346 639 läst · 5 149 svar
347k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Under påsken testade vi med att göra annonsytorna i mobilen högre än tidigare. Nästan dubbelt så höga. Syftet var att försöka göra så att sidan inte hoppar till när man går från en sida till en annan.
Igår minskade vi höjden rejält så just nu är de bara hälften så höga.
Vi försöker testa olika saker hela tiden och försöka komma på vad som fungerar bra för alla inblandade. Just det testet föranleddes av att Google meddelat att de kommer göra en justering i sin algoritm som slår igenom i maj.
Igår minskade vi höjden rejält så just nu är de bara hälften så höga.
Vi försöker testa olika saker hela tiden och försöka komma på vad som fungerar bra för alla inblandade. Just det testet föranleddes av att Google meddelat att de kommer göra en justering i sin algoritm som slår igenom i maj.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Mest bara en kommentar, den stör mig egentligen inte. Antar att den kommit dit i samband med byggahus-shoppen. (När kan jag köpa en kaffekopp? )Per Eskilsson skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 744 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 744 inlägg
Jag har de senaste dagarna fått irriterande reklamfilmer som glider in från nedre högra hörnet. Med ljud, vilket är väldigt jobbigt om man läser på sidan när ljud bör undvikas.
En screenshot från min telefon:
Är det för att få folk att välja premium? För reklamfilmerna dyker upp även fast jag är i 48-timmarspausen.
En screenshot från min telefon:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det för att få folk att välja premium? För reklamfilmerna dyker upp även fast jag är i 48-timmarspausen.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Vi testar en ny annonsprodukt sedan i fredags. Men dessa annonser ska varken synas för premium eller inloggade. Och de ska ej vara med ljud på. Får undersöka.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Lite kommentarer på android appen:
När man svarar någons kommentar och vill radera flera raders text (kanske kommenterar/citerar en enstaka mening) har jag noterar att när man "backspacear"/raderar öven en radbrytning så försvinner även ett tecknen höger om markören.
Händer mig ibland att "/[QUO" från citeringen försvinner och då blir det lite galet
Vild gissning är att det har att göra med CRLF på plattformen (carrige return + line feed eller enbart CR eller enbart LF) som hanteras som två/ett tecken.
När man svarar någons kommentar och vill radera flera raders text (kanske kommenterar/citerar en enstaka mening) har jag noterar att när man "backspacear"/raderar öven en radbrytning så försvinner även ett tecknen höger om markören.
Händer mig ibland att "/[QUO" från citeringen försvinner och då blir det lite galet
Vild gissning är att det har att göra med CRLF på plattformen (carrige return + line feed eller enbart CR eller enbart LF) som hanteras som två/ett tecken.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Det blev fel i implementationen. Ett OR hade råkat blivit ett AND och denna reklam visades även för inloggade användare. Den ska ej visas varken för inloggade, aktiva eller premium. Vi tror nu att detta är åtgärdat men det kan i värsta fall ta en halvtimma innan ändringen slår igenom helt.