343 186 läst · 5 118 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 611 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 611 inlägg
Det där är ju en fråga som ställts (av bland annat mig) tidigare och som möts med tystnad så du kan nog förvänta dig absolut inget svar alls på den. Min tolkning av det är att man vill ha aktivitet på forumet oavsett om den är bra eller ej då det lockar annonsörer.useless skrev:
4. Funkar inte på iOS, kommer till första inlägget på sista sidan när det finns många olästa inlägg. (Om det finns några få olästa så styr det korrekt på sista sidan.)Per Eskilsson skrev:Det är fler som verkar gilla infinite scroll än som ogillar.
Detta baserar jag på att antalet som först inaktiverat infinite scroll för att sedan aktivera det igen är fler än de som inaktiverat.
Vi har ju förbättrat infinite scroll en hel del:
1. att man hamnar där man var innan när man backar
2. att man enkelt kan gå till föregående inlägg när man börjar läsa bakifrån
3. att man enkelt ser var man är och kommer åt pagineringen mellan sidorna
4. att man enkelt kan gå till första olästa både från verktygsikonen och första olästa-ikonen
så nu kan vara en god ide att åter testa infinite scroll.
övrigt funkar kanon!
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Sortering i datumordning av sökresultat är efterlängtat och kommer möjliggöras snart men kräver mer arbete än vad vi först trodde.tttomten skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Vi kommer göra bakgrundsfärgen skarpare bakom TS inlägg så att färgskillnaden blir tydligare och det kommer göras inom kort.tveksamt skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Läsmarkeringen markerar tyvärr ej ett inlägg i taget utan alla inlägg på samma sida oavsett hur många inlägg du faktiskt läser. Detta gör att du upplever att du kommer högst upp (fast på sidan efter) när du återigen kommer in i tråden. Tror att det är så du menar.tttomten skrev:
Inte riktigt. Jag kom till sista sidan i (tex i Corona-)tråden fast jag inte varit inne på några dagar.Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Minns du var du klickade innan du kom dit? Var det på första olästa-ikonen under verktyg eller i första olästa ikonen inne i en forumtråd eller i en notis, ett bevakningsmail, senaste, bevakningar, deltagit, startsidan, internannons, nyhetsbrevet, populärt i forumet, liknande ämnen, i mobilen eller i desktop och mer exakt var du klickade?tttomten skrev:
IOS (Apple 7 plus) från bevakningar och verktyg, olästa inlägg. Spelar ingen roll om jag går till verktyget i högra nedre hörnet eller skrollar högst upp och väljer från listen.Per Eskilsson skrev:Minns du var du klickade innan du kom dit? Var det på första olästa-ikonen under verktyg eller i första olästa ikonen inne i en forumtråd eller i en notis, ett bevakningsmail, senaste, bevakningar, deltagit, startsidan, internannons, nyhetsbrevet, populärt i forumet, liknande ämnen, i mobilen eller i desktop och mer exakt var du klickade?
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Ah, nu tror jag att jag förstår hur du menar. "Första olästa" funkar ej om du precis har använt funktionen (kanske utan att veta av det) när du kom till sidan. Sidan måste refreshas eller bytas ut emellan.
Redigerat:
Tyvärr så funkar inte det heller.
Jag har endast lyckats komma till första olästa genom att gå på via notiser ”NN har gjort inlägg i xxx” etc.
Att klicka på olästa inlägg via verktyg eller list ger bara att jag kommer till sista sidan. Har provat att uppdatera, att gå ur och in igen mm.
Någon annan som har samma problem?
Per, är det tillräckligt beskrivet eller kan jag förtydliga något (tex genom video)?
Du skriver ’första olästa’ hos mig står det ’olästa inlägg’ jag antar att vi prata om samma knapp?
tillägg, jag är nästan säker på att det fungerade tidigare men är osäker på när det försvann.
Jag har endast lyckats komma till första olästa genom att gå på via notiser ”NN har gjort inlägg i xxx” etc.
Att klicka på olästa inlägg via verktyg eller list ger bara att jag kommer till sista sidan. Har provat att uppdatera, att gå ur och in igen mm.
Någon annan som har samma problem?
Per, är det tillräckligt beskrivet eller kan jag förtydliga något (tex genom video)?
Du skriver ’första olästa’ hos mig står det ’olästa inlägg’ jag antar att vi prata om samma knapp?
tillägg, jag är nästan säker på att det fungerade tidigare men är osäker på när det försvann.
Redigerat: