Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Innan senaste uppdateringen vill jag minnas att ”bevakat”-knappen tog mig till där jag senast var i bevakat-listningen. Nu tar den mig längst upp.

Krysset uppe till vänster tar mig dock dit där jag var i listan. Skulle vilja ha samma funktion för bevakatknappen, antingen som grundinställning eller personligt val.

Pratar som vanligt om iphoneappen.
Det stämmer. Vi har gjort en förändring i tron att det är bättre att man kommer högst upp i sin bevakningslista så att man ser om något nytt hänt än att man kommer tillbaka till där man var innan.

För att komma tillbaka till listan där du var kan du swipa från vänster till höger eller klicka på krysset. Själv swipar jag ganska ofta.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
För att komma tillbaka till listan där du var kan du swipa från vänster till höger eller klicka på krysset. Själv swipar jag ganska ofta.
Svajpandet var ypperligt, det har jag inte ens tänkt på att testa! Nu har jag inget behov av det jag frågade efter längre. (y)
 
  • Älska
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
För vitsen med ett forum är väl att man ber andra om hjälp/tips/inspiration.. och då ska väl deras svar premieras?
Vitsen med diskussionsforum är väl att diskutera?

Det du beskriver låter mer som supportforum.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Vitsen med diskussionsforum är väl att diskutera?

Det du beskriver låter mer som supportforum.
Jo, det får man väl lov att säga.

Hårfin gräns egentligen - men får du inte hjälp av forumet? Hjälper du inte någon som frågar om råd?
Eller diskuterar du lite allmänt om olika ämnen bara?
 
Det är stor skillnad. På ett supportforum svarar avlönade experter oemotsagda. På ett diskussionsforum ger självutnämnda experter motsägelsefulla svar.
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är stor skillnad. På ett supportforum svarar avlönade experter oemotsagda. På ett diskussionsforum ger självutnämnda experter motsägelsefulla svar.
Nja, de flesta som svarat mig har varit andra användare. Ska jag ha hjälp från ”experter” får jag ju ta en ”ticket”. Den svaras det på privat.

Så jag har nog aldrig varit på ett sånt supportforum som ni pratar om, dvs så kan jag nog inte uttala mig om dessa - bara vanliga dedikerade forum som detta :) (såklart inriktat på de ämnen jag behövt hjälp med / där jag är kund).
 
Och ”Fråga experten” här på siten är en blandning, där experten svarar först på frågan å sedan kan ”Svensson” kommentera/diskutera. På ”fråga experten” så händer det att frågeställaren ger för lite information för att det ska gå att ge ett bra svar.
 
  • Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Hårfin gräns egentligen - men får du inte hjälp av forumet? Hjälper du inte någon som frågar om råd?
Eller diskuterar du lite allmänt om olika ämnen bara?
Jag hjälper inte alla som frågar om råd, även om jag skulle kunna svaret. Helt enkelt eftersom jag sitter här på min oavlönade fritid.

Om det t.ex. är uppenbart att nån som ställer en fråga inte ens har försökt att googla efter svaret så struntar jag ofta i att svara, eftersom jag inte ser varför jag skulle anstränga mig för nån annan som inte ansträngt sig.

Ett forum handlar både om att ge och ta. De som bara vill ha och vill ha får räkna med att bli marginaliserade.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Jag hjälper inte alla som frågar om råd, även om jag skulle kunna svaret. Helt enkelt eftersom jag sitter här på min oavlönade fritid.

Om det t.ex. är uppenbart att nån som ställer en fråga inte ens har försökt att googla efter svaret så struntar jag ofta i att svara, eftersom jag inte ser varför jag skulle anstränga mig för nån annan som inte ansträngt sig.

Ett forum handlar både om att ge och ta. De som bara vill ha och vill ha får räkna med att bli marginaliserade.
Jag kan ha googlat men vill ha ett riktigt svar då vänder jag mig hit, till och med frun kan säga: fråga på byghahus då :)
Trots att jag använder telefonen lite för mycket oftast....
 
A
N Nerre skrev:
Jag hjälper inte alla som frågar om råd, även om jag skulle kunna svaret. Helt enkelt eftersom jag sitter här på min oavlönade fritid.

Om det t.ex. är uppenbart att nån som ställer en fråga inte ens har försökt att googla efter svaret så struntar jag ofta i att svara, eftersom jag inte ser varför jag skulle anstränga mig för nån annan som inte ansträngt sig.

Ett forum handlar både om att ge och ta. De som bara vill ha och vill ha får räkna med att bli marginaliserade.
Jag behandlar alla lika..
Men kan svara mer vissa dagar än andra..
Är det maskiner kan jag aldrig hålla mig ifrån... satan... ;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Nu gör ni reklam för något skumma saker.....

En hand håller en pryl med sladdar och texten "Voltbox - Knepp för att sänka elräkningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E
K krill7 skrev:
Nu gör ni reklam för något skumma saker.....

[bild]
Finns redan en tråd om VoltBox.
Därav att reklamen visas.
Köp ej.
 
K krill7 skrev:
Nu gör ni reklam för något skumma saker.....
För tionde gången:
Det är Google som styr över den reklamen, inte byggahus.se. Innehållet i reklamen är olika för olika personer och baseras på bl a den egna sök-, surf- och köphistoriken.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
E
useless useless skrev:
För tionde gången:
Det är Google som styr över den reklamen, inte byggahus.se. Innehållet i reklamen är olika för olika personer och baseras på bl a den egna sök-, surf- och köphistoriken.
Men byggahus.se har en tråd om denna pryl.
Därav visas reklamen?
 
K krill7 skrev:
Nu gör ni reklam för något skumma saker.....

[bild]
Ändå bättre än mycket annan reklam på den här sidan. Idag har jag sett reklamvideos som automatiskt börjar spela mellan inläggen, en snygg rödhårig dam som jag gissar vill bli min fru, en topplista över de hemskaste bröllopsklänningarna (mycket bröst visades) och en annons på ryska eller liknande språk.

Och då har jag inte ens gnällt över den reklam som är kamouflerad som forumtrådar.

Jag har sagt det förr men jag kan inte hjälpa att säga det igen när du ändå tar upp reklamen; utan dess användare är byggahus.se en i snudd på värdelös sida och ändå har de en ofattbar avsaknad av respekt gentemot användarna. Om vi fokuserar på reklamen d.v.s.


useless useless skrev:
För tionde gången:
Det är Google som styr över den reklamen, inte byggahus.se. Innehållet i reklamen är olika för olika personer och baseras på bl a den egna sök-, surf- och köphistoriken.
Det kan omöjlig stämma. Jag har t.ex. inte varit inne på någon rysk sida, inte har jag heller försökt att gå ner i vikt eller googlat efter knivar. Inte har jag försökt hitta en rödhårig fru/ons för den delen. Jag har definitivt inte, någonsin, sökt efter misslyckade brölloppsklänningar.

Men men, egentligen är det inte innehållet jag störs mest på (även om det stör mig), det som gör att jag blir arg och gör mig mindre aktiv är de videoklipp som spelas. Men jag kanske ska vara tacksam att ljudet inte är på per automatik?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.