343 200 läst · 5 118 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Gärna video så jag förstår.
Gör ett försök...,
-Klickar in i rörspetsbrunn (tror ej jag öppnat den tråden förut men det är samma förfarande på en lång tråd jag inte varit i på länge)
-Skrollar så verktyget kommer fram
-klickar på verktyget
-klickar på olästa inlägg
-landar på sista sidan (borde väl ha hamnat på inlägg #1 i just denna tråd).
-Klickar in i rörspetsbrunn (tror ej jag öppnat den tråden förut men det är samma förfarande på en lång tråd jag inte varit i på länge)
-Skrollar så verktyget kommer fram
-klickar på verktyget
-klickar på olästa inlägg
-landar på sista sidan (borde väl ha hamnat på inlägg #1 i just denna tråd).
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Tack för videoklippet.
Jag gick in i dina inställningar och ändrade gå till sista till första olästa. Prova om det funkar bättre nu.
Jag gick in i dina inställningar och ändrade gå till sista till första olästa. Prova om det funkar bättre nu.
Igår kunde man beställa Crack, meth och annat här på sajten. Vad sjutton handlade det om?Per Eskilsson skrev:Inatt uppdaterade vi sajten. Uppdateringen gick förvånadsvärt bra.
Som ni ser så har vi fått ett nytt modernare utseende. Vi hoppas att ni upplever designen enkel, stilren och lätt att förstå och använda.
En nyhet är att vi nu kan göra allt även i mobilen. Detta är nästan ett måste nu när fler än 50% av våra besökare surfar från en mobil enhet.
En annan nyhet är att det nu blivit enklare att ladda upp bilder (och videofilmer). I vår gamla programvara var detta krångligt och förknippat med buggar.
Den nya sajten är byggd på ett modernare ramverk. Det nya ramverket gör att vi framöver kan skapa nya funktioner snabbare än tidigare.
I den här forumtråden tänkte jag att vi skulle skriva feedback på saker som behöver förbättras. Tack på förhand!
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
- Google is first and foremost an advertising and marketing company - not a tech company
- A vast majority of Google's revenue (80% of Alphabet's total revenue in 2019) comes from selling targeted ads to businesses
- Technology products from Google collect lucrative consumer information
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 611 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 611 inlägg
Jag har sedan rätt lång tid ett allvarligt fel i texteditorn i mobilappen till Android på min Huawei P20 Pro.
Det går inte att redigera mer än enstaka bokstäver eftersom mellanslagstangenten inte enbart ger mellanslag utan spottar fram hela eller delar av ord som man tidigare raderat, alltså blir det omöjligt att slutföra en mening utan man måste radera hela inlägget från slutet och skriva om, synnerligen irriterande.
*Text som jag tänkerm redigerasredigera menfmen somisom kommertkommer bli rappakalja pga felet.*
Jag går in och redigerar ovanstående mening i detta inlägget på mobilen om några minuter.
Edit: I datorn igen. Som du ser i fetade meningen så blir det fullt med skräp och dubbla ord. Det enda jag gör är att gå i mitt i en text för att t ex rätta en felstavning eller byta uttryck. När jag sedan ska använda mellanslag så spottas det ut massa konstigheter, allt från hela ord till enstaka bokstäver, ibland flera enstaka bokstäver med mellanslag blandade.
Det går inte att redigera mer än enstaka bokstäver eftersom mellanslagstangenten inte enbart ger mellanslag utan spottar fram hela eller delar av ord som man tidigare raderat, alltså blir det omöjligt att slutföra en mening utan man måste radera hela inlägget från slutet och skriva om, synnerligen irriterande.
*Text som jag tänkerm redigerasredigera menfmen somisom kommertkommer bli rappakalja pga felet.*
Jag går in och redigerar ovanstående mening i detta inlägget på mobilen om några minuter.
Edit: I datorn igen. Som du ser i fetade meningen så blir det fullt med skräp och dubbla ord. Det enda jag gör är att gå i mitt i en text för att t ex rätta en felstavning eller byta uttryck. När jag sedan ska använda mellanslag så spottas det ut massa konstigheter, allt från hela ord till enstaka bokstäver, ibland flera enstaka bokstäver med mellanslag blandade.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Hm.. Marlén visade mig samma fel (tror jag) igår när hon redigerade text i Google Drive (Docs) på datorn. Jag inaktiverade hennes rättstavningsprogramfunktion men det hjälpte inte. Inte förrän hon stängde ner dokumentet och startade om det så funkade det.
Liten fundering gällande notiser.
När någon skriver i en tråd jag bevakar får jag en notis för den förste som skrev sedan jag läst den men inte mer. Om 14 personer skriver får jag fortfarande bara en notis. När någon gillar (klumpar här ihop alla reaktioner utgående från gilla-knappen) ett inlägg jag gjort får jag en notis för varje person som gillar, varför klumpas inte dessa ihop också?
Går det att ordna så att de gör det, att logga in och se femtioelva notiser varav trettiosjutton tar mig till precis samma vy tillför ju inte direkt något.
När någon skriver i en tråd jag bevakar får jag en notis för den förste som skrev sedan jag läst den men inte mer. Om 14 personer skriver får jag fortfarande bara en notis. När någon gillar (klumpar här ihop alla reaktioner utgående från gilla-knappen) ett inlägg jag gjort får jag en notis för varje person som gillar, varför klumpas inte dessa ihop också?
Går det att ordna så att de gör det, att logga in och se femtioelva notiser varav trettiosjutton tar mig till precis samma vy tillför ju inte direkt något.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 484 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 484 inlägg
Kunde inte hålla mig från gilla-knappentveksamt skrev:Liten fundering gällande notiser.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
När vi jobbade med notiserna så pratade vi också om gruppering av notiser men till slut så blev det så komplicerat så då la vi ner tankeverksamheten på detta. Det normala idag är att du får en ny notis om du läst förra svaret, men ej om du inte läst det första svaret - om du inte valt att få notiser för alla uppdateringar.tveksamt skrev:Liten fundering gällande notiser.
Notiser för citat, taggningar, reaktioner är delvis något annat än bevakningarna och därför har vi valt att bara hantera det som standard.