Karlia Karlia skrev:
Som ny kanske det kan vara bra att se vilka som kommer med bra svar, fast om någon är bra på el behöver den ju inte vara bra på målning etc.

När man varit här ett tag så vet man vilka som brukar ge bra svar, då spelar stjärnorna inte så stor roll. Vare sig någon annan gett stjärnorna eller de har givit sig själva.
Precis, stjärnorna ska betyda något! Om man kan ge sig själv dem.. blir de ju betydelselösa? (oavsett om jag nu är anti ”bästa svar” allmänt)
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Tänker att det jämnar ut sig i långa loppet. Jag såg nu att jag har 3 "bästa svar", ett av dem kommer jag ihåg för att det kom ännu bättre svar efter mitt :D Sådant blir aldrig helt rättvist men det kanske ger en fingervisning? För de som noterar stjärnorna och förstår vad de innebär :rolleyes:
 
A
vill man se stjärnor... är det väl bara att slå sig i huvudet... :rofl:..
Tur att man inte har några själv.. :thinking:..
Men det är klart, jag har sällan så mycket vettigt att säga heller... ;):rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
vill man se stjärnor... är det väl bara att slå sig i huvudet... :rofl:..
Tur att man inte har några själv.. :thinking:..
Men det är klart, jag har sällan så mycket vettigt att säga heller... ;):rofl:
det har du visst det. :)
Skärmdump av ett inlägg på ett diskussionsforum av en användare som skojfriskt pratar om att se stjärnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A
tveksamt tveksamt skrev:
det har du visst det. :)
[bild]
Tack för det (y)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
BirgitS
Snigla Snigla skrev:
Jag vägrar ju ge ut bästa svaret i nån tråd ..punkt.. då jag tycker att alla som tar sig tid att läsa mina trådar.. skriver ett svar och engagerar sig .. är lika mycket värda .. så jag tycker att jag förolämpar alla andra som svarat i min tråd.. om jag väljer ett bästa svar!
Syftet (åtminstone ett av dem) är nog att hjälpa den som i framtiden undrar samma sak som du gjorde och helst vill hitta svaret/lösningen så fort som möjligt utan att behöva läsa 2 sidor med inlägg först.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
vill man se stjärnor... är det väl bara att slå sig i huvudet... :rofl:..
Tur att man inte har några själv.. :thinking:..
Men det är klart, jag har sällan så mycket vettigt att säga heller... ;):rofl:
Hehe, du har tittat för mycket på tecknat ;)

Klart du har bra saker att säga! Det tycker jag alla har (därav vägrar jag lämna ut ”bästa svar” i mina trådar).
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Klart du har bra saker att säga! Det tycker jag alla har (därav vägrar jag lämna ut ”bästa svar” i mina trådar).
Det var ett konstigt resonemang tycker jag. Bästa svar-funktionen är ett bra komplement till övriga funktioner på sidan. Bara för att den inte är fulländad är det ingen anledning att låta bli att använda den.
Tycker själv att det är betydligt konstigare att man kan sätta bästa svar i exempelvis humortråden.
 
A
Snigla Snigla skrev:
Hehe, du har tittat för mycket på tecknat ;)

Klart du har bra saker att säga! Det tycker jag alla har (därav vägrar jag lämna ut ”bästa svar” i mina trådar).
Samma här (y)
tackar för det och det samma tillbaka åt er alla(y)
 
A
tveksamt tveksamt skrev:
Det var ett konstigt resonemang tycker jag. Bästa svar-funktionen är ett bra komplement till övriga funktioner på sidan. Bara för att den inte är fulländad är det ingen anledning att låta bli att använda den.
Tycker själv att det är betydligt konstigare att man kan sätta bästa svar i exempelvis humortråden.
Ja eller maskin och hjälp tråden...
Men det blir för mycket krångel att göra olika för olika trådar...
 
tveksamt tveksamt skrev:
Det var ett konstigt resonemang tycker jag. Bästa svar-funktionen är ett bra komplement till övriga funktioner på sidan. Bara för att den inte är fulländad är det ingen anledning att låta bli att använda den.
Tycker själv att det är betydligt konstigare att man kan sätta bästa svar i exempelvis humortråden.
Om saker används rätt, så är många ett bra komplement (!). Men kan man "missbruka" det är det mindre bra.. och poängen ska ju vara att andra tycker att man gjort/sagt/skrivit något bra... inte en själv ?:thinking:

Vad har andra för nytta av att se stjärnor för "bästa svar" om flera användare skulle sätter sina egna svar som "bäst" överallt? Då saknar funktionen värde.. :thinking:

(nu inte sagt att alla använder funktionen på det viset, men de kan när och om de vill)

Angående humortråden och liknande "långa följetonger" så borde de som sagt inte ha någon "bästa-svar-funktion" alls (de är mer "nöjestrådar") :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Syftet (åtminstone ett av dem) är nog att hjälpa den som i framtiden undrar samma sak som du gjorde och helst vill hitta svaret/lösningen så fort som möjligt utan att behöva läsa 2 sidor med inlägg först.
De tio före som sa samma sak då? som inte fick "bästa svaret" ? .. det är inte ovanligt att många svarar samma /nära på identiskt (blir så när folk inte orkar läsa hela trådar.. utan bara svarar TS).. varför får inte alla dessa då "bästa svar" då egentligen? Vad gör de andra som sa samma sak sämre? :thinking:(De har ju sagt samma sak och om det anses vara bästa svaret .. då har ju alla förtjänat "titeln", eller i detta fallet en stjärna.. )

Hade det inte gått att missbruka, dvs ge sig själv en stjärna.. så är det iaf lite högre chans att det som faktiskt fått stjärnor. . har gjort något riktigt bra för andra!

Vilket givetvis de allra flesta som har stjärnor idag.. har gjort! (svarat bra alltså) (y)
 
tveksamt tveksamt skrev:
Det var ett konstigt resonemang tycker jag. Bästa svar-funktionen är ett bra komplement till övriga funktioner på sidan. Bara för att den inte är fulländad är det ingen anledning att låta bli att använda den.
Tycker själv att det är betydligt konstigare att man kan sätta bästa svar i exempelvis humortråden.
Glömde:

Jag låter bli att använda funktionen själv pga att jag inte tycker jag eller någon annan.. är bättre än andra.

Jag är jätteglad när folk svarar i mina trådar.. och like:ar mycket i både mina egna och andras trådar. Men oftast är det flera personer som är jätteduktiga och smarta - som kommer med bra svar i mina trådar.. och då kan jag omöjligen välja ut någon som ska vara bättre än de andra!

Värderar kommunikationen högt från alla som försöker hjälpa (även om de inte tänker i samma banor som mig själv, deras tips och tankar kan fortfarande "ge mig något") :)

SÅ:
Det är INTE för att funktionen inte är perfekt jag inte använder den (även om det är det jag "muttrar" lite om nu..).
 
Innan senaste uppdateringen vill jag minnas att ”bevakat”-knappen tog mig till där jag senast var i bevakat-listningen. Nu tar den mig längst upp.

Krysset uppe till vänster tar mig dock dit där jag var i listan. Skulle vilja ha samma funktion för bevakatknappen, antingen som grundinställning eller personligt val.

Pratar som vanligt om iphoneappen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Syftet (åtminstone ett av dem) är nog att hjälpa den som i framtiden undrar samma sak som du gjorde och helst vill hitta svaret/lösningen så fort som möjligt utan att behöva läsa 2 sidor med inlägg först.
Vi har pratat om att eventuellt visa upp hela eller delar av bästa svaret direkt under första inlägget men inte fattat något beslut om det eftersom vi är osäkra på hur det upplevs och påverkar allt runtomkring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.