BirgitS BirgitS skrev:
När jag vill till toppen, t.ex. för att välja Sök i ämne, så klickar jag först på nedåtpilen och när jag väl är längst ner klickar jag på "Gå till toppen"
Funkar ju, men jag säger som @useless indirekt sa, Gud skapade Home-knappen av en anledning! :crysmile: Vem som skapade Caps Lock har jag helt andra teorier kring...

Men du pratar säkert om någon obegåvad mobil enhet som saknar Home-knapp inser jag. :oops:

BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Funkar ju, men jag säger som @useless indirekt sa, Gud skapade Home-knappen av en anledning! :crysmile: Vem som skapade Caps Lock har jag helt andra teorier kring...

Men du pratar säkert om någon obegåvad mobil enhet som saknar Home-knapp inser jag. :oops:
Nej då, till forumet använder jag datorn och när jag läser i forumet använder jag helst bara musen för det tycker jag är enklare för att hantera flera olika flikar och då vill jag helst undvika att hoppa fram och tillbaks mellan tangentbordet och musen.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
På macens tangentbord finns det ingen fysisk home-knapp, men om man håller inne fn nere i vänstra hörnet och klickar på pilen till vänster (i högra hörnet) så kommer man högst upp.

Mac-tangentbord på bord bredvid stängd laptop och kaffekopp, fn-knappen och pilen markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för att ni tog upp detta, nu har jag lärt mig något nytt.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
På macens tangentbord finns det ingen fysisk home-knapp
Ingen home-knapp??? Du har ju tappat nästan hälften av alla knappar. :surprised: Kolla om de sitter på baksidan kanske? :crysmile:

• Haha
civilingenjören och 4 till
  • Laddar…
Jag vill kunna bläddra bland bilderna i en tråd utan att behöva ta upp bild efter bild.

Maria T
Stjärnan kommer vara kvar. Åtminstone tills att vi hunnit utvärdera den under lite längre tid. Jag tror den tillför mer än vad den skadar. Men låt oss använda den ett tag och känna på det.
Nu när jag vet vad stjärnan innebär så tycker jag det är toppen - ibland halkar jag in på nån superlång tråd och orkar läsa en bit, vill fortsätta läsa men också få kännedom om nya inlägg så bra att det går att "bevaka" då jag bara kanske läst några sidor och känner att detta är av intresse för mig.
Då jag oftast sitter vid datorn och scrollar så tycker jag inte att stjärnan och pilen irriterar mig, får kolla på mobilen och se vad jag tycker om upplägget där.

hsd
Mmmm, det kanske behövs en användarmanual:D

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Att stjärnan betyder bevaka/bevakar är ju inte speciellt uppenbart.....
Snigla Snigla skrev:
Jag vågade inte röra den ... fattade inte vad det var - såg ut som jag var på väg att utse trådens bästa svar överallt!

så jag vågade inte peta på den.. tänkte jag måste fråga här innan jag rör den! Haha..
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
jag undrade just vad det var för stjärna och pil som menades när jag läste Pers inlägg, Jag såg dem inte ens :D
hsd hsd skrev:
Mmmm, det kanske behövs en användarmanual:D
Jag vet att stjärnsymbolen inte är universellt vedertagen och därför inte enkel att förstå för alla. Men vi har använt den tidigare som bevakningssymbol och vi använder den än idag i appen ovanför texten Bevakningar.

I Chrome används stjärnsymbolen för bokmärke och i Safari och iphonens Telefon app betyder den favorit.

Problemet är att det svårt att skriva ut Bevaka i en sådan liten knapp (kanske går om man skriver Be-<br>vaka i och för sig) och att det inte finns någon annan bra symbol för det.

Fortfarande tycker jag att den försvinner lite för tidigt. Får kolla på det på måndag.

• Skärmbild av ett diskussionsforum med inlägg där användare diskuterar betydelsen av en stjärnsymbol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Problemet är att det svårt att skriva ut Bevaka i en sådan liten knapp (kanske går om man skriver Be-<br>vaka i och för sig) och att det inte finns någon annan bra symbol för det.
Men ni kan väl i alla fall lägga till en liten upplysning om betydelsen, precis som ni gjort med nedåtpilen:
Skärmdump som visar användargränssnitt med en stjärnknapp och en nedåtpil med texten "Gå till sista inlägget".

• Gilla
Dheri och 3 till
  • Laddar…
Ja, @cnils en tooltip på bevakaknappen kan vi kosta på oss. Vi fixar @KnockOnWood och tack för att du sa till. :beer:

• Gilla
major_tom och 5 till
  • Laddar…
MultiMan
@huggan verkar avslöja sitt namn genom information i bilden, så om det är oavsiktligt bör det åtgärdas.

Varför kan jag inte redigera min start vid nytråd?? Bara i början kan jag men så fort nån skrivit svar så finns bara ”anmäl” i de 3 punkterna. Hyfsat irriterande t ex om nån påpekar att jag måste förtydliga trådstart texten:mad:

Du kan tyvärr bara ändra dina inlägg inom 60 minuter. Det har ej att göra med att någon svarat. Anledningen till att tiden är så kort är att det ganska ofta missbrukas genom att användare raderar sina inlägg så fort de fått svar på sin fråga.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Du kan tyvärr bara ändra dina inlägg inom 60 minuter. Det har ej att göra med att någon svarat. Anledningen till att tiden är så kort är att det ganska ofta missbrukas genom att användare raderar sina inlägg så fort de fått svar på sin fråga.
Ok.förstått

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.