Men, tänk om någon tar illa vid sig av en sådan "gubbe"?

och Bengt.
 
Staffans2000
Vi är trots allt vuxna människor som helt frivilligt valt att deltaga i en diskution och då får man faktiskt tåla att bli emotsagd, annars blir det inte mycket till diskution. Eller hur?

Staffan

P.s.
Vem är Bengt?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vi är trots allt vuxna människor som helt frivilligt valt att deltaga i en diskution och då får man faktiskt tåla att bli emotsagd, annars blir det inte mycket till diskution. Eller hur?

Staffan

P.s.
Vem är Bengt?
Det är förvisso en skillnad i att bli emotsagd, att bli skrattad åt, att bli mer eller mindre dumförklarad (e du go eller?) och bli kallad för troll.
Smileys är för övrigt ganska svåra att använda till sådant och är långt ifrån självklara i sina betydelser. En smiley som för dig betyder ”jag är ironisk” betyder något helt annat för någon annan person.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
tveksamt tveksamt skrev:
En smiley som för dig betyder ”jag är ironisk” betyder något helt annat för någon annan person.
Det var just därför jag efterlyser smilisar som blir mer svårmissförstådda.

Staffan
 
Och jag menar att det är väldigt svårt att få.
Att förmedla känslor med smileysarna är väldigt begränsat om de inblandade inte känner varandra bra.
Glad och ledsen förstår de flesta, men sedan går det nog fort utför.
 
K
Under forumkategori Fyllnadsmassor, vore det schysst om man som medlem kan ta bort / inaktivera eller sätta en tidsfrist på annonsen, alternativt att postade inlägg per automatik ligger kvar X antal dagar/veckor.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi tror vi har fixat detta nu. Det gällde tydligen alla webbläsare men även en specialbugg i just Firefox.
Japp, nu är det fixat såg jag just.
Tack Per och ni andra HTML-nördar!
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
G
Hur går man till nya inlägg?
Skärmdump av ett diskussionsforum med en omröstning om Postens paketleverans och användarinteraktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Saknar fortfarande :thumbdown: tumme ner i Gillafältet när man inte håller med ett inlägg, särskilt nu i Corona länken.
Att klicka på ARG Eller LEDSEN känns helt fel, och är ett för kraftig uttryck!
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L Leif i Skåne skrev:
Saknar fortfarande :thumbdown: tumme ner i Gillafältet när man inte håller med ett inlägg, särskilt nu i Corona länken.
Att klicka på ARG Eller LEDSEN känns helt fel, och är ett för kraftig uttryck!
Jag har sett sånt missbrukas i ett annat forum där en person (A) blev sur på en annan (B) och då letade A upp B:s gamla inlägg och gjorde tumme ner på mängder av inlägg med riktigt bra svar, vilket ju sen ledde till att flera andra började tro att B hade fel i allt. (Jag var vare sig A eller B.)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
G
Och åter igen så dök spamfrågan upp om att få spamma med notiser.
Valde att köra filter på hela det objektet, så slipper man den frågan.
Irriterande att behöva svara nej helatiden när man redan gjort det en gång.

Lite som med regeringen, håll flera omröstningar tills folk röstar som de vill..
 
Behövde söka i en tråd nyss och märkte att det lilla verktygsfältet nere till höger inte poppade upp längre. Hittade inlägget på annat vis, men det var irriterande.

När jag nu skulle skriva det här inlägget tittade jag runt noggrannare och upptäckte söksymbolen överst i ämneshuvudet. Så nu vet jag iofs var den finns till en annan gång, men jag tycker nog inte att det blev bättre.

Använder iphoneappen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Behövde söka i en tråd nyss och märkte att det lilla verktygsfältet nere till höger inte poppade upp längre. Hittade inlägget på annat vis, men det var irriterande.

När jag nu skulle skriva det här inlägget tittade jag runt noggrannare och upptäckte söksymbolen överst i ämneshuvudet. Så nu vet jag iofs var den finns till en annan gång, men jag tycker nog inte att det blev bättre.

Använder iphoneappen.
Anledningen till att vi ersatte verktygsikonen nere i högra hörnet med pilen nedåt (som låg där tidigare) var att fler (ungefär dubbelt så många) klickade på pilen nedåt. Vi gjorde denna ändring för några veckor sedan.

Sökikonen längst upp i forumtråden har funnits där sedan tidigare.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Staffans2000
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Bra förslag. Spara länk till inlägg, tråd, artikel eller sida för senare läsning har varit uppe på tapeten tidigare men har tyvärr aldrig prioriterats.
Mitt markerainläggförslag puffar jag på en gång till.

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.