Har ni tagit bort nån färg eller så på pilen till höger om det finns flera sidor?
Har trott jag kommit till sista sidan flera gånger, gått tillbaka till deltagit och sett att ämnet fortfarande har olästa inlägg
 
Vi har tagit bort den blåa bakgrundsfärgen bakom pilen till höger i mobilen eftersom den var ologisk.

Och vi har lagt till en knapp för ”första olästa” (som bara syns när det finns något oläst) och en annan knapp ”tidigare inlägg”.

Ser nu att ”tidigare inlägg” inte syns för de som ej kör infinite scroll.
 
G
Nu fick jag frågan om kakorna IGEN, den inställningen verkar försvinna lite för ofta att man redan klickat bort den.

Kanske behöver filtrera bort hela den rutan själv för att slippa få den flera gånger i månaden.
 
Jag tycker sajten har blivit lite långsammare efter senaste uppdateringen (som jag för övrigt gillar i sak). Det har blivit lite hoppigt, typ som gamla mobilsajter som lade ut reklamblocken sist så att precis innan man klickade på något så försköts hela vyn. Inte så extremt, men ja, ni fattar.

Kan bero på att jag sitter på en halvdan mobiluppkoppling, men det gör jag ofta och felet känns nytt.

I iphone-appen med iphone 8.
 
Redigerat:
MultiMan
Jag märker ingen hastighetsskillnad. PC och Android.

Det kan vara bra att säga mer exakt vilken telefon eftersom Apple gjort sådana rätt länge och äldre modeller har väldigt lite minne, för övrigt något Apple först på senare år börjat ta på allvar. Apparna blir större och större och tar internminnet slut blir det segt.

Jag har en Huawei P20 pro med 6GB så det verkar vara tillräckligt även om Android tar mer generellt än iPhone. PCn har 32, så där är det långt kvar till problem även med mina 250+ flikar en normal dag.

Gamla iPhone 6 hade bara 512MB och är en av anledningarna till att den är mer eller mindre hopplös med moderna, bloatade appar.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det kan vara bra att säga mer exakt vilken telefon
Sant. Uppdaterade inlägget.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har tagit bort den blåa bakgrundsfärgen bakom pilen till höger i mobilen eftersom den var ologisk.

Och vi har lagt till en knapp för ”första olästa” (som bara syns när det finns något oläst) och en annan knapp ”tidigare inlägg”.

Ser nu att ”tidigare inlägg” inte syns för de som ej kör infinite scroll.
Jag tyckte den var bra, då såg man direkt om det fanns en sida till, har som sagt missat det flera gånger
 
G
nino nino skrev:
Jag tyckte den var bra, då såg man direkt om det fanns en sida till, har som sagt missat det flera gånger
Jag fixade till det själv så här:

Användargränssnitt för navigering med siffran 148/149 markerad i blått.
 
Jaha hur gör man det då?
 
G
nino nino skrev:
Jaha hur gör man det då?
Först installerar man ett tillägg/addon i webbläsaren och sedan ändrar man m.h.a. css färger odyl. :D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
G
tveksamt tveksamt skrev:
Det dök upp i en annan tråd: [länk]

Kan man göra det individuellt hur man vill att TS inlägg i en tråd ska se ut?
Att varje användare själv om man vill ha fetstil, chockrosa bakgrund etc, eller om inget välja som det är nu.
typ så här?

Skärmdump av ett diskussionsforum med en användares inlägg och profilinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Typ så ja.
 
G
tveksamt tveksamt skrev:
Typ så ja.
Med addon:et Stylus till firefox går det att få till med den lilla kod-snutt jag har om någon är intresserad, både färg på "bläddra"-knappen och "TS"-färg
 
Super för de som kör firefox!
Personligen har jag ännu inte tyckt mig ha ett behov av något annat än som det är nu, men bevisligen tycker andra annorlunda och då tänker jag att det bästa vore om användaren kan göra en ändring som slår igenom oavsett om man läser i telefonen eller vilken dator/webbläsare man har för tillfället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.