346 768 läst · 5 149 svar
347k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Menar du push-notisen i appen eller notisen i Notiser?
Känns som en dålig ide att visa procenten på hur alla har gissat i quizen direkt efter man har klickat i ett svar, förstör spänningen och tillför ingenting. Tycker det var bättre att man ser rätt svar och fördelningen efteråt. Nu gissade jag fel på dem 2 första, kändes onödigt att ens försöka på dem 8 sista
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 989 inlägg
Jag tycker tvärt om, jag gillar den direkta responsen. Men det är en bra poäng att man kan tappa sugen. Kanske går att se hur många färre som slutför ett påbörjat test med inledande dåliga svar eller bara se hur mycket färre lågpoängare det är nu jämfört med förr.
Det var precis min tanke när jag såg den nya versionen av quizet, att det inte blev lika spännande. Jag gillar känslan när man svarar på sista frågan och ska få se resultatet. Men som Karlia påpekar är det nyttigt för lärandet, så även om jag saknar det gamla upplägget utifrån spänningen föredrar jag nog det nya ändå utifrån att jag har större möjlighet att lära mig nya saker.ådal skrev:Känns som en dålig ide att visa procenten på hur alla har gissat i quizen direkt efter man har klickat i ett svar, förstör spänningen och tillför ingenting. Tycker det var bättre att man ser rätt svar och fördelningen efteråt. Nu gissade jag fel på dem 2 första, kändes onödigt att ens försöka på dem 8 sista
Karlia skrev:
För att ytterligare bättra på möjligheterna till lärande från quizen vore det toppen om man dessutom kunde få lite bakgrund om det rätta svaret.
”Tidigare placerades kök i XX ände av huset för att…”
”Tidigare placerades kök i XX ände av huset för att…”
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
I specen från början hade jag med ”gör det möjligt att i början eller i inställningar välja om man vill se hur andra svarat eller ej” men sedan bedömde jag att det var onödigt krångligt och därför strök jag det önskemålet. Vi får se hur det känns lite längre fram.Dheri skrev:Det var precis min tanke när jag såg den nya versionen av quizet, att det inte blev lika spännande. Jag gillar känslan när man svarar på sista frågan och ska få se resultatet. Men som Karlia påpekar är det nyttigt för lärandet, så även om jag saknar det gamla upplägget utifrån spänningen föredrar jag nog det nya ändå utifrån att jag har större möjlighet att lära mig nya saker.
Jag skulle personligen vilja kunna se vilka quiz jag gjort historiskt och vad jag fått för resultat på dem och hur jag ligger till i förhållande till andra. Men det var bara något jag kom på nu.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Jag noterade av en händelse att jag bevakar den här tråden Vem ska stå för kalaset?. Detta eftersom jag skrivit en kommentar. I vanliga trådar kan man ju välja att inte längre bevaka en tråd, är det inte möjligt i den här delen av forumet?
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Sorry, såg först inte att det gällde en kommentar i fråga experten-funktionen.
Klicka på Bevakningar > Hantera > Bevakar (eller byt till tyst notifiering) och Sluta bevaka.
Klicka på Bevakningar > Hantera > Bevakar (eller byt till tyst notifiering) och Sluta bevaka.