346 750 läst · 5 149 svar
347k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Funkar ju, men jag säger som @useless indirekt sa, Gud skapade Home-knappen av en anledning! Vem som skapade Caps Lock har jag helt andra teorier kring...BirgitS skrev:
Men du pratar säkert om någon obegåvad mobil enhet som saknar Home-knapp inser jag.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 438 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 438 inlägg
Nej då, till forumet använder jag datorn och när jag läser i forumet använder jag helst bara musen för det tycker jag är enklare för att hantera flera olika flikar och då vill jag helst undvika att hoppa fram och tillbaks mellan tangentbordet och musen.Alfredo skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
På macens tangentbord finns det ingen fysisk home-knapp, men om man håller inne fn nere i vänstra hörnet och klickar på pilen till vänster (i högra hörnet) så kommer man högst upp.
Tack för att ni tog upp detta, nu har jag lärt mig något nytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för att ni tog upp detta, nu har jag lärt mig något nytt.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 466 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 466 inlägg
Nu när jag vet vad stjärnan innebär så tycker jag det är toppen - ibland halkar jag in på nån superlång tråd och orkar läsa en bit, vill fortsätta läsa men också få kännedom om nya inlägg så bra att det går att "bevaka" då jag bara kanske läst några sidor och känner att detta är av intresse för mig.Per Eskilsson skrev:
Då jag oftast sitter vid datorn och scrollar så tycker jag inte att stjärnan och pilen irriterar mig, får kolla på mobilen och se vad jag tycker om upplägget där.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
R roli skrev:
Snigla skrev:
samlarpådetmesta skrev:
Jag vet att stjärnsymbolen inte är universellt vedertagen och därför inte enkel att förstå för alla. Men vi har använt den tidigare som bevakningssymbol och vi använder den än idag i appen ovanför texten Bevakningar.hsd skrev:
I Chrome används stjärnsymbolen för bokmärke och i Safari och iphonens Telefon app betyder den favorit.
Problemet är att det svårt att skriva ut Bevaka i en sådan liten knapp (kanske går om man skriver Be-<br>vaka i och för sig) och att det inte finns någon annan bra symbol för det.
Fortfarande tycker jag att den försvinner lite för tidigt. Får kolla på det på måndag.
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Ja, @cnils en tooltip på bevakaknappen kan vi kosta på oss. Vi fixar @KnockOnWood och tack för att du sa till.
Intressant bild:
När jag klickar på den får jag dock upp något annat än en helsvart bild.
Något fel verkar vara trasigt..
https://www.byggahus.se/forum/threa...ed-era-hus-idag.167378/page-1693#post-4149109
Logga in
Skapa konto
När jag klickar på den får jag dock upp något annat än en helsvart bild.
Logga in
Skapa konto
Något fel verkar vara trasigt..
https://www.byggahus.se/forum/threa...ed-era-hus-idag.167378/page-1693#post-4149109
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Varför kan jag inte redigera min start vid nytråd?? Bara i början kan jag men så fort nån skrivit svar så finns bara ”anmäl” i de 3 punkterna. Hyfsat irriterande t ex om nån påpekar att jag måste förtydliga trådstart texten
Administrator
· Skåne
· 6 546 inlägg
Du kan tyvärr bara ändra dina inlägg inom 60 minuter. Det har ej att göra med att någon svarat. Anledningen till att tiden är så kort är att det ganska ofta missbrukas genom att användare raderar sina inlägg så fort de fått svar på sin fråga.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg