G
tveksamt tveksamt skrev:
Super för de som kör firefox!
Personligen har jag ännu inte tyckt mig ha ett behov av något annat än som det är nu, men bevisligen tycker andra annorlunda och då tänker jag att det bästa vore om användaren kan göra en ändring som slår igenom oavsett om man läser i telefonen eller vilken dator/webbläsare man har för tillfället.
Funkar för de med chrome också. Men IE/Edge eller vad-det-nu-heter-på-Mac-apple vet jag inte
 
G
Nu fick jag den där j*a notis-frågan igen

Skärmdump av en notisinställningsfråga på ett onlineforum för byggintresserade.
 
nino nino skrev:
Har ni tagit bort nån färg eller så på pilen till höger om det finns flera sidor?
Har trott jag kommit till sista sidan flera gånger, gått tillbaka till deltagit och sett att ämnet fortfarande har olästa inlägg
Menar du inne i forumtrådar i desktop? Använder du ej infinite scroll?
 
G
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Menar du inne i forumtrådar i desktop? Använder du ej infinite scroll?
Infinite scroll är det värsta som uppfunnits sedan pluggade avlopp.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har tagit bort den blåa bakgrundsfärgen bakom pilen till höger i mobilen eftersom den var ologisk.

Och vi har lagt till en knapp för ”första olästa” (som bara syns när det finns något oläst) och en annan knapp ”tidigare inlägg”.

Ser nu att ”tidigare inlägg” inte syns för de som ej kör infinite scroll.
Funkar sådär... Den visas alltid för mig och wer likadan ut när jag öppnar en tråd som har olästa, även om det inte finns fler sidor, och ett klick tar mig till det inlägg jag kom in till.

Ex. I denna tråd hade jag tre olästa och kom in till #2233. Läser de tre inläggen och provar att klicka på knappen, vips så hoppar jag upp till #2233 igen.

Blir samma om det skulle finnas fler sidor, istället för att hoppa till nästa sida så kommer jag tilöbaka till det inlägg som jag kom in till.

Den blå pilen kändes betydligt mer logisk än vad denna gör...

Använder Samsung S8 med ByggaHus 3.3
 
G GargamelSE skrev:
Funkar för de med chrome också. Men IE/Edge eller vad-det-nu-heter-på-Mac-apple vet jag inte
Men inte i appen antar jag. Där läser iaf jag ca 95% av tiden.

G GargamelSE skrev:
Infinite scroll är det värsta som uppfunnits sedan pluggade avlopp.
Det är ju fantastiskt! Vad är det negativa?
 
G
tveksamt tveksamt skrev:
Men inte i appen antar jag. Där läser iaf jag ca 95% av tiden.
Nä, i appen funkar det inte.

tveksamt tveksamt skrev:
Det är ju fantastiskt! Vad är det negativa?
Allt är fel med det. för klickar du och byter sida, och sedan backar tillbaka så är allt scrollande borta och du kan inte fortsätta utan att börja om.
Sedan så används den skiten av tidningar för att ge "fler läsningar" på fler artiklar fast du egentligen inte alls läser "nästa artikel" de bestämmt du ska ladda in bara för att du nått nästan slutet på den du valt att läsa.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker sajten har blivit lite långsammare efter senaste uppdateringen (som jag för övrigt gillar i sak). Det har blivit lite hoppigt, typ som gamla mobilsajter som lade ut reklamblocken sist så att precis innan man klickade på något så försköts hela vyn. Inte så extremt, men ja, ni fattar.

Kan bero på att jag sitter på en halvdan mobiluppkoppling, men det gör jag ofta och felet känns nytt.

I iphone-appen med iphone 8.
Jag tror att det är det är din långsamma uppkoppling som gör att du upplever det som hoppigt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag får erkänna att jag inte riktigt förstår ”klickar och byter sida och sedan backar tillbaka”. Menar du att du läser i en tråd, sedan byter tråd för att sedan gå tillbaka till den första igen? Och att du då hamnade där du började läsa den första tråden?

Och att använda si eller så på andra ställen på internet och att det där är bra eller dåligt är ju irrelevant för hur bra det är på Byggahus. Du kan ju här även slå av att en ny tråd ska laddas in när den första tar slut.
 
Det är fler som verkar gilla infinite scroll än som ogillar.

Detta baserar jag på att antalet som först inaktiverat infinite scroll för att sedan aktivera det igen är fler än de som inaktiverat.

Vi har ju förbättrat infinite scroll en hel del:

1. att man hamnar där man var innan när man backar
2. att man enkelt kan gå till föregående inlägg när man börjar läsa bakifrån
3. att man enkelt ser var man är och kommer åt pagineringen mellan sidorna
4. att man enkelt kan gå till första olästa både från verktygsikonen och första olästa-ikonen

så nu kan vara en god ide att åter testa infinite scroll.
 
Redigerat:
  • Gilla
tveksamt och 3 till
  • Laddar…
När kommer varningen om man skriver i en gammal tråd?
 
  • Gilla
MatCan och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
antalet som först inaktiverat infinite scroll för att sedan aktivera det igen är fler än de som inaktiverat.
Men det går ju inte! :geek:
 
  • Haha
Pen och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Menar du inne i forumtrådar i desktop? Använder du ej infinite scroll?
Använder samsung mobil och webläsare
Nej inte infinite scroll för min del
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Men det går ju inte! :geek:
Default är infinite scroll. Fler än 99% använder den inställngen. Några har disablat infinite scroll och har kvar den inställningen. Andra har valt infinite scroll På (och får samma resultat som default), dessa är fler än de som har infinite scroll Av.
 
Som vän av infinite scroll får jag säga att jag tycker att möjligheten att läsa in föregående sida utan att kastas till toppen av den blev väldigt bra.

IS-vän. Kan man kalla sig det, eller blir det missförstånd då?
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.