Jag gillar stjärnan. Det enda dåliga är att den försvinner vid trådslut. Jag skulle nog lagt in (tillbaka) den sist i tråden också.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
På telefonen märkte jag nu att jag inte ser stjärnan/pilen öht. Jag har tydligen tummen för

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag kollade precis. Du kör inte infinite scroll ”fler trådar under” men jag tror att du kör infinite scroll inne i trådar.
Ja just det, det finns ju två olika varianter på infinite scroll. Du har helt rätt, jag har det på inne i trådar.

@Alfredo Anledningen till detta är inte AI eller att jag kan läsa dina tankar (vilket jag kan, jag lovar:geek:)
Har aldrig tvivlat det minsta! :rofl:

utan att du inte kör infinite scroll. De allra flesta kör infinite scroll.
Så var det! Tack! Testar att slå på "infinite scroll" scroll och minsann fick även jag en stjärna. (y) Noterar denna funktion på sid 769 i min egen lilla lathund för Byggahus-konfigurationsinställningar. :p

• Haha
hsd och 1 till
  • Laddar…
Efter en dag med neråtpil och infinite scroll kan jag konstatera att pilen inte stör mig på en dator. När jag läser inlägg så gör jag det i praktiken på skärmens övre halva och därmed kommer aldrig pilen "i vägen". Kan dock tänka mig att det kan upplevas annorlunda på en liten mobilskärm.

Jag kan även konstatera att infinite scroll inom en tråd är bra. Slog av det en gång i tiden när man hipp som happ hamnade i en annan tråd och inte testat sen dess.

Dock förstår jag inte idén med pilen till sista inlägget. När vill man dit? Antingen läser man väl från "där man var" och fram till sista inlägget eller så tappar man intresset för tråden och slutar läsa. I vilken situation är man intresserad av att läsa just det sista inlägget men inte olästa inlägg fram till det sista? :thinking:

Däremot skulle jag kunna se en nytta med en uppåtpil till första inlägget. Om man kommer in i en gammal bevakad tråd som inte varit aktiv på ett tag kan man vilja "börja om" och i varje fall läsa första inlägget och då skulle uppåtpilen kunna vara nyttig. Om den är så nyttig att den ska få ta skärmplats kan säkert diskuteras men neråtpilen fattar jag inte alls nyttan med.

• Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
Home, End, PgUp och PgDown brukar ju funka bra annars.

Alfredo Alfredo skrev:
Dock förstår jag inte idén med pilen till sista inlägget. När vill man dit?
Tex när man håller på å svarar på / skriver inlägg och man har gått tillbaka i tråden för att läsa något å vill till slutet igen för att fortsätta skriva.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Tex när man håller på å svarar på / skriver inlägg och man har gått tillbaka i tråden för att läsa något å vill till slutet igen för att fortsätta skriva.
Antar det är annorlunda på mobil/platta för på dator ligger svarsfältet kvar nederst även om man backar uppåt i tråden.

Diskussionsforumssida som visar en kommentar och ett svarsfält för att lämna feedback.

Ja, det är skillnad mot iaf mobil,

ullberg
Sen en ganska lång tid tillbaka har det för mig varit så att jag bara får ljud de första sekunderna på infogade videoklipp som inte är YouTube, är det bara jag och i så fall går det att ändra (någon inställning hos mig kanske?)

Gäller div iOS enheter (14.x)

Alfredo Alfredo skrev:
Dock förstår jag inte idén med pilen till sista inlägget. När vill man dit? Antingen läser man väl från "där man var" och fram till sista inlägget eller så tappar man intresset för tråden och slutar läsa. I vilken situation är man intresserad av att läsa just det sista inlägget men inte olästa inlägg fram till det sista? :thinking:

Däremot skulle jag kunna se en nytta med en uppåtpil till första inlägget. Om man kommer in i en gammal bevakad tråd som inte varit aktiv på ett tag kan man vilja "börja om" och i varje fall läsa första inlägget och då skulle uppåtpilen kunna vara nyttig. Om den är så nyttig att den ska få ta skärmplats kan säkert diskuteras men neråtpilen fattar jag inte alls nyttan med.
Jag använder pilen ned när jag kommer in i mitten, till första olästa eller i början av en forumtråd och snabbt vill läsa sista inlägget, snabbt vill komma till sista inlägget för att svara utan att citera eller när jag vill markera hela tråden som läst (utan att för den skull läst allt) ”och börja om från början” och få notiser på det som skrivs i ämnet från och med nu.

snabbt vill komma till sista inlägget för att svara
När jag gjort så har jag raskt blivit "påhoppad" med att mitt svar redan finns, är irrelevant eller bara att jag är allmänt korkad, på grund av det som skrivits i de inlägg jag hoppat över, så kamratandan här har (kanske ;)) fostrat mig till att undvika detta. :crysmile:

eller när jag vill markera hela tråden som läst (utan att för den skull läst allt) ”och börja om från början” och få notiser på det som skrivs i ämnet från och med nu.
Köper detta! Och pilen stör som sagt inte mig även om jag nog haft mer nytta av en uppåtpil. Ta nu inte detta som en uppmaning till flera pilar för då lär jag väl få molotovcocktails i inboxen. :surprised:

• Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
även om jag nog haft mer nytta av en uppåtpil.
Pil upp och svarsknapp har varit uppe på tapeten. Vi har blivit lite inspirerade av tiktok där de har hur många knappar som helst till höger.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Och pilen stör som sagt inte mig även om jag nog haft mer nytta av en uppåtpil.
När jag vill till toppen, t.ex. för att välja Sök i ämne, så klickar jag först på nedåtpilen och när jag väl är längst ner klickar jag på "Gå till toppen", kräver visserligen två klick men enklare än att skrolla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.