51 929 läst · 1 000 svar
52k läst
1,0k svar
Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?
Gissar på att det finns många individer lite längre ner i Europa som blir törstiga och köper en flaska vatten som dom tänker dricka upp och hivar iväg korken då dom inte orkar skruva tillbaka den eller lägga den i fickan.maxmsm skrev:
Nu hittar man ju flaskor med korken istället.
När vi är i vårt "andra" land så kan man se en MC framför där man har en passagerare som sitter och äter och kastar allt skit runt sej, när min sambo hade bott här(i Sverige) i ett och ett halvt år så åkte vi ner på semester några månader och hyrde ett rum först medan vi gav oss ut på lite rundor för att hitta ett hus att hyra och när vi stannade vid ett hus och hon skulle ringa och fråga om hyra och liknade och när detta var klart så säjer hon: Jag har aldrig tänkt på hur mycket skräp det ligger överallt innan jag flyttade till Sverige...G Greger_08 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Efter att jag fått en tröja förstörd när det droppade från korken ner på min tröja sliter jag alltid av korken om jag ska dricka ur förpackningen dvs.
Korkad ide myntad av BirgitS-logik. Kommer försvinna precis som plastpåse skatten
Korkad ide myntad av BirgitS-logik. Kommer försvinna precis som plastpåse skatten
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 849 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 849 inlägg
Jag skrev att jag hittade det för 36kr/kg, vilket jag gjorde. 9 kr per 250gr paket. Ingenstans skriver jag att det är normalpris. Skriver till och med att det "är värt fullt pris".maxmsm skrev:
Edit: Och det gäller Matsmart. Även köpt t ex 250gr ej utgången Ritter chokladkakor för 5 kr styck (frös in, äter fortfarande av, påverkar inte smaken) och mycket annat. Matsmart var bättre förr, men kollar man ibland går det fortfarande att fynda. Vietnamkaffet tror jag var i våras. De brukar ha bra priser på Starbucks också. Nu senast köpte jag Frappuccino i glasflaska för 6 kr styck med bra datum. Kostar 25 hos min lokala butik i vanliga fall.
Redigerat:
Då får jag försöka hitta Matsmart någonstans i närheten.MultiMan skrev:Jag skrev att jag hittade det för 36kr/kg, vilket jag gjorde. 9 kr per 250gr paket. Ingenstans skriver jag att det är normalpris. Skriver till och med att det "är värt fullt pris".
Edit: Och det gäller Matsmart. Även köpt t ex 250gr ej utgången Ritter chokladkakor för 5 kr styck (frös in, äter fortfarande av, påverkar inte smaken) och mycket annat. Matsmart var bättre förr, men kollar man ibland går det fortfarande att fynda. Vietnamkaffet tror jag var i våras. De brukar ha bra priser på Starbucks också. Nu senast köpte jag Frappuccino i glasflaska för 6 kr styck med bra datum. Kostar 25 hos min lokala butik i vanliga fall.
Tack för tipset!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 849 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 849 inlägg
Blir nog tyvärr svårt. De är enbart internetbaserade. Lagret ligger i Örebro men saknar utlämning:
https://www.matsmart.se/
https://www.matsmart.se/
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg