Staffans2000
useless useless skrev:
Jo, så är det nog. Ur den synvinkeln är det bra då varje meningslöst inlägg i en tio år gammal tråd genererar ytterligare fem inlägg där man påpekar hur meningslöst inlägget var.
Det borde finnas en skrattattackgubbe också (den skulle jag använt flitigt på "Useless" ilägg). Den redan existerande, duger inte, eftersom den kan feltolkas på många sätt.
Likaså skulle en "E du go i huvet eller-gubbe" vara bra att ha. För även då skulle "skrattgubben" kunna misstolkas.

När det gäller det irriterande fenomenet med de uppdykande gamla döda inläggen, är det säkert som redan sagts, att all aktivitet är bra aktivitet (för Byggahus).

"All reklam, är bra reklam" Som denne man sade.

Svartvit bild av en man med ett stort skägg som håller i ett vinglas.

Staffan Spies

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Ibland skulle jag vilja markera ett inlägg, för att senare kunna återkomma till det. Är det kanske redan möjligt?

Staffan

• Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
G
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ibland skulle jag vilja markera ett inlägg, för att senare kunna återkomma till det. Är det kanske redan möjligt?

Staffan
Inte via datorn iaf.
Men du kan "mittenklicka" på #2297 så öppnas det inlägget i egen flik, i de flesta webbläsarna.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…

Staffan
Bra förslag. Spara länk till inlägg, tråd, artikel eller sida för senare läsning har varit uppe på tapeten tidigare men har tyvärr aldrig prioriterats.

MultiMan
Likaså skulle en "E du go i huvet eller-gubbe" vara bra att ha.
+1 på en sådan smiley!

DhVHRDiXkAAz69j

Jag tolkar @Staffan2000 som att ni skulle vilja ha ytterligare en ”reaktion”, stämmer det?

Meme med texten "Vad sa den ena kannibalen till den andra?" och en man som ler med reaktionsikoner under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frågan är bara hur en sådan ska se ut?

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
:crysmile: Är det en sådan här ni vill ha?

MultiMan
En av min favoriter är nedanstående, men den kanske inte alls är vad @Staffan2000 hade i tankarna.

Gul smiley-emoji med skelögd grimas och ojämna tänder, märkt med :badteeth1:

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hej, det har börjat dyka upp listor med "notiser", liknande det som finns under den lilla klockan i menyraden. Men det är inte en notis utan ofta flera likadana. exempel:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Vad jag förstår blir det en notis per Bygga Hus-flik man har i webbläsaren.
I detta fallet är det Firefox på Windows 10.
Det kanske hade räkt med en notis?
Vi tror vi har fixat detta nu. Det gällde tydligen alla webbläsare men även en specialbugg i just Firefox.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi tror vi har fixat detta nu. Det gällde tydligen alla webbläsare men även en specialbugg i just Firefox.
Nej det verkade inte funka hos mig:
Illustration av ett stekpanna- och eluttag-gäng som ler och hälsar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag kanske måste starta om min egen dator också först?

Vi får prova igen på måndag.
Trevlig helg och njut nu av det som återstår av värmeböljan!

Tack @MultiMan och @GK100 , men det var likadant med era gillningar.
Men tack för hjälpen, och det är alltid roligt att bli gillad :D

Det kan vara så enkelt att du behöver starta om din webbläsare. Men det kan också vara så att det inte börjar funka igen förrän vår nattuppdatering har gjorts.

Berätta gärna imorgon eller så hur det går.

Jag gillar att man numera kommer till den plats på sidan man senast var på när man exempelvis klickar på Bevakningar i appen.

En liten vardagsförbättring värd att uppmärksamma. (y)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Staffans2000
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
:crysmile: Är det en sådan här ni vill ha?
Nej.

För det det är en väldigt stor skillnad över att skratta med, eller åt någon.
Vissa inlägg skrattar jag väldigt åt, då de är fyndigt och rappt skrivet. Det kan vara en välformulerad lavett mot ett inkonsekvent och illa underbyggt påstående. Eller, kan jag också få en Skrattatack för ett i mina ögon, otroligt korkat påstående. Vanligtvis gäller det inlägg som försvaras genom att skriva "TROLL:crysmile:", om frågeställaren.

Själv trycker jag ofta på :D för att uttrycka min upskattning. Men också för att visa att skribenten nog inte har alla hästarna hemma.

Så en "skratta med" och en "skratta åtgubbe" skulle göra så att misstag skulle undvikas.
Likaså skulle en "skaka på huvudetgubbe" symbolisera att skribenten skrev något in i hästeväg korkat. Dvs. "E du helt go i huvudet, eller?

Dessa förslag tror jag skulle liva upp forumet lite grann.
Likaså skulle mitt förslag om, att kunna markera ett inlägg, för att senare med lätthet kunna plocka fram det ingen vara mycket användbart.

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.