Vad hände nu med reklamen? Varför blev den dubbelt så hög och med en sån sjukt irriterande följa efter funktion?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Under påsken testade vi med att göra annonsytorna i mobilen högre än tidigare. Nästan dubbelt så höga. Syftet var att försöka göra så att sidan inte hoppar till när man går från en sida till en annan.

Igår minskade vi höjden rejält så just nu är de bara hälften så höga.

Vi försöker testa olika saker hela tiden och försöka komma på vad som fungerar bra för alla inblandade. Just det testet föranleddes av att Google meddelat att de kommer göra en justering i sin algoritm som slår igenom i maj.

Hmmm, har jag premium eller inte?
Oavsett har det hittat in en annons längst ner på hemsidan (Chrome på Android)
Skärmavbild av byggforum med användarkommentar, meme om trötthet och nedersta annons.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hm.. jag tror den har funnits länge men oftast så ser den ut så här. Jag ska försöka trolla bort den men kanske inte förrän på måndag. Nu plockar jag fram utemöblerna.

• Reklambanner med texten "Lista: Hustillverkarnas kvadratmeterpriser" och en blå "Visa"-knapp.
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hm.. jag tror den har funnits länge men oftast så ser den ut så här. Jag ska försöka trolla bort den men kanske inte förrän på måndag. Nu plockar jag fram utemöblerna.
Mest bara en kommentar, den stör mig egentligen inte. Antar att den kommit dit i samband med byggahus-shoppen. (När kan jag köpa en kaffekopp? :D)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan
Jag har i minst 2 dagar nu fått reklam i chrome/W10, nertill, poppande in från höger, med dels resor och idag IKEA. Inte ok om man betalar för att slippa det och jag hoppas det tas bort snarast:

Skärmbild av ett diskussionsforum med en popup-reklam från IKEA i nedre högra hörnet.
Skapa konto

Jag har de senaste dagarna fått irriterande reklamfilmer som glider in från nedre högra hörnet. Med ljud, vilket är väldigt jobbigt om man läser på sidan när ljud bör undvikas.

En screenshot från min telefon:
Screenshot av diskussionsforum med popup-reklam i nedre högra hörnet på skärmen.
Skapa konto

Är det för att få folk att välja premium? För reklamfilmerna dyker upp även fast jag är i 48-timmarspausen.

Vi testar en ny annonsprodukt sedan i fredags. Men dessa annonser ska varken synas för premium eller inloggade. Och de ska ej vara med ljud på. Får undersöka.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Kan bekräfta att även jag som Premiuminnehavare får annonsen som @Keiller visar.

Lite kommentarer på android appen:
När man svarar någons kommentar och vill radera flera raders text (kanske kommenterar/citerar en enstaka mening) har jag noterar att när man "backspacear"/raderar öven en radbrytning så försvinner även ett tecknen höger om markören.
Händer mig ibland att "/[QUO" från citeringen försvinner och då blir det lite galet :rofl:
Vild gissning är att det har att göra med CRLF på plattformen (carrige return + line feed eller enbart CR eller enbart LF) som hanteras som två/ett tecken.

Det blev fel i implementationen. Ett OR hade råkat blivit ett AND och denna reklam visades även för inloggade användare. Den ska ej visas varken för inloggade, aktiva eller premium. Vi tror nu att detta är åtgärdat men det kan i värsta fall ta en halvtimma innan ändringen slår igenom helt.

• Gilla
Keiller och 3 till
  • Laddar…
Dags för en ny reaktionsemoji?

"Nej, du är inte den första som föreslår detta vilket du hade förstått om du bara hade LÄST HELA TRÅDEN".

Vet inte riktigt hur den skulle se ut, bara...

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Den här typen av reklambanners gillas inte.....

Reklambanner med en värmespridande matta, rör och termostat för golvuppvärmning.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
ådal och 1 till
  • Laddar…
Håller med, de ser för lika inlägg ut. Man sitter och undrar "vad har den bilden med den här tråden att göra?".

• Gilla
ådal och 2 till
  • Laddar…
Håller med ovanstående. Har själv ett antal gånger undrat när man tittar lite snabbt, vad har detta inlägg/bild att göra med ursprungsfrågan???

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.