något jag kom på nu.:beer:
Det var en bra idé, bara att börja skapa ;)

Jag noterade av en händelse att jag bevakar den här tråden Vem ska stå för kalaset?. Detta eftersom jag skrivit en kommentar. I vanliga trådar kan man ju välja att inte längre bevaka en tråd, är det inte möjligt i den här delen av forumet?

Karlia
Eller tryck här Skärmdump från mobil visar användargränssnittet för ett forum med knappen "Bevakar" framhävd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sorry, såg först inte att det gällde en kommentar i fråga experten-funktionen.

Klicka på Bevakningar > Hantera > Bevakar (eller byt till tyst notifiering) och Sluta bevaka.

• Skärmbild som visar en diskussionsforumssida med öppen flik 'Bevakningar' och en markerad 'Hantera'-knapp.
    Skapa konto
  • Skärmbild av en forumtråd om bevakningar med markerad Bevakar-knapp.
    Skapa konto
  • Skärmbild av forumtråd med pop-up för att välja 'Sluta bevaka' ämnet.
    Skapa konto
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Eller tryck här[bild]
Den knappen finns inte.
Det är inte en av de vanliga forumtrådarna.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.