Jag förstår, man får väl sluta skriva så populära inlägg så man inte blir bombad. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Bump, jobbas det något på detta?

Och en ny:
Fonten Courier är ju bra, men den fungerar mindre bra ihop med forumets automatiska radering av inledande blanktecken på en rad.
Bump, några av mina punkter kan bockas av men många är fortfarande aktuella. Det jag saknar speciellt är
- "läs senare" / markera en tråd som oläst
- förhandsgranskning
- de gamla smilisarna
- länk-till-inlägg-buggen
 
Ignorera användare verkar inte funka längre. Trots att man valt att ignorera en användare så dyker trådar som denne skrivit i högst upp i senaste inlägg listan
 
MultiMan
Redigerat:
Ser ut som att du saknar [ framför quote.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker sajten har blivit lite långsammare efter senaste uppdateringen (som jag för övrigt gillar i sak). Det har blivit lite hoppigt, typ som gamla mobilsajter som lade ut reklamblocken sist så att precis innan man klickade på något så försköts hela vyn. Inte så extremt, men ja, ni fattar.

Kan bero på att jag sitter på en halvdan mobiluppkoppling, men det gör jag ofta och felet känns nytt.

I iphone-appen med iphone 8.
Knappen ”Tidigare inlägg” funkar dåligt (sidan upplevs som hoppig) om man har en långsam internetuppkoppling märker jag nu.
 
Ja, det finns nog lite saker som segar ner sidan. Trådar med många bilder brukar kunna leda till ”hoppig” inläsning också, särskilt när det är många bilder per inlägg. Å andra sidan är det ofta de mest läsvärda (eller ska det vara sevärda?) inläggen, så det får man väl bara ta.

Och sitter man på landet på sommaren med lite halvdan uppkoppling är det ju inte så j-a bråttom heller.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Är det bara jag som tycker att krysset för att stänga ner öppnade bilder är svår att trycka på?

Nexus 5X, Android 8.1.0, och vad jag antar är senaste Chrome.
 
Hej, det har börjat dyka upp listor med "notiser", liknande det som finns under den lilla klockan i menyraden. Men det är inte en notis utan ofta flera likadana. exempel:
Skärmdump som visar upprepade notiser i en webbläsare om forumaktivitet på Bygga Hus-sajten. Skärmdump som visar flera notiser om att en användares inlägg gillats på ett forum. Skärmdump av flera öppna notiser från en webbplats med texten "Peter2400 citerar ditt inlägg i ämnet Laga sprickor träfasad". Skärmbild av en diskussionstråd på ByggaHus.se forum med flera öppna notiser i en webbläsare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad jag förstår blir det en notis per Bygga Hus-flik man har i webbläsaren.
I detta fallet är det Firefox på Windows 10.
Det kanske hade räkt med en notis?
 
  • Wow
GargamelSE
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag har sedan rätt lång tid ett allvarligt fel i texteditorn i mobilappen till Android på min Huawei P20 Pro.

Det går inte att redigera mer än enstaka bokstäver eftersom mellanslagstangenten inte enbart ger mellanslag utan spottar fram hela eller delar av ord som man tidigare raderat, alltså blir det omöjligt att slutföra en mening utan man måste radera hela inlägget från slutet och skriva om, synnerligen irriterande.

*Text som jag tänkerm redigerasredigera menfmen somisom kommertkommer bli rappakalja pga felet.*

Jag går in och redigerar ovanstående mening i detta inlägget på mobilen om några minuter.

Edit: I datorn igen. Som du ser i fetade meningen så blir det fullt med skräp och dubbla ord. Det enda jag gör är att gå i mitt i en text för att t ex rätta en felstavning eller byta uttryck. När jag sedan ska använda mellanslag så spottas det ut massa konstigheter, allt från hela ord till enstaka bokstäver, ibland flera enstaka bokstäver med mellanslag blandade.
Tycks ju vara ett problem med Android ( Samsung respektive Lenovo), för jag får samma problem på telefonen, som på plattan, men inte på datorn ( Win 10 ). Har nästan givit upp och slutat att efterhandskorrigera mina inlägg, om jag inte sitter vid PC:n.
 
G
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hej, det har börjat dyka upp listor med "notiser", liknande det som finns under den lilla klockan i menyraden. Men det är inte en notis utan ofta flera likadana. exempel:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Vad jag förstår blir det en notis per Bygga Hus-flik man har i webbläsaren.
I detta fallet är det Firefox på Windows 10.
Det kanske hade räkt med en notis?
Här visar ju varför webbläsar-notiser är skit. Vilket jävla spammande från forumet.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Default är infinite scroll. Fler än 99% använder den inställngen. Några har disablat infinite scroll och har kvar den inställningen. Andra har valt infinite scroll På (och får samma resultat som default), dessa är fler än de som har infinite scroll Av.
Hej Per, jag skulle gärna avaktivera infinite scroll om jag bara visste hur! Har länge retat mig på att jag hamnar i en helt annan tråd när hag letar efter senaste inlägget.
 
G
Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Hej Per, jag skulle gärna avaktivera infinite scroll om jag bara visste hur! Har länge retat mig på att jag hamnar i en helt annan tråd när hag letar efter senaste inlägget.
Inställningar > Preferenser
Ändra
Oändlig scroll:
Fler ämnen i oändlig scroll:
 
  • Gilla
Sommartorparn och 1 till
  • Laddar…
Jag kör med kombinationen ”oändlig scroll” på,
men ”fler ämnen i oändlig scroll” av.
 
  • Gilla
Sommartorparn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.