MultiMan
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Som vän av infinite scroll får jag säga att jag tycker att möjligheten att läsa in föregående sida utan att kastas till toppen av den blev väldigt bra.

IS-vän. Kan man kalla sig det, eller blir det missförstånd då?
NSA kanske lyssnar, så se upp!

 
useless useless skrev:
När kommer varningen om man skriver i en gammal tråd?
Det där är ju en fråga som ställts (av bland annat mig) tidigare och som möts med tystnad så du kan nog förvänta dig absolut inget svar alls på den. Min tolkning av det är att man vill ha aktivitet på forumet oavsett om den är bra eller ej då det lockar annonsörer.
 
Jo, så är det nog. Ur den synvinkeln är det bra då varje meningslöst inlägg i en tio år gammal tråd genererar ytterligare fem inlägg där man påpekar hur meningslöst inlägget var.
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är fler som verkar gilla infinite scroll än som ogillar.

Detta baserar jag på att antalet som först inaktiverat infinite scroll för att sedan aktivera det igen är fler än de som inaktiverat.

Vi har ju förbättrat infinite scroll en hel del:

1. att man hamnar där man var innan när man backar
2. att man enkelt kan gå till föregående inlägg när man börjar läsa bakifrån
3. att man enkelt ser var man är och kommer åt pagineringen mellan sidorna
4. att man enkelt kan gå till första olästa både från verktygsikonen och första olästa-ikonen

så nu kan vara en god ide att åter testa infinite scroll.
4. Funkar inte på iOS, kommer till första inlägget på sista sidan när det finns många olästa inlägg. (Om det finns några få olästa så styr det korrekt på sista sidan.)

övrigt funkar kanon!
 
Någon som vet hur man kan sortera en sökning? Min landar i ordning.
Om det inte går då är det feedback till utvecklarna att det uppskattas en sån möjlighet.
 
  • Skärmdump av ett diskussionsforums sökresultatsida som visar trådar sorterade efter datum med ämnet Coronavirus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
När kommer varningen om man skriver i en gammal tråd?
Finns fortfarande med på att göra-listan men har inte prioriterarats.
 
tttomten tttomten skrev:
Någon som vet hur man kan sortera en sökning? Min landar i ordning.
Om det inte går då är det feedback till utvecklarna att det uppskattas en sån möjlighet.
Sortering i datumordning av sökresultat är efterlängtat och kommer möjliggöras snart men kräver mer arbete än vad vi först trodde.
 
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det dök upp i en annan tråd: [länk]

Kan man göra det individuellt hur man vill att TS inlägg i en tråd ska se ut?
Att varje användare själv om man vill ha fetstil, chockrosa bakgrund etc, eller om inget välja som det är nu.
Vi kommer göra bakgrundsfärgen skarpare bakom TS inlägg så att färgskillnaden blir tydligare och det kommer göras inom kort.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har ni tagit bort nån färg eller så på pilen till höger om det finns flera sidor?
Har trott jag kommit till sista sidan flera gånger, gått tillbaka till deltagit och sett att ämnet fortfarande har olästa inlägg
Vi har idag lagt tillbaka den blåa bakgrundsfärgen i pagineringen för de som ej har oändlig scroll.

Inne i forumtrådar ser det ut så här:
Skärmdump av forumets navigationskontroller med blått markerad sida 183 i pagineringen.

I trådlistor ser det ut så här: Pagineringskontroller med blå bakgrundsfärg runt sidnummer i ett forum.
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
4. Funkar inte på iOS, kommer till första inlägget på sista sidan när det finns många olästa inlägg. (Om det finns några få olästa så styr det korrekt på sista sidan.)

övrigt funkar kanon!
Läsmarkeringen markerar tyvärr ej ett inlägg i taget utan alla inlägg på samma sida oavsett hur många inlägg du faktiskt läser. Detta gör att du upplever att du kommer högst upp (fast på sidan efter) när du återigen kommer in i tråden. Tror att det är så du menar.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Läsmarkeringen markerar tyvärr ej ett inlägg i taget utan alla inlägg på samma sida oavsett hur många inlägg du faktiskt läser. Detta gör att du upplever att du kommer högst upp (fast på sidan efter) när du återigen kommer in i tråden. Tror att det är så du menar.
Inte riktigt. Jag kom till sista sidan i (tex i Corona-)tråden fast jag inte varit inne på några dagar.
 
tttomten tttomten skrev:
Inte riktigt. Jag kom till sista sidan i (tex i Corona-)tråden fast jag inte varit inne på några dagar.
Minns du var du klickade innan du kom dit? Var det på första olästa-ikonen under verktyg eller i första olästa ikonen inne i en forumtråd eller i en notis, ett bevakningsmail, senaste, bevakningar, deltagit, startsidan, internannons, nyhetsbrevet, populärt i forumet, liknande ämnen, i mobilen eller i desktop och mer exakt var du klickade?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Minns du var du klickade innan du kom dit? Var det på första olästa-ikonen under verktyg eller i första olästa ikonen inne i en forumtråd eller i en notis, ett bevakningsmail, senaste, bevakningar, deltagit, startsidan, internannons, nyhetsbrevet, populärt i forumet, liknande ämnen, i mobilen eller i desktop och mer exakt var du klickade?
IOS (Apple 7 plus) från bevakningar och verktyg, olästa inlägg. Spelar ingen roll om jag går till verktyget i högra nedre hörnet eller skrollar högst upp och väljer från listen.
 
Ah, nu tror jag att jag förstår hur du menar. "Första olästa" funkar ej om du precis har använt funktionen (kanske utan att veta av det) när du kom till sidan. Sidan måste refreshas eller bytas ut emellan.
 
Redigerat:
Tyvärr så funkar inte det heller.
Jag har endast lyckats komma till första olästa genom att gå på via notiser ”NN har gjort inlägg i xxx” etc.
Att klicka på olästa inlägg via verktyg eller list ger bara att jag kommer till sista sidan. Har provat att uppdatera, att gå ur och in igen mm.

Någon annan som har samma problem?
Per, är det tillräckligt beskrivet eller kan jag förtydliga något (tex genom video)?

Du skriver ’första olästa’ hos mig står det ’olästa inlägg’ jag antar att vi prata om samma knapp?

tillägg, jag är nästan säker på att det fungerade tidigare men är osäker på när det försvann.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.